Reuters: Σε αδιέξοδο τα σχέδια της Ε.Ε για τη φορολογία των ρυπογόνων αεροπορικών καυσίμων

Reuters: Σε αδιέξοδο τα σχέδια της Ε.Ε για τη φορολογία των ρυπογόνων αεροπορικών καυσίμων
Οι χώρες της ΕΕ διαπραγματεύονται μια γενική αναθεώρηση των ενεργειακών φόρων – οι οποίοι έχουν να ενημερωθούν από το 2003 – με νέους στόχους για την κλιματική αλλαγή.
Τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αρχίσει να φορολογεί τα ρυπογόνα αεροπορικά καύσιμα έχουν φτάσει σε τέλμα, καθώς τα 27 κράτη μέλη του μπλοκ αγωνίζονται να συμφωνήσουν σε μείωση του κόστους των πράσινων καυσίμων και της αύξησης του κόσοτυς των ορυκτών καυσίμων, σύμφωνα με το Reuters.

Οι χώρες της ΕΕ διαπραγματεύονται μια γενική αναθεώρηση των ενεργειακών φόρων – οι οποίοι έχουν να ενημερωθούν από το 2003 – με νέους στόχους για την κλιματική αλλαγή.

Ωστόσο, δύο χρόνια αφότου το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ πρότεινε το νόμο για τη φορολόγηση των αεροπορικών καυσίμων για πρώτη φορά, δεν έχει συζητηθεί ακόμη μία συμφωνία. Οι χώρες διαφωνούν σε διάφορα ζητήματα, όπως το εάν θα θεσπιστεί ένας ελάχιστος φόρος σε ολόκληρη την ΕΕ στη χρήση τέτοιων καυσίμων, τα οποία επί του παρόντος διαφεύγουν των εισφορών.

«Δεν αναμένουμε να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των χωρών κατά τη διάρκεια της ισπανικής προεδρίας», δήλωσε διπλωμάτης από χώρα της ΕΕ αναφερόμενος στη Μαδρίτη, η οποία θα προεδρεύει στις συνομιλίες της ΕΕ μέχρι το τέλος του έτους.

Γνώμες εκπροσώπων της Ε.Ε.

Η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της ΕΕ είναι τρομερά δύσκολη γιατί απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλες τις χώρες της ΕΕ – πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε κυβέρνηση μπορεί να την εμποδίσει. Εκπρόσωπος της εκτελεστικής Ευρωπαϊκής Επιτροπής τόνισε ότι η ανανέωση θα «καταργήσει τις παρωχημένες εξαιρέσεις και τους μειωμένους συντελεστές που ενθαρρύνουν επί του παρόντος τη χρήση ορυκτών καυσίμων».

Σύμφωνα με την πρόταση, ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής για τα αεροπορικά καύσιμα για πτήσεις εντός Ευρώπης θα αυξηθεί σταδιακά σε διάστημα 10 ετών. Τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα θα λάβουν 10ετή φορολογική απαλλαγή, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση τους. Ωστόσο, ορισμένες χώρες προειδοποιούν για μέτρα, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές των καυσίμων για τους ψηφοφόρους πριν από τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του επόμενου έτους. «Αν το κάνουν πριν από τις εκλογές, θα είναι, από πολιτικής πλευράς, αυτοκτονία», είπε χαρακτηριστικά ένας άλλος διπλωμάτης της ΕΕ.

Η ΕΕ έχει υιοθετήσει δώδεκα πολιτικές τον τελευταίο χρόνο, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2, υπεύθυνες για την κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, η πολιτική όρεξη φαίνεται να έχει μειωθεί, με ορισμένες κυβερνήσεις και νομοθέτες να προσπαθούν να εμποδίσουν ή να αποδυναμώσουν τους πρόσφατους πράσινους νόμους.

Η πρόταση της ΕΕ θα εφαρμόζει υψηλότερους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές στα ρυπογόνα καύσιμα, όπως η βενζίνη, και όσο το δυνατόν χαμηλότερους συντελεστές για την ηλεκτρική ενέργεια και τα βιώσιμα καύσιμα. Οι υποστηρικτές λένε ότι αυτό θα καταστήσει τις μεταφορές χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως τα ηλεκτρικά τρένα, πιο ανταγωνιστικές και θα αυξήσει τα έσοδα, τα οποία οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να επενδύσουν σε καθαρές μεταφορές.

Ο Jo Dardenne, διευθυντής αεροπορίας στην εκστρατεία Transport and Environment είπε ότι το σχέδιο νόμου ήταν πιθανότατα «μια χαμένη υπόθεση». «Είναι παράλογο να εξακολουθούν να υπάρχουν εξαιρέσεις για τα ρυπογόνα μέσα μεταφοράς στην κλιματική κρίση», γνωστοποίησε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης