Τελευταία Νέα

Η μεγάλη μπαταρία της Neoen’s Capital καθυστέρησε λόγω προβλημάτων σύνδεσης

Η μεγάλη μπαταρία της Neoen’s Capital καθυστέρησε λόγω προβλημάτων σύνδεσης

Δεν αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024

Η μπαταρία Neoen's Capital στην Καμπέρα αποτελεί το πιο πρόσφατο έργο που παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις σύνδεσης και η πλήρης λειτουργία της δεν αναμένεται μέχρι το 2024, αντί του αρχικού σχεδίου που ήταν για το πρώτο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με το reneweconomy.com.au.

Η κατασκευή της μπαταρίας Capital 100 MW, δύο ωρών (200 MWh), που βρίσκεται κοντά στον υποσταθμό Queanbeyan, ολοκληρώθηκε νωρίτερα αυτό το έτος και ανάδοχος ήταν η EPC Doosan Gridtech.

Ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο στον ιστότοπο του έργου, ανέφερε ότι η μπαταρία αναμένεται να τεθεί σε παραγωγή πριν από τα τέλη Ιουνίου.

Ωστόσο, ο Xavier Barbaro (Διευθύνων Σύμβουλος της Neoen), αποκάλυψε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας σε μια κλήση με επενδυτές ότι η πλήρης λειτουργία της προαναφερόμενης μπαταρίας έχει καθυστερήσει και δεν αναμένεται μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024.

«Η θέση σε λειτουργία της μπαταρίας Capital αναμένεται το 2024. Οι δοκιμές συμμόρφωσης σύνδεσης υπό την άμεση ευθύνη του αναδόχου EPC απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο από ό,τι αρχικά αναμενόταν», είπε ο Barbaro στην κλήση επενδυτών.

Η μπαταρία Capital προμηθεύεται από την κορεατική εταιρεία Doosan Gridtech, η οποία κέρδισε τις υπηρεσίες μηχανικής, προμήθειας και κατασκευής (EPC) και θα εγκαταστήσει 627 μονάδες μπαταριών ιόντων λιθίου που παρέχονται από την κινεζική CATL.

Η Neoen δεσμεύτηκε να κατασκευάσει τη μεγάλη μπαταρία Capital στην Καμπέρα ως νικήτρια στο σχετικό διαγωνισμό το 2020.


Ο πρώτος σχεδιασμός
Το αρχικό σχέδιο ήταν να κατασκευαστεί μια μπαταρία 50 MW/100 MWh, αλλά η Neoen διπλασίασε το μέγεθος μετά την υπογραφή επταετούς «εικονικής σύμβασης μπαταρίας» 70 MW με την AGL Energy,
η οποία επιτρέπει στον έμπορο λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας να αντισταθμίζει το φορτίο των πελατών του μέσω εικονικής φόρτισης ή αποφόρτιση της μπαταρίας.

Οι καθυστερήσεις στις συνδέσεις έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις στην αυστραλιανή βιομηχανία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αποθήκευσης, παρότι οι λεπτομέρειες είναι συχνά σπάνιες.


Οι αιτίες της καθυστέρησης

Τα προβλήματα τα οποία προκαλούν την καθυστέρηση έχουν να κάνουν με: έλλειψη πόρων, πολυπλοκότητα, ελαττωματικό εξοπλισμό, λανθασμένες εγκαταστάσεις ή άλλα προβλήματα, όπως η ανάγκη για τα λεγόμενα «αρμονικά φίλτρα».

Τα έργα μπαταριών έχουν επίσης επηρεαστεί από αυτές τις καθυστερήσεις, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης μπαταρίας του νησιού Torrens στη Νότια Αυστραλία, που βρίσκεται τώρα σε πλήρη λειτουργία, και της μπαταρίας Broken Hill.

Η Neoen υποχρεούται να παρέχει ενημερώσεις λόγω της ιδιότητάς της ως εισηγμένης οντότητας και έχει περιγράψει προηγουμένως καθυστερήσεις (μαζί με αξιώσεις για αποζημίωση από τους υπεύθυνους εργολάβους) στο ηλιακό πάρκο Western Downs στο Κουίνσλαντ, τον κόμβο πράσινης ενέργειας Bulgana στη Βικτώρια. και τα μικρότερα ηλιακά πάρκα της NSW.

Ο Barbaro είπε ότι διακυβεύονταν κάποιες ζημιές ρευστότητας στο συμβόλαιο του Capital. «Δεν μας κάνει ιδιαίτερα νευρικούς, έχουμε κάποια άνεση στο επίπεδο των ζημιών ρευστότητας που έχουμε, επειδή αυτό είναι το τίμημα που πληρώνουμε για το συμβόλαιο EPC», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον είπε ότι ήταν δύσκολο να εκτιμηθεί εάν οι ρευστοποιημένες ζημιές θα κάλυπταν τα πιθανά έσοδα που χάθηκαν από τις καθυστερήσεις λόγω της ασταθούς φύσης των εσόδων από τα στοιχεία αποθήκευσης μπαταριών.

Όπως υποστήριξε «Ίσως θα πάρουμε λιγότερα από αυτά που θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει στην αγορά, ίσως στο τέλος να πάρουμε περισσότερα. Κατά μέσο όρο σκοπεύουμε να πάρουμε κάτι που είναι αρκετά καλό για να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις των καθυστερήσεων που έχουμε».

Επίσης αποκάλυψε ότι οι εκκαθαρισμένες ζημιές σε άλλα έργα είχαν αποφέρει περισσότερα από τα αναμενόμενα έσοδα σε ορισμένες περιπτώσεις και λιγότερα σε άλλες περιπτώσεις.


Συνοπτικά για την Neoen

Η Neoen ήταν η πιο επιτυχημένη κατασκευάστρια εταιρεία αποθήκευσης μπαταριών στην Αυστραλία, υπεύθυνη για την αρχική Tesla Big Battery στο Hornsdale, που κατασκευάστηκε το 2017.

Ακολούθησε η Victoria Big Battery (300 MW/450 MWh) και η μεγάλη μπαταρία Bulgana (20 MW/32 MWh), αμφότερες στη Βικτώρια.

Κατασκευάζει επίσης την μπαταρία Western Downs (270 MW/540 MWh, τη μπαταρία Blyth (200 MW/400 MWh) στη Νότια Αυστραλία και την πρώτη τετράωρη μεγάλη μπαταρία της στο Collie (219 MW/877 MWh) στη Δυτική Αυστραλία.

Όλα τα έργα αποθήκευσης μπαταριών της με εξαίρεση την μπαταρία Capital και την μπαταρία Blyth (NHOA), έχουν παρασχεθεί από την Tesla.

Η Neoen είχε επίσης μια μικρή μπαταρία (6MW/1,4MWh) που εγκαταστάθηκε στο ορυχείο χαλκού Degrussa στη Δυτική Αυστραλία, παράλληλα με ένα μικρό ηλιακό πάρκο (10,6 MW), αλλά η σύμβαση έληξε όπως είχε προγραμματιστεί.

Πλέον τα πάνελ και οι μονάδες ενδέχεται να πωληθούν ανάλογα με οποιαδήποτε απόφαση για κλείσιμο ή συνέχιση του ορυχείου από τον ιδιοκτήτη της εγκατάστασης.

www.worldenergynews.gr

 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης