Stellantis και Orano συμφώνησαν για ανακύκλωση μπαταριών EV - Πρόβλεψη για έσοδα άνω των 2 δισ. ευρώ

Stellantis και Orano συμφώνησαν για ανακύκλωση μπαταριών EV - Πρόβλεψη για έσοδα άνω των 2 δισ. ευρώ

Αλήθειες και ψέματα για τις μπαταρίες στο ενδιαφέρον άρθρο της Jennifer Sensiba που δημοσιεύεται στο cleantechnica.com

Η Stellantis (παλαιότερα γνωστή ως Fiat-Chrysler πριν από μια συγχώνευση) κατασκευάστρια εταιρεία εμβληματικών οχημάτων όπως η μάρκα Jeep και τα αυτοκίνητα της Dodge, ανακοίνωσε πρόσφατα ένα σχέδιο και μια συνεργασία για να διασφαλίσει ότι περισσότερες μπαταρίες EV θα ανακυκλώνονται στο τέλος της ζωής τους.  

Από τη συγκεκριμένη συμφωνία περιμένει μέχρι το 2030 τα έσοδά της να υπερβούν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Jennifer Sensiba μέσω άρθρου της στην ιστοσελίδα cleantechnica.com, καταρρίπτει μύθους και δίνει στοιχεία για το προαναφερόμενο deal και τις μπαταρίες EV γενικότερα.


Συνοπτικά το εν λόγω δημοσίευμα:

Όταν πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα, μια κοινή τακτική δυσφήμισής τους είναι να υποστηρίζουν ότι «δεν είναι πράσινα», εκμεταλλευόμενοι ότι το ευρύ κοινό γνωρίζει πολύ λίγα για την τεχνολογία των μεταφορών, όπως δε γνωρίζει τη θερμική απόδοση EV σε σύγκριση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ICE, τις χημικές μπαταρίες και τους συνδυασμούς ενέργειας δικτύου.

Ο μέσος άνθρωπος υποθέτει ότι ένα EV χρειάζεται τόση ενέργεια όση ένα όχημα ICE για να κινηθεί, οπότε αν η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από μη ανανεώσιμες πηγές, αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να είναι εξίσου προβληματικά με τα αντίστοιχα ICE.

Αλλά ακόμη και όταν τροφοδοτείται με άνθρακα, το EV συνήθως βγαίνει πιο καθαρό επειδή χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια για να διανύσει την ίδια απόσταση, με αποτέλεσμα χαμηλότερες εκπομπές ανά μίλι.

Τι λένε οι «εχθροί» των EV

Οι πολέμιοι των μπαταριών EV ισχυρίζονται ότι προέρχονται από τα πιο καταστροφικά για το περιβάλλον ορυχεία και οι πρώτες ύλες εξάγονται από παιδιά σκλάβους. Δηλαδή θεωρούν ότι τα EV είναι χειρότερα τόσο για το περιβάλλον όσο και για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Όμως, δεν σταματούν εκεί. Κατά την άποψή τους οι μπαταρίες EV θα φθαρούν σε μόλις 5 χρόνια και θα πεταχτούν στα σκουπίδια ή σε χωματερή.

Ο αντίλογος και η αποκατάσταση της πραγματικότητας για τις EV

Η αλήθεια είναι ότι (με εξαίρεση αυτοκίνητα όπως το Nissan LEAF) οι μπαταρίες EV διαρκούν πολύ περισσότερο από ό,τι λέει η άλλη πλευρά και μάλιστα πιο πολύ από έναν τυπικό κινητήρα ICE.

Επιπλέον, είναι τόσο πολύτιμες που κανείς δεν τις αφήνει να σαπίσουν ή να πάνε σε χωματερή.

Οι μπαταρίες με καλή αυτονομία θα επαναχρησιμοποιηθούν σε άλλα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των μετατροπών EV.

Οι μπαταρίες με υπερβολική απώλεια εμβέλειας για εύλογη χρήση αυτοκινήτου μπορούν ακόμα να χρησιμεύσουν για άλλη μια δεκαετία κάνοντας σταθερή αποθήκευση ενέργειας. Έτσι, η πραγματική διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας EV είναι συνήθως μεγαλύτερη από 20 χρόνια.


H Stellantis ανακοίνωσε συμφωνία για ανακύκλωση μπαταριών

Υπάρχουν σοβαρές και καθιερωμένες προσπάθειες παγκοσμίως για την ανακύκλωση των μπαταριών αντί για την απόρριψή τους, μιας και τα ορυκτά είναι πολύτιμα.

Πριν λίγες μέρες, η Stellantis και η Orano ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου κατανόησης για τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης η οποία θα ασχολείται με την ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

Θα ανακυκλώνει επίσης σκραπ από τα εργοστάσια Stellantis στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Οι επενδύσεις στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την αναβάθμιση των εργαζομένων της Stellantis και της Orano θα δημιουργήσουν βιώσιμες ευκαιρίες καθώς θα μεταβούν σε νέους ρόλους.

Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η στρατηγική συνεργασία θα ενισχύσει τη θέση της Stellantis στην αλυσίδα αξίας των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, διασφαλίζοντας αξιόπιστη πρόσβαση σε κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο (βασικοί πόροι για την ηλεκτροδότηση και την ενεργειακή μετάβαση).

battery-stellantis_1_1.webp

Η παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει στις αρχές του 2026, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία και εγκαταστάσεις της Stellantis.

Σύμφωνα με τις εταιρείες, η κοινοπραξία μεταξύ Orano και Stellantis αξιοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα της Orano για την ανάκτηση υλικών.

Στο τέλος της ημέρας, τα υλικά μπαταριών παραμένουν υλικά μπαταριών, επομένως η ανάπτυξη ανακυκλωμένων πηγών για αυτά βοηθά την εταιρεία να είναι ανταγωνιστική στην παγκόσμια αγορά EV.

«Οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών επιβεβαίωσαν την ανάγκη εξεύρεσης λύσεων όπως αυτή με το Orano για την αντιμετώπιση της πρόκλησης της σπανιότητας των φυσικών πόρων και της βιωσιμότητας.

Με γνώμονα το στρατηγικό μας σχέδιο Dare Forward 2030, η Stellantis δεσμεύεται να αλλάξει το μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης, εκπληρώνοντας τη δέσμευσή της για την κυκλική οικονομία», δήλωσε η Alison Jones (Stellantis Senior Vice President, Circular Economy Business Unit).

Με ένα υδρομεταλλουργικό εργοστάσιο στη Δουνκέρκη της Γαλλίας, το εγχείρημα στοχεύει να κλείσει τον κύκλο μιας κυκλικής οικονομίας και να παράσχει στον Stellantis φρέσκα κύτταρα.

Η εταιρεία διεκδικεί εξαιρετικά ποσοστά ανάκτησης μετάλλων, που υπερβαίνουν το 90%, τα οποία θα επιτρέψουν περαιτέρω στους OEMs (Παραγωγούς πρωτότυπου εξοπλισμού) να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ποσοστού ανακύκλωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτή τη συνεργασία με έναν σημαντικό παίκτη όπως η Stellantis για να συνεργαστούμε στην ανακύκλωση χρησιμοποιημένων ηλεκτρικών μπαταριών.

Είμαστε περήφανοι που φέρνουμε την τεχνογνωσία και την τεχνογνωσία μας με την καινοτόμο και αποδιοργανωτική μας διαδικασία που επιτρέπει έναν πραγματικό κλειστό βρόχο. Η Orano συνεχίζει τη δέσμευσή της για την ανάπτυξη μιας οικονομίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα με την ανακύκλωση στρατηγικών υλικών για την ενεργειακή μετάβαση και την κυκλική οικονομία», δήλωσε ο Guillaume Dureau (Διευθυντής Καινοτομίας, Έρευνας και Ανάπτυξης και Πυρηνικής Ιατρικής, Μαγνητών και Μπαταριών του Ομίλου Orano).


Η Stellantis υπολογίζει σε έσοδα άνω των 2 δισ. ευρώ

Η εταιρεία λέει ότι ως μέρος του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030, η Επιχειρηματική Μονάδα Κυκλικής Οικονομίας πρωτοστατεί στις προσπάθειες για σημαντική ενίσχυση των εσόδων από την ανακύκλωση, με στόχο τη δεκαπλάσια αύξηση.

Μέχρι το 2030, η εταιρεία λέει ότι είναι αποφασισμένη να ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ σε συνολικά έσοδα από την κυκλική οικονομία.

www.worldenergynews.gr

 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης