Τα τελευταία πέντε χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει παράξει 5.000 σελίδες που ζυγίζουν 30 κιλά, νέας νομοθεσίας για την ενέργεια η εφαρμογή της οποίας προκαλεί τεράστιο επιπλέον κόστος
Σύμφωνα μάλιστα με την Eurelectric, τον φορέα που εκπροσωπεί τις ευρωπαϊκές εταιρίες ηλεκτρισμού, υιοθετείται ένα ευρύ φάσμα περίπλοκων διατάξεων που προέρχονται από τη νομοθεσία των χρηματοπιστωτικών αγορών. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «τώρα έρχονται τα δύσκολα για τις εταιρίες ηλεκτρισμού οι οποίες καλούνται να εφαρμόσουν πολύπλοκες λειτουργίες παροχής στοιχείων που απαιτούν ενδελεχή προετοιμασία και βεβαίως επιπλέον κόστος.
Στην τελική τιμή μεταφέρεται το κόστος
Πρέπει να σημειωθεί ότι το γραφειοκρατικό κόστος του τομέα της ενέργειας που διευρύνεται διαρκώς με την προσθήκη νέων νομοθετημάτων, έχει αναδειχθεί ως μεγάλο βάρος όχι μόνο για τις εταιρίες ηλεκτρισμού αλλά και για τις βιομηχανίες, δηλαδή του μεγάλους καταναλωτές ενέργειας, αφού το επιπλέον κόστος μεταφέρεται στην τιμή του τελικού προϊόντος.
Ενδεικτική είναι η πρόσφατη αναφορά του προέδρου της BusinessEurope, Fredrik Persson ο οποίος μιλώντας στο βιομηχανικό συνέδριο που διοργάνωσε ο ΣΕΒ στην Αθήνα τον Οκτώβριο σημείωσε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει παράξει 5.000 σελίδες που ζυγίζουν 30 κιλά, νέας νομοθεσίας για την ενέργεια η εφαρμογή της οποίας προκαλεί τεράστιο επιπλέον κόστος τόσο για τις εταιρίες ενέργειας όσο και για τους τελικούς καταναλωτές.
Πάντως οι ευρωπαϊκές αρχές συνεχίζουν το έργο τους και πρόσφατα υιοθέτησαν αλλαγές, του Κανονισμού Remit για το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρισμού.
Ενισχυμένες εξουσίες για τις ρυθμιστικές αρχές
Σύμφωνα με αυτές οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές αποκτούν πρόσθετες εξουσίες για τη διερεύνηση υποθέσεων χειραγώγησης και insider trading αλλά και για τις κυρώσεις στους παραβάτες, ενώ νέα δικαιώματα αποκτά ο ACER για περιστατικά που έχουν διεθνή διάσταση, καθώς και την ιεράρχηση των υποθέσεων.
Ο Ευρωπαίος Ρυθμιστής θα μπορεί να διερευνά υποθέσεις που αφορούν τουλάχιστον δύο χώρες της ΕΕ και οι εξουσίες του όσον αφορά στη λήψη αποφάσεων θα επεκταθούν, περιλαμβάνοντας ακόμα και επιτόπιες επιθεωρήσεις, την κατάθεση αιτήματος για πληροφόρηση, τη δυνατότητηα να εξουσιοδοτεί ή να ανακαλεί εξουσιοδοτήσεις στις Πλατφόρμες Εσωτερικής Πληροφόρησης (Ιnside Information Platforms- ΙΙΡs) καθώς και στους Εγγεγραμμένους Μηχανισμούς Αναφοράς (Registered Reporting Mechanisms -RRMs) κλπ.
Οι εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές διατηρούν τη δυνατότητα να αντιταχθούν στις εξουσίες έρευνας του ACER μόνον όταν θα έχουν ήδη επισήμως ανοίξει ή διεξαγάγει έρευνα για την ίδια υπόθεση. Οι όποιες ενστάσεις και αντιρρήσεις των εθνικών Αρχές θα πρέπει να κατατεθούν σε διάστημα 3 μηνών, από τότε που ο ACER επιλαμβάνεται μίας υπόθεσης.
Ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που ο ACER αποκτά εξουσίες επιβολής στην επιτόπια επιθεώρηση, στα αιτήματα για πληροφορίες, καθώς και στην ανάκληση της εξουσιοδότησης των πλατφορμών ΙΙΡs και RRMs
Η συμφωνία για την αλλαγή στον Κανονισμό, που επιτεύχθηκε σε πολιτικό επίπεδο, έχει ήδη σταλεί στους νομικούς της ΕΕ για την τελική και επίσημη σύνταξη του Κανονισμού, ο οποίος θα διαβιβαστεί εκ νέου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο για την τελική έγκριση, μια διαδικασία που στο σημείο αυτό θεωρείται τυπική.
www.worldenergynews.gr