Έργο πράσινου H2 33 εκατομμυρίων δολαρίων, που ξεκίνησε στο Μονπελιέ το 2019 σε συνδυασμό με την EDF, είχε ήδη λάβει περιφερειακή, εθνική και κοινοτική χρηματοδότηση, όπως μεταφέρει το Recharge.
Ένα έργο δύο ετών για τη λειτουργία 51 λεωφορείων υδρογόνου στη γαλλική πόλη του Μονπελιέ και τα περίχωρά της ακυρώθηκε επειδή ήταν πολύ ακριβό, αφού οι εκλεγμένοι αξιωματούχοι συνειδητοποίησαν ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα ήταν έξι φορές φθηνότερα.
Montpellier Horizon Hydrogen
Το έργο Montpellier Horizon Hydrogen, ύψους 29 εκατομμυρίων ευρώ (33 εκατομμύρια δολάρια) — το οποίο περιελάμβανε την κατασκευή μιας μικρής ηλιακής ενέργειας πράσινης μονάδας υδρογόνου — είχε ανακοινωθεί από τη θυγατρική Hynamics της EDF τον Δεκέμβριο του 2019.
Έκτοτε, έχει λάβει χρηματοδότηση 18 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 6,9 εκατομμυρίων ευρώ επιχορηγήσεων από περιφερειακούς, εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους — με την πιο πρόσφατη προερχόμενη από τη διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» της ΕΕ πριν από λιγότερο από ένα μήνα — και 8,9 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεων και δάνεια από το γαλλικό κρατικό ταμείο Caisse des Dépôts.
Αλλά ο Michaël Delafosse, ο δήμαρχος της Métropole Montpellier Méditerranée (μια διοικητική περιφέρεια με κέντρο την πόλη του Montpellier), ο οποίος εξελέγη τον Ιούνιο του 2020, αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα να ακυρώσει το έργο λόγω κόστους.
Πολλά υποσχόμενη τεχνολογία μεν, αλλά... μεγάλες οι διαφορές Η2 - EV
«Η τεχνολογία υδρογόνου είναι πολλά υποσχόμενη», είπε σε μια συνάντηση στις 4 Ιανουαρίου.
«Αλλά μας βοήθησαν στην επένδυση, όχι στη λειτουργία.
Ωστόσο, θα ήταν έξι φορές πιο ακριβό από ό,τι με τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Έτσι, προς το παρόν, εγκαταλείπουμε τα λεωφορεία υδρογόνου... θα δούμε το 2030 αν το υδρογόνο είναι φθηνότερο».
Η Julie Frêche, η αντιπρόεδρος του Montpellier Méditerranée Métropole, υπεύθυνη για τις μεταφορές, είπε στη γαλλική επιχειρηματική εφημερίδα La Tribune ότι η λειτουργία των λεωφορείων υδρογόνου θα κοστίζει 3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, σε σύγκριση με 500.000 ευρώ με τα ηλεκτρικά — ή 0,95 € ανά km έναντι 0,15 €.
Πρόσθεσε ότι τα λεωφορεία υδρογόνου ήταν 150.000-200.000 ευρώ πιο ακριβά από τα ηλεκτρικά αντίστοιχα.
Η Hynamics - η οποία ανέπτυξε από κοινού το έργο με τη μητρόπολη - αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι βρισκόταν σε συνεχείς συνομιλίες με αξιωματούχους του Μονπελιέ.
Η2: Όχι για μαζικές μεταφορές ακόμη
Το πράσινο υδρογόνο είναι μια εγγενώς αναποτελεσματική και δαπανηρή λύση για τις οδικές μεταφορές, καθώς απαιτεί:
- ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια για ηλεκτρόλυση για τη δημιουργία του H2,
- περισσότερη ισχύ για τη συμπίεση του αερίου, το οποίο πρέπει να αποθηκεύεται σε μεγάλες δεξαμενές,
- ακριβό σταθμό ανεφοδιασμού για την άντληση των αποθηκευμένων υδρογόνο σε όχημα, όπου μια κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το H2 ξανά σε ηλεκτρική ενέργεια.
Είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και φθηνότερο να αντλείται η ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια απευθείας σε μια μπαταρία οχήματος.
Οι υποστηρικτές του υδρογόνου υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου είναι λιγότερο βαριά από αυτά που λειτουργούν με μπαταρία, μπορούν να φορτιστούν πιο γρήγορα και μπορούν να τρέξουν περισσότερα χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.
Η Κίνα είναι σήμερα ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά λεωφορεία, με περισσότερα από 500.000 στους δρόμους της χώρας.
www.worldenergynews.gr