Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

ΗΠΑ: Το οικονομικό εμποδίζει την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης EV - Θα ζημιωθούν οι αγροτικές περιοχές

ΗΠΑ: Το οικονομικό εμποδίζει την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης EV - Θα ζημιωθούν οι αγροτικές περιοχές

Για τις παραμέτρους στο θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, γράφει η Jennifer Sensiba στο cleantechnica.com.

Οι αυτοκινητόδρομοι των ΗΠΑ για να θεωρηθούν διάδρομοι εναλλακτικών καυσίμων, πρέπει να αποτελούν μέρος του Εθνικού Συστήματος Αυτοκινητοδρόμων.

Όλα λοιπόν έχουν να κάνουν με τους δρόμους που η αμερικάνικη κυβέρνηση θεωρεί ότι είναι στρατηγικά σημαντικοί.


Η Jennifer Sensiba παρουσιάζει στο cleantechnica.com τα προβλήματα που θα προκύψουν κυρίως σε μικρές πόλεις και αγροτικές περιοχές εάν αποκλειστούν  από τη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επί του παρόντος δεν υπάρχει σχέδιο για επιδότηση ακόμη και βασικής φόρτισης 50 kW σε πολλές Πολιτείες και ειδικά σε αγροτικές περιοχές.


Ποιος θα χρηματοδοτήσει;

Το ζητούμενο είναι ποιος θα πληρώσει μιας και η αγορά δεν μπορεί να προσφέρει ακόμα.

Δεκάδες ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σε αυτά τα μέρη (αγροτικά) είχαν την ίδια ανησυχία: την κερδοφορία.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που κλήθηκαν (με e-mail και μηνύματα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης) να απαντήσουν στην ερώτηση: Θα πλήρωνε η κυβέρνηση ή μια μεγάλη εταιρεία για έναν φορτιστή; Η απάντηση ήταν: Όχι.

Αυτή η στάση μπορεί να αλλάξει τα επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότεροι δυνητικοί πελάτες οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα. Όμως αυτό μπορεί να πάρει χρόνια.

 

Τροχοπέδη στις αγορές οχημάτων EV είναι η απουσία σταθμών φόρτισης

Το μεγάλο πρόβλημα στο θέμα της τοποθέτησης σταθμών φόρτισης EV σε αυτές τις απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές χαμηλής κυκλοφορίας είναι ότι πολλοί άνθρωποι θα αρνηθούν να αγοράσουν μέχρι να τοποθετηθούν σταθμοί εκεί.

Ο μέσος Αμερικανός οδηγεί λιγότερο από 30 μίλια την ημέρα.

Αλλά, όταν ρωτάμε τους ανθρώπους ποιες είναι οι ανάγκες της αυτονομίας τους, δεν θα πουν ότι είναι 30 μίλια ή ακόμα και 100.

Οι άνθρωποι που καταλαβαίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα ή έχουν εμπειρία μαζί τους θα πουν ότι θέλουν 200-300 μίλια. Οι άνθρωποι που δεν καταλαβαίνουν πολύ καλά τα EV συχνά λένε ότι χρειάζονται 500 μίλια.

Ακόμα κι αν τα μακρινά ταξίδια είναι μόνο το 1% των μιλίων ενός αυτοκινήτου, επηρεάζει βαθιά τις πωλήσεις EV.

Όταν οι άνθρωποι αγοράζουν ένα αυτοκίνητο, θέλουν ένα ολόκληρο αυτοκίνητο. Δεν θέλουν μισό αυτοκίνητο ή ακόμα και το 99% ενός αυτοκινήτου. Θέλουν όλο το καταραμένο.

Έτσι, όταν ανακαλύπτουν ότι ολόκληρο το αυτοκίνητο που αγόρασαν μπορεί να κάνει μόνο το 99% των ταξιδιών που είχαν στο μυαλό τους γι' αυτό, τους αποθαρρύνει.


Θα ζημιωθούν οι αγροτικές περιοχές αν αποκλειστούν από τη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων

Για να θέλουν αυτές οι αγροτικές επιχειρήσεις να χρεώνουν, οι περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν ένα EV. Αλλά, για να κινηθούν ηλεκτρικά οι σημερινοί οδηγοί αυτοκινήτων με βενζίνη, θα θέλουν οι σταθμοί να είναι εκεί έξω.

Ακόμη και η τοποθέτηση ενός σταθμού κάθε 100 μίλια κατά μήκος αυτών των διαδρομών θα μπορούσε να είναι αρκετή για να σπάσει ο κύκλος, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για να γίνει κάτι από αυτά.


Είναι πιθανό η υιοθέτηση… EV να γίνει πολύ καλή χωρίς σταθμούς σε αυτές τις διαδρομές. Εάν συμβεί αυτό, τότε κάποιος με χρήματα θα είναι τελικά διατεθειμένος να επενδύσει σε αυτό.

Όμως, αυτό σημαίνει ότι οι μικρές πόλεις θα μείνουν έξω από τη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων για περίπου μια δεκαετία ή και περισσότερο.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ένας αυξανόμενος αριθμός πιθανών πελατών για τις μικρές επιχειρήσεις σε αυτές τις πόλεις, πιθανότατα δε θα ταξιδέψει σε αυτές τις περιοχές.


Τέλος οι επιχειρήσεις στις εν λόγω περιοχές θα υποφέρουν εάν πρέπει να μείνουν στο περιθώριο για χρόνια. Αυτό δεν είναι κάτι με το οποίο θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι εάν θέλουμε μια δίκαιη ενεργειακή μετάβαση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης