Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Volkswagen, Kai Grünitz ξεκαθάρισε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι ο Όμιλος δεν θα χρησιμοποιήσει το υδρογόνο, αλλά θα βασιστεί αποκλειστικά στα ηλεκτρικά συστήματα μπαταρίας.
«Το υδρογόνο είναι σημαντικό για τη χημική βιομηχανία, την παραγωγή πλαστικών ή χάλυβα. Υπάρχουν μόνο περιορισμένες διαθέσιμες ποσότητες υδρογόνου. Εμείς στη VW μπορούμε να ζήσουμε υπέροχα με τις ηλεκτρικές μπαταρίες».
Πρόκειται για εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη σε σχέση με αυτή του CEO της BMW, Oliver Zipse, ο οποίος πέρυσι υποστήριξε ότι θα ήταν «επικίνδυνο» εάν όλα τα οχήματα ήταν ηλεκτρικά και ότι στο εγγύς μέλλον τα αυτοκίνητα υδρογόνου θα αποτελούσαν τη «μοντέρνα έκδοση της οδήγησης».
Γιατί υπερτερεί η μπαταρία
Γενικότερα, υπάρχει η άποψη, σύμφωνα με το hydrogeninsight.com, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία θα είναι φθηνότερα στην αγορά, η συντήρηση και η λειτουργία τους ισοδυναμούν με αυτή του υδρογόνου, ενώ η μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε πράσινο υδρογόνο και πίσω σε ηλεκτρική ενέργεια μέσα στο όχημα απαιτεί περίπου διπλάσια ισχύ από το να το χρησιμοποιείται απευθείας σε μπαταρία, με συνοδευτικό υψηλότερο κόστος λειτουργίας.
Ωστόσο, μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις χρήσης όπου οι οδηγοί δεν έχουν την πολυτέλεια να περιμένουν για πολλή ώρα, προκειμένου να επαναφορτιστούν οι μπαταρίες τους. Και ειδικά σε τακτικά μεγάλα ταξίδια ή όταν ένα όχημα χρησιμοποιείται ως ταξί από διαφορετικούς οδηγούς όλο το εικοσιτετράωρο.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, ένα όχημα υδρογόνου μπορεί κάλλιστα να είναι μια καλύτερη εναλλακτική από ένα ηλεκτρικό μπαταρίας. Εκτός και αν αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής των μπαταριών, που υπόσχονται να προσφέρουν μεγαλύτερες αποστάσεις οδήγησης και ταχύτερη φόρτιση.
www.worldenergynews.gr