Καθώς η παραγωγή μπαταριών κλιμακώνεται τόσο αυξάνονται οι κίνδυνοι αποτυχίας της μακράς παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού ή πρόκλησης περισσότερων εκπομπών, καταστροφής του περιβάλλοντος και παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μια κυκλική οικονομία μπαταριών θα πρέπει να μειώσει σημαντικά τους κινδύνους παραγωγής και χρήσης.
Οι ΗΠΑ δεν έχουν πλαίσιο ανακύκλωσης για μπαταρίες ιόντων λιθίου και οι πολιτικές των πολιτειών είναι ασυνεπείς, όπως επισημαίνει η Marie McNamara ανώτερη συνεργάτιδα του RMI σε ανάλυσή της που αναδημοσιεύει η EnergyRost, χαρτογραφώντας τα πέντε κρίσιμα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, προτού η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση γίνουν αποτελεσματικές και εμπορικές
Οι κατασκευαστές πρέπει να σχεδιάζουν τις μπαταρίες τους έχοντας κατά νου την εύκολη ανακύκλωση και την τελική χρήση.
Σήμερα, οι ρυθμιστικές αρχές αντιμετωπίζουν όλες τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες ως επικίνδυνα απόβλητα, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος όλης της αποθήκευσης και μεταφοράς. ακριβή δεδομένα που προσδιορίζουν τι δεν είναι επικίνδυνο μπορεί να μειώσει το κόστος ανακύκλωσης στο μισό.
Η ιχνηλασιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μεταξύ των εθνών – για περιβαλλοντικά θέματα και ανησυχίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα – θα απαιτήσει:
- συλλογή δεδομένων,
- διαφάνεια και παρακολούθηση και,
- ουσιαστική παγκόσμια εναρμόνιση των κανόνων για να λειτουργήσει.
Παρότι, όπως παρατηρεί η McNamara πρωτοποριακή πρόοδο έχουν σημειώσει ΕΕ και Νότια Κορέα, ο τρόπος που παράγουμε μπαταρίες EV σήμερα μπορεί να συσχετιστεί:
- με παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
- περιβαλλοντική υποβάθμιση, είναι
- ευάλωτος σε διαταραχές και,
- ανίκανος να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση EV.
Η κυκλική οικονομία μπαταριών, στην οποία οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες επαναχρησιμοποιούνται ή ανακυκλώνονται, μπορεί να βοηθήσει στον μετριασμό των κινδύνων που σχετίζονται με την παραγωγή μπαταριών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV.
Με την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των μπαταριών EV, μπορούμε να μειώσουμε την εξάρτησή μας από παρθένα υλικά και τις αρνητικές επιπτώσεις της κοινότητας που σχετίζονται με την εξαγωγή τους.
Θα μειώσουμε επίσης τον κίνδυνο διακοπής της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω μεταβαλλόμενων εμπορικών συμμαχιών, γεωπολιτικών και ακραίων καιρικών φαινομένων.
1. Ισχυρές πολιτικές
Για να γίνει πραγματικότητα μια κυκλική οικονομία μπαταρίας, θα χρειαστεί μια ισχυρή πολιτική που:
- Παρέχει μια τυπική ομοσπονδιακή προσέγγιση συμμόρφωσης και εργάζεται για την εναρμόνιση των παγκόσμιων κανόνων και κανονισμών της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών.
- Περιγράφει ξεκάθαρα πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την ιχνηλασιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τη μεταφορά και αποθήκευση υλικών, την κατασκευή και παραγωγή, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση, και,
- Αναλυτικά πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν τη συμμόρφωση.
Ακολουθούν οι τύποι πολιτικών που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για μια κυκλική αλυσίδα τροφοδοσίας μπαταριών EV και σκιαγραφεί τους συμβιβασμούς που είναι εγγενείς στο σχεδιασμό συγκεκριμένων πολιτικών κυκλικότητας.
Οικονομική βιωσιμότητα
Η οικονομική βιωσιμότητα της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης μπαταριών είναι επί του παρόντος πρόκληση, δεδομένων των οικονομικών αβεβαιοτήτων.
Σήμερα, είναι συχνά φθηνότερη η εξόρυξη για ορυκτά ή η παραγωγή νέων μπαταριών χρησιμοποιώντας το status quo για γραμμικές διεργασίες.
Τα οικονομικά της ανακύκλωσης ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό με βάση τη σύνθεση υλικού της μπαταρίας και τη σχετική αγοραία αξία των συστατικών ορυκτών.
Εάν πραγματοποιείται καθόλου, η περισσότερη ανακύκλωση επιδιώκει την ανάκτηση νικελίου, κοβαλτίου και λιθίου υψηλότερης αξίας.
Ανακύκλωση πλαστικών στις ΗΠΑ: παράδειγμα αποτυχίας, προς αποφυγή
Με τη θέσπιση πλαισίων κυκλικότητας μπαταριών, η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση των χρησιμοποιημένων μπαταριών EV μπορεί να γίνει αυτοσυντηρούμενη ή ακόμα και κερδοφόρα.
Χωρίς αποτελεσματικές πολιτικές κυκλικότητας μπαταριών, αυτή η αγορά θα μπορούσε να ακολουθήσει τον δρόμο της ανακύκλωσης πλαστικών, η οποία, στις Ηνωμένες Πολιτείες, βρίσκεται επί του παρόντος στο 8%.
Το θλιβερό ποσοστό ανακύκλωσης πλαστικών οφείλεται κυρίως στην έλλειψη επαρκών ρυθμιστικών πλαισίων και στο γεγονός ότι είναι φθηνότερο να δημιουργηθούν νέα πλαστικά παρά να ανακυκλωθούν χρησιμοποιημένα πλαστικά.
Αν είχαν εφαρμοστεί πολιτικές που αποθαρρύνουν το πλαστικό μίας χρήσης και επεκτείνουν την ευθύνη του παραγωγού όταν η ανακύκλωση βρισκόταν στα αρχικά της στάδια, τα ποσοστά ανακύκλωσης θα ήταν πιθανότατα υψηλότερα.
Δεδομένου του επείγοντος χαρακτήρα της κλιματικής κρίσης και των σημαντικών επενδύσεων που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας κυκλικής οικονομίας μπαταριών, οι πολιτικές μπορούν να χρησιμεύσουν ως ισχυρό σήμα της αγοράς για να καταδείξουν τις κυβερνητικές προτεραιότητες και να βοηθήσουν στον καταλύτη των τόσο απαραίτητων επενδύσεων.
Πώς θα ήταν η αποτελεσματική πολιτική;
Οι αποτελεσματικές πολιτικές δεν θα γραφτούν από τη μια μέρα στην άλλη, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τον παγκόσμιο χαρακτήρα της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών EV.
Για να αποφευχθεί η σπατάλη χρόνου, χρημάτων και άλλων πόρων, οι τοπικές, εθνικές και διεθνείς πολιτικές θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις βέλτιστες πρακτικές παγκόσμιας κυκλικότητας μπαταριών.
Σήμερα, οι ΗΠΑ δεν έχουν ομοσπονδιακές εντολές ανακύκλωσης ή απαιτήσεις για μπαταρίες ιόντων λιθίου και οι πολιτικές της πολιτείας διαφέρουν σημαντικά.
Η έλλειψη ενιαίων προτύπων μεταφράζεται σε αποσπασματική, ανεπαρκή προσέγγιση της κυκλικότητας της μπαταρίας.
Οι σαφείς ομοσπονδιακές κατευθυντήριες γραμμές θα επιταχύνουν σημαντικά τη δημιουργία μιας ισχυρής και κυκλικής οικονομίας μπαταρίας.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι καμία πολιτική δεν θα είναι τέλεια: κάθε προσέγγιση έχει τα οφέλη και τις προκλήσεις της.
Ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας πρέπει να συνεργαστούν εντατικά, ώστε οι πολιτικές να προωθήσουν ουσιαστικά μια κυκλική οικονομία μπαταρίας.
Παρακάτω ακολουθούν πέντε χαρακτηριστικά πολιτικών που μπορούν να εφαρμοστούν παγκοσμίως για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή της πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων των τρεχόντων νομοθετικών και εθελοντικών παραδειγμάτων καθώς και βασικών ζητημάτων
1. Ιχνηλασιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας
Η σημερινή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV είναι αδιαφανής, γεγονός που καθιστά δύσκολο για τους μεσαίου και μεταγενέστερους φορείς να προσδιορίσουν από πού προέρχονται οι πρώτες ύλες τους.
Αυτή η αδιαφάνεια σημαίνει ότι είναι δύσκολο ή ακόμα και αδύνατο να γνωρίζουμε εάν τα υλικά εξήχθησαν με απασχόληση παιδιών ή καταναγκαστικής εργασίας και πώς η εξόρυξη επηρεάζει τα τοπικά περιβάλλοντα.
Κάνοντας την αλυσίδα εφοδιασμού πιο διαφανή και/ή ανιχνεύσιμη, οι παράγοντες του κλάδου και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις καταχρήσεις που σχετίζονται με την εξόρυξη.
Η διαφάνεια μπορεί επίσης να βοηθήσει τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα να γνωρίζουν πού βρίσκονται οι μπαταρίες και την ποσότητα των διαθέσιμων υλικών που θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.
1α …Ο νέος κανονισμός για τις μπαταρίες της ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της ιχνηλασιμότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, υιοθετώντας έναν κανονισμό για τις μπαταρίες που απαιτεί την ανακύκλωση ενός αυξανόμενου ποσοστού του βάρους μιας μπαταρίας.
Οι κατασκευαστές πρέπει τώρα να αποκαλύψουν το αποτύπωμα άνθρακα και το ανακυκλωμένο περιεχόμενο μιας μπαταρίας και εάν τα υλικά της προέρχονται από ορυχεία που εμπλέκονται σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Οι φορείς υποχρεούνται να υποβάλλονται σε ελέγχους τρίτων στα ορυχεία τους για να διασφαλίσουν ότι τα υλικά εξάγονται δεοντολογικά.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε πρόσφατα μια οδηγία που απαιτεί από τις εταιρείες που εδρεύουν στην ΕΕ να εντοπίζουν, να αποτρέπουν, να τερματίζουν ή/και να μετριάζουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων τους στα ανθρώπινα δικαιώματα και στο περιβάλλον.
1β …Διαβατήρια μπαταρίας
Τα διαβατήρια μπαταριών, τα οποία παρακολουθούν ψηφιακά την παραγωγή και τη χρήση μιας μπαταρίας σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της, είναι επίσης ένα ισχυρό εργαλείο που βελτιώνει τη διαφάνεια.
Η Global Battery Alliance, μια κοινοπραξία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που περιλαμβάνει κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού και μπαταριών, δημιούργησε το πλαίσιο διαβατηρίων μπαταριών, το οποίο αρχίζει να υιοθετεί ο ιδιωτικός τομέας.
Η βελτίωση της ιχνηλασιμότητας δεν είναι μικρό κατόρθωμα.
Θα απαιτήσει από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς να συλλέξουν, να αποθηκεύσουν και να οργανώσουν μεγάλες ποσότητες δεδομένων.
Περαιτέρω περίπλοκα ζητήματα είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει συμφωνημένη τυπική πρακτική.
Ωστόσο, η ιχνηλασιμότητα είναι απαραίτητη και αντιπροσωπεύει ένα εγκάρσιο χαρακτηριστικό πολιτικής.
Χωρίς ένα πλαίσιο για τη μέτρηση και τη διαχείριση της ροής της εφοδιαστικής αλυσίδας αυτών των υλικών, όλοι όσοι εμπλέκονται στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιήσουν ή να ανακυκλώσουν αποτελεσματικά τις μπαταρίες.
2. Μεταφορά και αποθήκευση υλικών
Σήμερα, οι ρυθμιστικές αρχές αντιμετωπίζουν τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες ως επικίνδυνα υλικά και ως επικίνδυνα απόβλητα ανεξάρτητα από την κατάσταση της υγείας μιας μπαταρίας (SOH), η οποία μετρά τον τρόπο σύγκρισης μιας χρησιμοποιημένης μπαταρίας με μια νέα και δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί.
Η ταξινόμηση των μπαταριών ως επικίνδυνων προσθέτει καθυστερήσεις και κόστος στη διαδικασία επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης των μπαταριών.
Σημαίνει επίσης ότι οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες πρέπει να μεταφέρονται και να αποθηκεύονται με τον ίδιο τρόπο όπως οι νέες μπαταρίες.
Επί του παρόντος, η αποθήκευση και η μεταφορά μπαταριών αντιπροσωπεύουν το 40-60% του κόστους ανακύκλωσης μπαταριών, γι' αυτό ο ιδιωτικός τομέας διστάζει να επενδύσει σε εγκαταστάσεις και διαδικασίες ανακύκλωσης, καθώς μπορεί να υπάρχουν λίγα οικονομικά κίνητρα για να το κάνει.
Ένας τρόπος για να ενσωματώσετε περισσότερες λεπτομέρειες στις υπάρχουσες πρακτικές μεταφοράς και αποθήκευσης μπαταριών είναι μέσω της διαφανούς επισήμανσης των μπαταριών.
Επανεξετάζοντας αυτές τις ταξινομήσεις αποβλήτων και χρησιμοποιώντας διαγνωστικά μπαταριών για να παρέχουν σαφέστερες και πιο λεπτές διακρίσεις διαχείρισης αποβλήτων, οι εταιρείες μπορούν να μεταφέρουν και να αποθηκεύουν μπαταρίες με βάση το συγκεκριμένο προφίλ κινδύνου μιας μπαταρίας αντί να χρησιμοποιούν μια δαπανηρή διαδικασία που ταιριάζει σε όλους.
Η μείωση του ρυθμιστικού φόρτου για τις μπαταρίες με εναπομένουσα χωρητικότητα θα διευκολύνει την απρόσκοπτη ενσωμάτωση της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης μπαταριών στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών.
Η σαφής καταχώριση του SOH, της υπολειπόμενης χωρητικότητας και της χημείας σε μια μπαταρία μπορεί να βοηθήσει τους ρυθμιστές να δημιουργήσουν πιο σχολαστικές διακρίσεις για τα απόβλητα και να αφαιρέσουν τα ρυθμιστικά εμπόδια για τις «υγιεινότερες» μπαταρίες.
Οι πληροφορίες εύκολης πρόσβασης για το SOH της μπαταρίας μπορούν να υποδηλώσουν στους παράγοντες της αγοράς το επίπεδο υποβάθμισης και εναπομένουσας χωρητικότητας, επιτρέποντας στους ενδιαφερόμενους να προσδιορίσουν την πιο βιώσιμη δευτερεύουσα χρήση.
3. Μεταποίηση και παραγωγή
Επί του παρόντος, δεν υπάρχει απαίτηση να σχεδιάζονται μπαταρίες με πρωταρχική πρόθεση να είναι εύκολα ανακυκλώσιμες, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε είδος μπαταρίας πρέπει να αποσυναρμολογείται με συγκεκριμένο τρόπο, καθιστώντας δύσκολη την κλιμάκωση της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης των μπαταριών.
Επίσης, το κόστος εξαγωγής κρίσιμων ορυκτών από μπαταρίες μετά την αρχική χρήση είναι συχνά υψηλότερο από την απλή παραγωγή μιας νέας μπαταρίας, αποθαρρύνοντας την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση.
Οι αποτελεσματικές πολιτικές θα περιλαμβάνουν υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και επιχειρήσεις που συνεργάζονται για να καθορίσουν πώς η κυκλικότητα της μπαταρίας μπορεί να είναι κερδοφόρα για οποιαδήποτε μπαταρία EV, ανεξάρτητα από τη συναρμολόγηση του οχήματος ή τη χημεία της μπαταρίας.
Τα πρότυπα που απαιτούν οι μπαταρίες και τα EV να κατασκευάζονται με τρόπους που διευκολύνουν την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών EV μπορούν να ενθαρρύνουν την εφαρμογή αυτών των πρακτικών και να εξασφαλίσουν ότι το κόστος δεν μετακυλίεται στους καταναλωτές και τους ασφαλιστές.
2α…μπαταρίες οικιακής παραγωγής 100%
Αν και ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, το νομοσχέδιο για το κλίμα των ΗΠΑ που ψηφίστηκε το 2022, δεν περιλαμβάνει διατάξεις που αφορούν άμεσα την κυκλικότητα των μπαταριών, απαιτεί ένα συγκεκριμένο ποσοστό υλικών μπαταριών να προέρχονται από τη Βόρεια Αμερική ή χώρες με τις οποίες οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ελεύθερο εμπόριο συμφωνία (ΣΕΣ).
Αυτή η διάταξη έχει τη δυνατότητα να ενθαρρύνει περισσότερες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης.
Επειδή πιθανότατα θα χρειαστούν χρόνια για να δημιουργηθούν λειτουργικά ορυχεία και εγκαταστάσεις επεξεργασίας σε χώρες της Βόρειας Αμερικής και της ΣΕΣ, οι κατασκευαστές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να εξερευνήσουν την ανακύκλωση και να επαναχρησιμοποιήσουν τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες για να τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για μπαταρίες EV.
4. Ανακύκλωση
Η ανακύκλωση — η εξόρυξη και η επαναχρησιμοποίηση υλικών μπαταριών σε άλλο προϊόν, συμπεριλαμβανομένης μιας άλλης μπαταρίας — έχει τη δυνατότητα να μειώσει τη ζήτηση για ακατέργαστα ορυκτά έως και 64% έως το 2050.
Τα ανακυκλωμένα απορρίμματα μπαταριών — τα υπολείμματα υλικών που απορρίπτονται κατά την παραγωγή μπαταριών — από μόνα τους μπορούν να χρησιμεύσουν ως κρίσιμο υλικό εισόδου, μειώνοντας την ανάγκη για παρθένα κρίσιμα ορυκτά όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο.
Οι πολιτικές που απαιτούν από τους κατασκευαστές να εκπληρώσουν τους στόχους ανακύκλωσης, όπως αυτοί που θεσπίστηκαν στη Νότια Κορέα, έχουν τη δυνατότητα να επιταχύνουν ουσιαστικά την ανακύκλωση μπαταριών στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η νομοθεσία της Νότιας Κορέας είναι επίσης αξιοσημείωτη για την παροχή ειδικής χρηματοδότησης στην έρευνα και την ανάπτυξη για τη βελτίωση της κυκλικότητας των μπαταριών.
Ο ιδιωτικός τομέας διερευνά επίσης πώς να αυξήσει την ανακύκλωση μπαταριών στις επιχειρηματικές του πρακτικές.
Για παράδειγμα, παραγωγοί μπαταριών και κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού έχουν δημιουργήσει κοινές επιχειρήσεις αφιερώνοντας χρηματοδότηση έρευνας και ανάπτυξης σε λύσεις ανακύκλωσης μπαταριών: το 2021, η Umicore και η Volkswagen συνήψαν μια τέτοια συνεργασία και το 2022, η General Motors συνεργάστηκε με την Lithion Recycling για να αναπτύξει μια στρατηγική ανακύκλωσης.
Με απλά λόγια, οι αποτελεσματικές πολιτικές θα πρέπει να καλύπτουν τις απαιτήσεις περιεχομένου ανακυκλωμένου υλικού, να παρέχουν χρηματοδότηση για έρευνα και ανάπτυξη και να ορίζουν την ανακύκλωση του μεταποιητικού σκραπ.
Ωστόσο, η συμμόρφωση με αυτά τα πλαίσια πολιτικής θα έχει αρχικά ένα αρχικό κόστος.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι ηγέτες του κλάδου θα πρέπει να εργαστούν παράλληλα για να ευθυγραμμιστούν σχετικά με τα κίνητρα που χρειάζονται για να βοηθήσουν στην προώθηση της ισχυρής ανακύκλωσης μπαταριών.
5. Επαναχρησιμοποίηση
Η επαναχρησιμοποίηση της μπαταρίας διαφέρει από την ανακύκλωση στο ότι περιλαμβάνει την αναβάθμιση μιας μπαταρίας, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά σε ένα EV ή σε άλλη μορφή σταθερής αποθήκευσης ενέργειας.
Σε διαφορετικές περιοχές παγκοσμίως, διαπιστώνουμε ότι οι πολιτικές που επιβάλλουν την εκτεταμένη ευθύνη παραγωγού (EPR) μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του επαναχρησιμοποιούμενου υλικού και της επαναχρησιμοποίησης, απαιτώντας από τους κατασκευαστές να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη διαχείριση του τέλους ζωής ενός προϊόντος όταν ο καταναλωτής δεν το χρησιμοποιεί πλέον.
Το Product Stewardship Institute σημειώνει ότι οι πολιτικές EPR μετατοπίζουν τις οικονομικές και διαχειριστικές ευθύνες από τον δημόσιο τομέα στους κατασκευαστές.
Οι αποτελεσματικές πολιτικές EPR παρέχουν επίσης κίνητρα στους κατασκευαστές για να τους ενθαρρύνουν να ενσωματώσουν περιβαλλοντικά ζητήματα στο σχεδιασμό και τη συσκευασία των προϊόντων τους, κάνοντας τις μπαταρίες που είναι πιο εύκολο να επαναχρησιμοποιηθούν.
Ενώ οι πολιτικές που περιλαμβάνουν EPR υπόσχονται να αυξήσουν την επαναχρησιμοποίηση της μπαταρίας, οι καταναλωτές κινδυνεύουν να πληρώσουν το λογαριασμό εάν οι κατασκευαστές μετακυλήσουν σε αυτούς το κόστος συμμόρφωσης με το EPR.
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την ενσωμάτωση του EPR είναι οι πιθανές επιπτώσεις του στις υπάρχουσες εταιρείες απόσυρσης οχημάτων και διάσωσης: οι πολιτικές EPR μπορούν να διαταράξουν αυτήν την αγορά και γι' αυτό μπορούν να ληφθούν υπόψη υβριδικές προσεγγίσεις, επιτρέποντας στις εταιρείες διάσωσης να επιλέξουν τη διαχείριση EV στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Εκτός από την ενσωμάτωση του EPR, οι αποτελεσματικές πολιτικές θα περιλαμβάνουν κανονισμούς που θέτουν στόχους επαναχρησιμοποίησης, καθορίζουν ποιος είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση ότι οι μπαταρίες EV επαναχρησιμοποιούνται και τελικά ανακυκλώνονται και επιβάλλουν πρότυπα στο SOH των μπαταριών.
Χρειαζόμαστε μια συνεκτική εθνική πολιτική
Απαιτούνται καλά μελετημένες πολιτικές για την επιτυχή δημιουργία κυκλικής οικονομίας μπαταρίας.
Χωρίς πολιτική, τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου δεν είναι πιθανό να δώσουν προτεραιότητα ή να επενδύσουν σε προσπάθειες ανακύκλωσης και επαναπροώθησης.
Μια συνεκτική εθνική πολιτική ατζέντα για την κυκλικότητα της μπαταρίας θα είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική. Μια αποσπασματική προσέγγιση με περιττές και αντιφατικές πολιτικές δεν θα αρκεί, δεδομένης της παγκόσμιας κλίμακας της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών.
Δεν υπάρχει ενιαίος δρόμος για την επίτευξη μιας κυκλικής αλυσίδας εφοδιασμού, αλλά η πολιτική μπορεί και θα αποτελέσει κινητήρια ώθηση για τη δημιουργία της.
Δεδομένης της πολυπλοκότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας και των πολλών εμπλεκόμενων παραγόντων, κάθε πολιτική θα περιλαμβάνει αναγκαστικά συμβιβασμούς. και οι επιχειρήσεις και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να συνεργαστούν για τη βελτίωση της ιχνηλασιμότητας, τη μείωση της πολυπλοκότητας και την παροχή κινήτρων.
Marie McNamara, Ανώτερη Συνεργάτιδα του RMI
www.worldenergynews.gr