Ενέργεια

Small scale LNG: Ποια είναι τα τρία μέτωπα που θα αναπτυχθεί - Οι νέες ισχυρές προοπτικές

Small scale LNG: Ποια είναι τα τρία μέτωπα που θα αναπτυχθεί - Οι νέες ισχυρές προοπτικές
Eκκολαπτόμενος κλάδος που βλέπουν οι top managers

Τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης του small scale lng παρουσίασαν στο «23rd World LNG Summit & Awards», το μεγαλύτερο συνέδριο στον κόσμο για το φυσικό αέριο που διεξάγεται στην Αθήνα.
Οι συμμετέχοντες στο πάνελ, " How is Demand Growth Accelerating Investment in Regional Supply Making LNG Local: What can we expect from small-scale LNG in the next decade? Will price-driven demand destruction in smaller and emerging LNG markets be reversed?" ανέδειξαν τη νέα οδό ευκαιριών εκτιμώντας ότι η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχει αρχίσει να φθίνει και οι υποδομές είναι αρκετές, σύμφωνα με τον επικεφαλής ανάπτυξης στο LNG της K&N ( Klaipedos nafta) Dainius Sivickis . Οι νέες προοπτικές βρίσκονται στο Small Scale Lng.

To μικρής κλίμακας υγροποιημένο φυσικό αέριο (ssLNG), εξειδικευμένος αλλά εκκολαπτόμενος κλάδος που είναι ήδη κερδοφόρος και επεκτείνεται καθώς διαθέτει σημαντικές δυνατότητες. Είναι σε καλή θέση για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση από τις βιομηχανίες ναυτιλίας και φορτηγών για καύσιμα που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από το πετρέλαιο και το ντίζελ.
Το ssLNG απολαμβάνει επίσης πλεονεκτήματα στην αντιμετώπιση της παραγωγής ενέργειας εκτός δικτύου για βιομηχανικές και οικιακές ανάγκες σε απομακρυσμένες τοποθεσίες.
Επειδή το LNG καίγεται πιο καθαρά από άλλα ορυκτά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο και ο άνθρακας, το ssLNG γίνεται όλο και πιο δημοφιλές ως επιλογή, καθώς εντείνονται οι πιέσεις της αγοράς και των ρυθμιστικών αρχών για μετάβαση σε ενέργεια με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.


Οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη αυξήθηκαν 3% στους 10 μήνες του 2023


H Γερμανία, η Ολλανδία και λιγότερο η Ιταλία ήταν οι καταλύτες της ζήτησης. Στην Ασία η αύξηση των εισαγωγών ήταν στο 2%, ενώ 3% αυξήθηκε στη Ν. Αμερική.

ΜΥΤΙΛ2_1.JPG

Πηγή:GIIGNL


Όπως τόνισαν πάντως, οι εκπρόσωποι των εταιριών, η ανάπτυξή του συνδέεται με την ανάγκη να βρίσκεται το LNG ακόμη και εκεί που δεν υπάρχουν αγωγοί για να το μεταφέρουν, και με την ανάγκη για καύσιμα χαμηλότερων εκπομπών αλλά και με την τεχνολογία επαναεροποίησης που γίνεται όλο και πιο προσιτή.


Τρεις κλάδοι

Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής απαίτησης για πιο πράσινες μεταφορές, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Κομισιόν, όλο και μεγαλύτερο μέρος των φορτηγών στην Ευρώπη κινούνται με LNG.
Το μικρής κλίμακας Lng τονίστηκε, θα αναπτύσσεται ταυτόχρονα σε 3 μέτωπα: Στον ανεφοδιασμό, στις υπηρεσίες σε πλοία και στις μεταφορές με φορτηγά, σύμφωνα με τον επικεφαλής trader της Gasun Ville Hatakka
Το LNG σημείωσαν γίνεται και πάλι ανταγωνιστικό και η αυστηροποίηση των κανονισμών για την ενεργειακή μετάβαση όπως και των αυξανόμενο κόστος των ρύπων αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση.

Αντίστοιχα, όλο και περισσότερα πλοία θα χρησιμοποιούν LNG, ενώ στα φορτηγά που χρησιμοποιούνται για μεταφορές η χρήση του LNG αποτελεί μονόδρομο για τη μείωση των εκπομπών και του μεγάλου κόστους που θα τις συνοδεύει.
Στο πλαίσιο αυτό και η σταθμοί τροφοδοσίας LNG συνεχίζουν να αυξάνονται με ρυθμό άνω του 30% το χρόνο.
Το 2023 ήταν 708 από 520 το 2022 και εκτιμώνται σε 2000 το 2030.


Το LNG καθίσται ανταγωνιστικό σε σχέεη με τα υπόλποια καύσιμα

ΜΥΤΙΛ3_1.JPG



Η ζήτηση στην Ευρώπη ανεβαίνει εκθετικά για φορτηγά που κινούνται με αέριο


αΛΝΓ3.JPG



Οι εκτιμήσεις της Gasun στο World LNG Summit

ΛΝΓ5.JPG

Στο bunkering το LNG ξαναγίνεται ανταγωνιστικό, ενώ στις μεταφορές είναι η μόνη ορατή επιλογή και λύση για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.



Με επιθετικό ρυθμό η αύξηση των σταθμών LNG στην Ευρώπη αναμένονται μέχρι το 2030


ΛΝΓ6.JPG


Οι σταθμοί έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2020.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης