Η Βραζιλία έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 1,8 δισεκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως, που αποτελεί ένα από τα χαμηλότερα κόστη στον κόσμο, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων, που αναμεταδίδει το Recharge. Και μάλιστα με σχεδόν το 20% να προέρχεται από έργα που τροφοδοτούνται από την υπεράκτια αιολική ενέργεια.
Ορισμένοι ειδικοί τονίζουν ότι η δυνατότητα παραγωγής υδρογόνου μπορεί στην πραγματικότητα να ενισχύσει τα οικονομικά δεδομένα για την ανάπτυξη της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και να διευκολύνει την ανάπτυξη του κλάδου εκεί για πρώτη φορά.
Σύμφωνα με την στρατηγική της κυβέρνησης για το υδρογόνο, που δημοσιεύτηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, αναμένει περίπου 350 εκατομμύρια τόνους ετησίως παραγωγής Η2 από υπεράκτια ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από αιολική ενέργεια, με επιπλέον 6,9 εκατομμύρια τόνους ετησίως από πυρηνική ενέργεια.
Τα βασικά ερωτήματα
Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με το εάν αυτές οι υπολογιζόμενες δυνατότητες θα επιτευχθούν ποτέ, δεδομένου ότι η Βραζιλία δεν έχει ακόμη κατασκευασμένα υπεράκτια αιολικά πάρκα κατά μήκος της ακτογραμμής της και μόνο έναν λειτουργικό πυρηνικό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής.
Ο επικεφαλής της Aurora Energy Research για τη Βραζιλία, Bruno Silva τονίζει ότι:« Η Βραζιλία δεν εξετάζει ακόμη την αγορά ή την πραγματική ανταγωνιστικότητα αυτού του είδους παραγωγής. Ωστόσο, το υδρογόνο μπορεί να επιτρέψει την υπεράκτια ανάπτυξη αιολικής ενέργειας, καθώς υπάρχει μικρή ζήτηση για επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές επί του παρόντος.
Η Βραζιλία σκοπεύει να δημοσιεύσει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την υπεράκτια αιολική ενέργεια έως το τέλος του τρέχοντος έτους, με την ελπίδα να προχωρήσει στα περίπου 183 GW των έργων που βρίσκονται υπό εξέταση επί του παρόντος για περιβαλλοντικές άδειες.
Οι δεύτερες σκέψεις
Την ίδια ώρα, το πράσινο υδρογόνο θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σκαλοπάτι για την απομάκρυνση των εκπομπών άνθρακα της Βραζιλίας. Η Βραζιλία προβλέπεται ότι θα καταναλώσει περίπου 45,2 εκατομμύρια τόνους λιπασμάτων μόνο φέτος, τα περισσότερα από τα οποία παράγονται με χρήση ορυκτών αερίων, παρουσιάζοντας μια πιθανή οδό για την απορρόφηση πράσινου υδρογόνου σε έναν κόσμο απανθρακοποίησης.
Ωστόσο, το σχέδιο εργασίας προτείνει επίσης τη χρήση του υδρογόνου ως μέσου μεταφοράς απαλλαγής από τον άνθρακα, ιδίως στα ελαφρά οχήματα, είτε μέσω κυψελών καυσίμου είτε ως πρώτη ύλη για συνθετικά καύσιμα. Ο Silva είναι δύσπιστος ότι αυτό θα σημάνει σημαντικά κίνητρα για το υδρογόνο που θα τροφοδοτεί τα επιβατικά αυτοκίνητα.
www.worldenergynews.gr