Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Προβληματισμός για το επιπλέον κόστος από την υποχρέωση των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής να λειτουργούν με διπλό καύσιμο

Προβληματισμός για το επιπλέον κόστος από την υποχρέωση των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής να λειτουργούν με διπλό καύσιμο
Το μέτρο που προωθεί η ΡΑΕ έχει ως στόχο την αποφυγή σοβαρών προβλημάτων στο ενεργειακό σύστημα της χώρας σε περιόδους αιχμής
Αποφασισμένη να ενεργοποιήσει άμεσα την υποχρέωση λειτουργίας των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με διπλό καύσιμο προκειμένου να αυξήσει τις δικλίδες ασφαλείας του ενεργειακού συστήματος σε περιόδους κρίσης, εμφανίζεται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Το μέτρο θεωρείται από τη ΡΑΕ ως μια ενδιάμεση λύση που θα συμβάλλει στον περιορισμό των κινδύνων για την ασφάλεια του ενεργειακού συστήματος, ωστόσο προκαλεί έντονη ανησυχία στους ηλεκτροπαραγωγούς καθώς θα προσθέσει σημαντικό επιπλέον κόστος στη λειτουργία των μονάδων.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ΡΑΕ όπως τους παρουσίασε ο πρόεδρος της Νίκος Μπουλαξής σε ημερίδα του ΙΕΝΕ για την αποτίμηση των όσων συνέβησαν κατά την ενεργειακή κρίση του Ιανουαρίου, όλες οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα λειτουργίας με εναλλακτικό καύσιμο για τουλάχιστον πέντε ημέρες. Αυτό σημαίνει είτε τη δυνατότητα λειτουργίας με ντίζελ, είτε την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας φυσικού αερίου.
Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι η συγκεκριμένη υποχρέωση περιλαμβάνεται στις άδειες λειτουργίας των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο, αλλά δεν εφαρμόζεται καθώς ο ΔΕΣΦΑ δεν παρέχει τον αναγκαίο χώρο τήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας στη Ρεβυθούσα, έως ότου ολοκληρωθεί η περίφημη τρίτη δεξαμενή, κάποια στιγμή εντός του 2018.
Σύμφωνα με τον κ.  Μπουλαξή κατά την κρίση του Ιανουαρίου, η εναλλακτική τροφοδοσία των μονάδων με ντίζελ απέδωσε κάτω του μετρίου και όπως είπε πρέπει να προλάβουμε τον επόμενο χειμώνα.
Στο πλαίσιο αυτό έχει επιβληθεί τέλος ασφάλειας εφοδιασμού και στο συγκεκριμένο λογαριασμό που τηρείται από τον ΔΕΣΦΑ υπάρχουν 9 εκατ. ευρώ για την παροχή αποζημιώσεων στις μονάδες όταν αναγκάζονται να λειτουργήσουν με εναλλακτικό καύσιμο.
Μέχρι στιγμής μόνο η μια μονάδα του Ήρωνα έχει σχετική σύμβαση με το ΔΕΣΦΑ για αποζημίωση 1 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

«Δεν είναι λύση το ντίζελ»

Πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο κ. Δημήτρης Γεωργαντώνης εκ μέρους του Ήρωνα, σημείωσε ότι είναι πανάκεια να εναποθέσουμε όλες τις ελπίδες μας στο ντίζελ, ενώ ο κ. Γιάννης Γιαννακόπουλος της Protergia,  τόνισε ότι η λύση δεν είναι το ντίζελ αλλά μια ορθώς λειτουργούσα αγορά.  
Σε ότι αφορά δε το επιπλέον κόστος από την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας φυσικού αερίου, σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Μπουλαξής θα πρέπει να επιβαρυνθούν οι προμηθευτές ρεύματος.  
Με δεδομένο ωστόσο ότι από τον ΔΕΣΦΑ επί του παρόντος δεν παρέχεται η δυνατότητα τήρησης αποθεμάτων στη Ρεβυθούσα, οι ανησυχίες των προμηθευτών εντείνονται από τα σχέδια για εγκατάσταση καραβιού μεταφοράς LNG στη Ρεβυθούσα προκειμένου να λειτουργήσει ως πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος.
Το κόστος μιας τέτοιας λύσης θεωρείται τεράστιο και βεβαίως θα υπάρξει αντίδραση σε ενδεχόμενο μετακύλυσης του στους παραγωγούς ρεύματος. Πόσο μάλλον που η ευθύνη για την καθυστέρηση των έργων αναβάθμισης της Ρεβυθούσας ανήκει στον ΔΕΣΦΑ.
 
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης