Η Κίνα ηγείται της επανάστασης των ηλεκτρικών οχημάτων
Σε έναν κόσμο που σφύζει από αναταραχές, η μετάβαση στα EVs αναδιαμορφώνει ήδη τις οικονομίες και τις παγκόσμιες συμμαχίες.
Μια από τις συνέπειές είναι η στροφή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις μπαταρίες.
Η κυριαρχία της Κίνας
Παρότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται γρήγορα στο Μεξικό για να πουλήσουν EVs πέρα από τα βόρεια σύνορα, οι κινεζικές εταιρείες αυξάνουν τις πωλήσεις σε ντόπιους καταναλωτές.
Η Κίνα, με μερίδιο άνω του 80% της παγκόσμιας χωρητικότητας μπαταριών ιόντων λιθίου, είναι σε θέση να κεφαλαιοποιήσει.
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν απάντησε με το Νόμο του για τη μείωση του πληθωρισμού οπλισμένος με δισεκατομμύρια δολάρια για να προσελκύσει παραγωγούς στην Αμερική και τους βασικούς εμπορικούς εταίρους της.
Στην Ταϊλάνδη, την οποία οι ιαπωνικές επενδύσεις βοήθησαν να μετατραπεί σε παγκόσμια δύναμη κατασκευής αυτοκινήτων, τα κινεζικά χρήματα εισρέουν για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Επιτακτική η ανάγκη για την ενεργειακή μετάβαση
Με το μεγαλύτερο μέρος των σημερινών ορυκτών μπαταριών να παρέχονται από εξαγωγείς όπως η Κίνα, η Χιλή, η Ινδονησία και η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, η αναζήτηση για εναλλακτικές πηγές συνεχίζεται.
Το λεγόμενο «Δαχτυλίδι της Φωτιάς» του Καναδά, ένα τοπίο με ποτάμια και πευκοδάση στο μακρινό βορρά γεμάτο με νικέλιο, χαλκό, χρωμίτη και πλατίνα, θα ήταν μια φυσική πηγή για την αμερικανική βιομηχανία.
Όμως η ανάπτυξη αντιμετωπίζει περιβαλλοντικές ανησυχίες: Η περιοχή της τύρφης και των υγροτόπων αποθηκεύει περίπου 35 δισεκατομμύρια τόνους άνθρακα κάθε χρόνο.
Λόγω του ότι η ανάγκη να τερματίσουμε τον εθισμό… μας στα ορυκτά καύσιμα, η ανάγκη για την ενεργειακή μετάβαση γίνεται όλο και πιο επιτακτική.
Ο περασμένος μήνας ήταν ο θερμότερος Οκτώβριος που έχει καταγραφεί, λένε οι επιστήμονες και το 2023 είναι «σχεδόν βέβαιο» ότι θα είναι η πιο ζεστή χρονιά όλων των εποχών.
Για τους νικητές και τους ηττημένους στον αγώνα EV, τα στοιχήματα είναι πλέον τεράστια.
www.worldenergynews.gr