Η εταιρεία παραγωγής ηλεκτρονικών καυσίμων HIF Global με έδρα το Χιούστον και η ιαπωνική εταιρεία διύλισης πετρελαίου Eneos Holdings (θα διερευνήσουν τη συνεργασία για την παραγωγή και διανομή ηλεκτρονικών καυσίμων, δήλωσαν οι εταιρείες, στη δεύτερη τέτοια συμφωνία του HIF στην ιαπωνική αγορά .
Οι παραγωγοί ηλεκτρονικών καυσίμων, όπως το HIF, στοιχηματίζουν στην e-βενζίνη ως καύσιμο γέφυρας χαμηλών εκπομπών άνθρακα για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, και προσπαθούν επίσης να αναπτύξουν παρόμοια ηλεκτρονικά καύσιμα για τις αερομεταφορές και άλλες βιομηχανίες που δύσκολα ηλεκτροδοτούνται. Πολλές παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες, για παράδειγμα, βασίζονται σε τέτοια προϊόντα για να απελευθερώσουν τις πτήσεις τους από τον άνθρακα.
Το HIF σκοπεύει να προμηθεύσει την Eneos με ηλεκτρονικά καύσιμα ουδέτερα σε άνθρακα που παράγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Χιλή και την Αυστραλία, ανέφεραν οι εταιρείες σε ανακοίνωσή τους οι οποίες δεν έχουν υπογράψει ακόμη συμβόλαιο.
Συνομιλίες
Η Εκτελεστική Διευθύντρια του HIF, Meg Gentle, δήλωσε στο Reuters ότι οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στην ηλεκτρονική βενζίνη που κατασκευάζεται από το HIF, την οποία η Eneos μπορεί να διανείμει στην Ιαπωνία.
Επίσης, εξετάζεται η χρήση e-μεθανόλης που παράγεται από το HIF στην Ιαπωνία ως καύσιμο πλοίων, με την Eneos να επεξεργάζεται περαιτέρω το ηλεκτρονικό καύσιμο στο διυλιστήριό της στην Ιαπωνία για την παραγωγή καυσίμων αερομεταφορών ηλεκτρονικής βενζίνης και ουδέτερου άνθρακα, είπε ο Gentle.
Οι αγορές σε όλο τον κόσμο στρέφονται προς τα ηλεκτρικά οχήματα, με ορισμένες όπως η Κίνα να πραγματοποιούν μια ταχεία αλλαγή καθώς οι κυβερνήσεις επιβάλλουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Ωστόσο, τα υπάρχοντα βενζινοκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών εταιρειών όπως η Toyota και η Ford, πιθανότατα θα κυκλοφορούν για αρκετές δεκαετίες. Αυτό απαιτεί μια διαφορετική λύση για να γίνει η μεταφορά ουδέτερη από άνθρακα.
«Χρειαζόμαστε έναν τρόπο να απελευθερώσουμε τους υπάρχοντες κινητήρες για να έχουμε πιθανότητες να φτάσουμε στο καθαρό μηδέν», είπε ο Gentle.
Οι σκεπτικιστές υποστηρίζουν, ωστόσο, ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα, που παράγονται συνήθως από δεσμευμένες εκπομπές CO2 και υδρογόνο που παράγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι ακριβά και ενεργοβόρα.
Το συνθετικό καύσιμο απελευθερώνει CO2 στην ατμόσφαιρα όταν καίγεται, αλλά οι εκπομπές μπορεί να είναι ίσες με το CO2 που δεσμεύεται για την παραγωγή του καυσίμου, καθιστώντας το συνολικά ουδέτερο ως προς τον άνθρακα.
Το HIF υπέγραψε σχεδόν πανομοιότυπη συμφωνία με την Idemitsu Kosan τον Απρίλιο. Οι συμφωνίες συνάδουν με την προθυμία του Τόκιο να παράσχει πολιτική υποστήριξη για τα ηλεκτρονικά καύσιμα, είπε ο Gentle, και μέρος των προσπαθειών του να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.
www.worldenergynews.gr