Αναμένεται να προμηθεύει το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου στην Ευρώπη από τα τερματικά εξαγωγών των ΗΠΑ
«Οι Ευρωπαίοι πελάτες θέλουν μεσοπρόθεσμες συμφωνίες σε διάστημα έως και 15 ετών και εργαζόμαστε για ορισμένες εμπορικές συμφωνίες.
Πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τη διακοπή της τροφοδοσίας του μεγαλύτερου μέρους του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι πελάτες από την Ευρώπη προτιμούσαν σε μεγάλο βαθμό συμφωνίες προμήθειας LNG έως και 5 ετών ή να αγοράσουν φορτία στην αγορά spot», δήλωσε στο έγκριτο πρακτορείο ειδήσεων το στέλεχος της εταιρείας.
Τώρα που η Ευρώπη βασίζεται πολύ περισσότερο στο LNG για τον εφοδιασμό της με φυσικό αέριο, οι πιο μακροπρόθεσμες συμφωνίες δεν είναι πλέον ταμπού παρά τους μηδενικούς στόχους της ΕΕ και τις ανησυχίες για τις εκπομπές στην αλυσίδα εφοδιασμού LNG.
Η Chevron αναμένεται να προμηθεύει το μεγαλύτερο μέρος του LNG στην Ευρώπη από τα τερματικά εξαγωγών των ΗΠΑ.
Οι συμφωνίες LNG της QatarEnergy
Το Κατάρ, ένας άλλος σημαντικός εξαγωγέας LNG εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες, υπέγραψε τον περασμένο μήνα συμφωνίες με 3 ευρωπαϊκές μεγάλες εταιρείες για την παράδοση LNG στην Ευρώπη από τα έργα επέκτασής του που αναμένεται να κυκλοφορήσουν στο διαδίκτυο το 2026.
Η QatarEnergy και η TotalEnergies υπέγραψαν δύο μακροπρόθεσμες συμφωνίες LNG βάσει των οποίων το Κατάρ θα προμηθεύει έως και 3,5 εκατομμύρια τόνους LNG ετησίως στη Γαλλία για 27 χρόνια, αρχής γενομένης από το 2026.
Η QatarEnergy υπέγραψε επίσης μια άλλη 27ετή συμφωνία για την αποστολή LNG στην Ευρώπη, συμφωνώντας να παραδώσει φορτία για την Eni στην Ιταλία από το 2026. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η QatarEnergy και η ιταλική μεγάλη εταιρεία θα παραδώσουν LNG στην FSRU Italia, μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης που βρίσκεται στο το λιμάνι του Piombino, στην περιοχή της Τοσκάνης της Ιταλίας.
Πριν από τη συμφωνία της Eni, το Κατάρ ανακοίνωσε συμφωνία με τη Shell για την παράδοση LNG στον τερματικό σταθμό Gate LNG στο λιμάνι του Ρότερνταμ.
www.worldenergynews.gr