Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΔΕΗ: Στο Mayfair σήμερα το Business plan στις 12 το μεσημέρι

ΔΕΗ: Στο Mayfair σήμερα το Business plan στις 12 το μεσημέρι

Ενδιαφέρον για την εισαγωγή LNG μέσω του FSRU της Αλεξανδρούπολης

Σε κεντρικό ξενοδοχείο του Mayfair στο Λονδίνο στις 12 το μεσημέρι θα παρουσιασθεί από τον Γιώργο Στάσση και το μάνατζμεντ της ΔΕΗ το πολυαναμενόμενο business plan. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται ανακοίνωση για το θέμα των τηλεπικοινωνιών.

Στη συνέχεια ο CEO της ΔΕΗ θα μεταβεί στην Νέα Υόρκη για την παρουσίαση της Επιχείρησης στο επενδυτικό συνέδριο της JP Morgan.Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη έξοδο της ΔΕΗ στους ξένους θεσμικούς μετά το 2020 που είχε γίνει το πρώτο investors day. Οι φιλόδοξοι στόχοι που είχαν ανακοινωθεί τότε, έχουν επιτευχθεί και πλέον ο Γιώργος Στάσσης αναμένεται να παρουσιάσει μια τελείως διαφορετική ΔΕΗ ανακοινώνοντας νέους ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους στο σημερινό Capitals Market Day καλώντας παράλληλα τους διεθνείς θεσμικούς να επενδύσουν στην ελληνική εταιρία.

Πλέον η ΔΕΗ είναι μια εταιρία με EBIDTA ύψους 1,2 δισ. ευρώ το 2023 και στόχο το 1,5 δις για το 2024. Επίσης διαθέτει 700 MW ΑΠΕ πέραν των σταθμών ΑΠΕ της Enel στη Ρουμανία που απέκτησε πρόσφατα. Έτσι ο κ. Στάσσης αναμένεται να επικεντρωθεί στην περαιτέρω διεθνή επέκταση της ΔΕΗ πέραν της Ρουμανίας, που θα περιλαμβάνει και συμφωνίες στη γειτονική Βουλγαρία, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δώσει και στις συνέργειες που θα αναπτυχθούν από την εξαγορά της Κωτσόβολος (επέκταση σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες) αλλά και στη δραστηριότητά της στις τηλεπικοινωνίες (οπτική ίνα).

Τροφοδοσία μονάδας 840 MW

Εν τω μεταξύ έντονο είναι το ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω του FSRU της Αλεξανδρούπολης όπως προκύπτει από τη συμμετοχή της στις διαβουλεύσεις τόσο της ΡΑΑΕΥ όσο και του ΔΕΣΦΑ για την αναθεώρηση του Κώδικα Διαχείρισης του Τερματικού Σταθμού.
Στόχος της ΔΕΗ είναι η εισαγωγή LNG μέσω του FSRU της Αλεξανδρούπολης προκειμένου να τροφοδοτεί με καύσιμο τη νέα μονάδα ισχύος 840 MW που κατασκευάζεται στην ίδια περιοχή.
Άλλωστε η εγγύτητα της νέας μονάδας με το νέο πλωτό σταθμό LNG είναι ένα από τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα αφού εξασφαλίζει σταθερή τροφοδοσία. Αυτός ήταν και ο λόγος της κατ΄αρχήν χωροθέτησης της από «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης» του ομίλου Κοπελούζου που κατείχε το 100% και εν συνεχεία πούλησε το 51% στη ΔΕΗ, το 29% στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και διατήρησε το 20%.

Έτσι πλέον η ΔΕΗ έχοντας πλειοψηφική συμμετοχή στο έργο επιδιώκει να μειώσει το κόστος της τροφοδοσίας της μονάδας με φυσικό αέριο όπως προκύπτει από την τοποθέτηση της στη σχετική διαβούλευση.
Συγκεκριμένα η ΔΕΗ στην επιστολή της προς τη ΡΑΑΕΥ σημειώνει ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση η εισαγωγή της μεταβατικής διάταξης «14.4 Unreserved Capacity and Unused Capacity», αφού η εφαρμογή της εξασφαλίζει τη μείωση σε μεγάλο βαθμό της διπλοχρέωσης ενός Long-Term User ο οποίος, με τις προβλέψεις του εν ισχύ Κώδικα Διαχείρισης, αφενός πληρώνει, ως μακροχρόνια δυναμικότητα («long term capacity»), το κόστος για «unused capacity» που έχει σε ένα συμβατικό έτος, αφετέρου πληρώνει επιπλέον το κόστος για «unreserved capacity», στην περίπτωση που αιτηθεί spot cargo υπηρεσία κατά τη διάρκεια του εν λόγω συμβατικού έτους.

Σύμφωνα με τη ΔΕΗ η εισαγωγή στον Κώδικα Διαχείρισης της συγκεκριμένη διάταξης θα είναι προς όφελος τόσο των Long-Term Users του FSRU της Αλεξανδρούπολης, οι οποίοι δεν θα επιβαρύνονται με αναίτια υψηλές χρεώσεις σε περίπτωση χρήσης spot capacity, όσο και της διαχείρισης του σταθμού, μέσω βελτίωσης της οικονομικότητας και της λειτουργικότητάς του, και κατ΄ επέκταση της εμπορικής ελκυστικότητας, κατά αντιστοιχία των σχετικών προβλέψεων που διέπουν τον ανταγωνιστικό σταθμό της Ρεβυθούσας.
Επίσης προτείνει να εξεταστεί από τον ΔΕΣΦΑ και τη ΡΑΑΕΥ η εφαρμογή της διάταξης αυτής και στα επόμενα συμβατικά έτη, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα εφαρμογής της στο πρώτο αναγνωριστικό συμβατικό έτος λειτουργίας του σταθμού.

Ενδοημερήσια ευελιξία

Εξάλλου με την επιστολή της προς τον ΔΕΣΦΑ η ΔΕΗ σημειώνει ότι δεν παρέχεται ενδοημερήσια ευελιξία για τους χρήστες του σταθμού καθώς και ότι ακόμη και αν ο Κώδικας Πρόσβασης Τερματικού (TAC) προβλέπει μελλοντική δυνατότητα ενδοημερήσιας ευελιξίας, αυτή δεν θα εφαρμοστεί λόγω του περιορισμού που προβλέπεται στη Συμφωνία Διασυνδεδεμένων Συστημάτων. Με βάση αυτό το δεδομένο η ΔΕΗ ζητεί να προβλεφθεί στη Συμφωνία η δυνατότητα:
• στο επίπεδο της επόμενης ημέρας (ημέρα αερίου D-1), ένας πρώτος κύκλος μετονομασίας μέχρι το τέλος της ημέρας αερίου D-1.
• σε επίπεδο ενδοημερήσιο (gas day D), επαναδιανομές βάσει των ωριαίων περιορισμών εντός κάθε ημέρας αερίου, σύμφωνα με τις διατάξεις για την Ωριαία Τιμή Μεταφοράς του Κώδικα Δικτύου του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Αερίου.

Επίσης σημειώνει ότι κινείται στην κατεύθυνση της ίσης μεταχείρισης των χρηστών των τερματικών σταθμών Ρεβυθούσας και Αλεξανδρούπολης, η εναρμόνιση των προθεσμιών Ονομασιών/Επανονομασιών με τις αντίστοιχες του συστήματος ΔΕΣΦΑ και ειδικότερα με τις αντίστοιχες διατάξεις για τον τερματικό σταθμό ΥΦΑ Ρεβυθούσας. Κάτι που όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ΔΕΗ θα έχει οφέλη τόσο για το σύστημα όσο και για τους συμμετέχοντες, χωρίς τον κίνδυνο να προκληθεί άσκοπη αύξηση του κόστους για τους Χρήστες Αλεξανδρούπολης, η οποία τελικά θα επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή και θα κάνει τον τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης λιγότερο ελκυστικό εμπορικά σε σύγκριση με τον τερματικό της Ρεβυθούσας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης