Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα συνεχίσουν να ανεβάζουν την τιμή των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
Οι Σλοβάκοι θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν έως και 2.500 ευρώ κατά την αγορά ενός πράσινου αυτοκινήτου πέντε χρόνια πριν από την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης της ΕΕ, σύμφωνα με ανάλυση του Ινστιτούτου Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Σλοβακίας, που μεταφέρει η Euroactiv.
«Επί του παρόντος, τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγονται σε γραμμές που κατασκευάστηκαν αρχικά για κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με την πάροδο του χρόνου, θα προσαρμοστούν ώστε να παράγουν κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα», εξηγεί η Katarína Nánásiová, συν-συγγραφέας της ανάλυσης.
Οι κατασκευαστές θα αυξήσουν την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να προετοιμαστούν για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης της ΕΕ έως το 2035, πράγμα που σημαίνει ότι οι τιμές τους θα συγκλίνουν το 2028 και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνονται ανταγωνιστικά, αναφέρει το Denník N.
Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα συνεχίσουν να ανεβάζουν την τιμή των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
Όσον αφορά τα μεγαλύτερα SUV, η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αρχίσουν να κερδίζουν τα ορυκτά καύσιμα σε δύο χρόνια.
Σε δύο χρόνια, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξοικονομήσει στον χρήστη του κατά μέσο όρο 7500 ευρώ κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Το 2035, η κατοχή ενός Peugeot 2008 θα είναι κατά 40% ακριβότερη από το αντίστοιχο ηλεκτρικό.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο ηλεκτρισμός θα επικρατήσει και στα φορτηγά, λέγοντας ότι το 90% των νεοαγορασθέντων οχημάτων θα είναι μηδενικών ρύπων το 2040.
Ωστόσο, προειδοποιούν ότι χωρίς επαρκή κρατική στήριξη, οι πελάτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να αγοράσουν νέα οχήματα και αντ’ αυτού θα αναζητούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Προτείνουν ένα σύστημα με υψηλότερη στήριξη προτού η οικονομία κλίμακας προλάβει να καλύψει τα ηλεκτρικά οχήματα.
Μια άλλη πρόταση είναι να αυξηθεί η τιμή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, με τη χρήση φόρων «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Μια τέτοια πολιτική θα συναντούσε πιθανότατα έντονες αντιδράσεις στη Σλοβακία, το κοινοβούλιο της οποίας προσπάθησε να σταματήσει την τελευταία στιγμή την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και αποτελεί μέρος μιας συμμαχίας χωρών που μάχεται κατά των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών Euro 7.
www.worldenergynews.gr
«Επί του παρόντος, τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγονται σε γραμμές που κατασκευάστηκαν αρχικά για κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με την πάροδο του χρόνου, θα προσαρμοστούν ώστε να παράγουν κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα», εξηγεί η Katarína Nánásiová, συν-συγγραφέας της ανάλυσης.
Οι κατασκευαστές θα αυξήσουν την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να προετοιμαστούν για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης της ΕΕ έως το 2035, πράγμα που σημαίνει ότι οι τιμές τους θα συγκλίνουν το 2028 και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνονται ανταγωνιστικά, αναφέρει το Denník N.
Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα συνεχίσουν να ανεβάζουν την τιμή των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
Όσον αφορά τα μεγαλύτερα SUV, η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αρχίσουν να κερδίζουν τα ορυκτά καύσιμα σε δύο χρόνια.
Σε δύο χρόνια, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξοικονομήσει στον χρήστη του κατά μέσο όρο 7500 ευρώ κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Το 2035, η κατοχή ενός Peugeot 2008 θα είναι κατά 40% ακριβότερη από το αντίστοιχο ηλεκτρικό.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο ηλεκτρισμός θα επικρατήσει και στα φορτηγά, λέγοντας ότι το 90% των νεοαγορασθέντων οχημάτων θα είναι μηδενικών ρύπων το 2040.
Ωστόσο, προειδοποιούν ότι χωρίς επαρκή κρατική στήριξη, οι πελάτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να αγοράσουν νέα οχήματα και αντ’ αυτού θα αναζητούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Προτείνουν ένα σύστημα με υψηλότερη στήριξη προτού η οικονομία κλίμακας προλάβει να καλύψει τα ηλεκτρικά οχήματα.
Μια άλλη πρόταση είναι να αυξηθεί η τιμή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, με τη χρήση φόρων «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Μια τέτοια πολιτική θα συναντούσε πιθανότατα έντονες αντιδράσεις στη Σλοβακία, το κοινοβούλιο της οποίας προσπάθησε να σταματήσει την τελευταία στιγμή την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και αποτελεί μέρος μιας συμμαχίας χωρών που μάχεται κατά των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών Euro 7.
www.worldenergynews.gr