Προχωρεί η μελέτη για τον καθορισμό του μείγματος της δεύτερης μεγάλης προμήθειας νέων οχημάτων
Επί του παρόντος, προχωρά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η μελέτη που ξεκίνησε στην αρχή του φθινοπώρου για τον καθορισμό του μείγματος της δεύτερης μεγάλης προμήθειας νέων οχημάτων. Καθοριστικό παράγοντα αποτελεί η χρηματοδότηση, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επενδύει μόνο σε οχήματα μηδενικών ρύπων, δηλαδή ηλεκτρικά και υδρογόνου.
Δεδομένου ότι η χώρα μας με την ολοκλήρωση του πρώτου μεγάλου διαγωνισμού για 650 λεωφορεία, ο οποίος βαδίζει προς τη γραμμή του τερματισμού, θα αποκτήσει τα πρώτα της ηλεκτροκίνητα οχήματα, στοχεύει να πατήσει σε αυτή την εμπειρία για τη σύνθεση και της δεύτερης προμήθειας. Αυτό σημαίνει ότι κατά κύριο λόγο θα στραφεί στην ηλεκτροκίνηση, ώστε να αξιοποιήσει τόσο την εμπειρία όσο και τις υποδομές που αναπτύσσονται στα αμαξοστάσια Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Αύξηση ισχύος δικτύου
Αυτή την περίοδο, οι οργανισμοί των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης προετοιμάζονται ώστε να υποδεχθούν τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Βάσει του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής Yutong θα κυκλοφορούν στις δύο πόλεις ως τα τέλη Απριλίου.
Πρόκειται για μία δύσκολη άσκηση καθώς θα πρέπει ο ΔΕΔΔΗΕ να ολοκληρώσει τις απαραίτητες παρεμβάσεις για την αύξηση της ισχύος του ηλεκτρικού δικτύου σε όσα αμαξοστάσια υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Σύμφωνα με τα ορόσημα που έχουν τεθεί, αναμένεται αυτό να έχει ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2024, ενώ τον Μάρτιο θα ολοκληρωθούν οι εργασίες της ΟΣΥ εντός αμαξοστασίων.
Ο νέος διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα το πρώτο εξάμηνο του 2024, ώστε στον ορίζοντα της κυβερνητικής τετραετίας ο στόλος Αθήνας και Θεσσαλονίκης να έχει ανανεωθεί συνολικά με 1.300 φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Σήμερα, η χώρα μας διαθέτει τον πλέον γερασμένο στόλο στην Ευρώπη. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα περίπου 1.600 λεωφορεία που διαθέτει η ΟΣΥ σε κυκλοφορία μπορούν να βγουν 1.050-1.100, όμως αυτά μειώνονται διαρκώς καθώς βγαίνουν εκτός λειτουργίας.
Ως προς τα υπόλοιπα τμήματα του τρέχοντος διαγωνισμού, αυτά βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις. Συνολικά τα υπόλοιπα 400 λεωφορεία της πρώτης προμήθειας εκτιμάται πως θα κυκλοφορήσουν σταδιακά μέχρι το 2025.
www.worldenergynews.gr