Σήμερα αναμένεται να εγκριθεί το comfort letter
Η ολομέλεια της ΡΑΑΕΥ κατά τη σημερινή της συνεδρίαση αναμένεται να εγκρίνει το comfort letter προς τον ΑΔΜΗΕ και να δώσει το τελικό ΟΚ ώστε ο Διαχειριστής να εκκινήσει τις διαδικασίες της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού.
Αυτό σημαίνει ότι ο ΑΔΜΗΕ θα ενημερώσει τους τέσσερις ενδιαφερόμενους θα τους καλέσει να υπογράψουν συμφωνίες εμπιστευτικότητας και εν συνεχεία θα ανοίξει το virtual data room προκειμένου να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι και να γίνει ο οικονομικός και νομικός έλεγχος της εταιρίας.
Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα σχήματα που έχουν προκριθεί σε αυτό το στάδιο του διαγωνισμού είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Macquarie Super Core Infrastructure Fund & Phaethon Holdings (συμφερόντων Κοπελούζου), ο Ιταλός διαχειριστής Terna SpA, και η κινεζικη StateGrid International Development Belgium.
Με την απόφαση της ΡΑΑΕΥ και τις παρεμβάσεις του ΑΔΜΗΕ ξεκαθαρίζει με ότι ο νέος μέτοχος της «Αριάδνης» θα περιοριστεί στο ρόλο του παθητικού επενδυτή, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα συμμετέχει στην διοίκηση και την λήψη αποφάσεων αλλά θα επωφελείται από τις αποδόσεις του έργου. Επίσης θα έχει την δυνατότητα της πώλησης του ποσοστού με την προϋπόθεση ότι το πακέτο θα καταλήξει ξανά σε αγοραστή που θα έχει ρόλο παθητικού επενδυτή.
Προϋποθέσεις
Η ΡΑΑΕΥ κλήθηκε να πιστοποιήσει αν οι τέσσερις υποψήφιοι που συμμετείχαν στον διαγωνισμό πληρούν τις προϋποθέσεις της συμμετοχής και δεν υπάρχει κανένα νομικό ή άλλο κώλυμα για να περάσουν στην επόμενη φάση. Αρχικά είχε θέσει ως προϋπόθεση να γίνει τροποποίηση του καταστατικού κάτι όμως που κρίθηκε περίπλοκο από τον ΑΔΜΗΕ και έτσι αποφασίστηκαν μερικές ουσιώδεις τεχνικές αλλαγές για να προχωρήσει με ασφάλεια η διαγωνιστική διαδικασία.
Η απόφαση του ρυθμιστή ξεπαγώνει τον διαγωνισμό που έχει καθυστερήσει αρκετούς μήνες αφού η αρχική πρόβλεψη ήταν ότι οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων θα έπρεπε να έχουν υποβληθεί στο τέλος Ιανουαρίου του 2023.
Σε ότι αφορά τη εξέλιξη του έργου της διασύνδεσης Κρήτης Αττικής πρέπει να σημειωθεί ότι έχει ολοκληρωθεί ήδη το υποβρύχιο τμήμα του έργου και έχουν ποντιστεί συνολικά 1.350 χιλιόμετρα ηλεκτρικών καλωδίων και καλωδίων οπτικών ινών μεταξύ της Κορακιάς Ηρακλείου και της Πάχης Μεγάρων, σε μεγάλα βάθη της θάλασσας έως και 1.200 μέτρων.
Επίσης έχουν ξεκινήσει οι εργασίες προστασίας των υποβρύχιων καλωδίων ώστε περίπου τα 640 χιλιόμετρα να τοποθετηθούν κάτω από την επιφάνεια του βυθού για μέγιστη ασφάλεια. Για τους Σταθμούς Μετατροπής που αποτελούν το χερσαίο τμήμα του έργου το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού έχει πλέον παραχθεί και δοκιμαστεί στα εργοστάσια των αναδόχων, ενώ οι εργασίες θεμελίωσης των κτιρίων βρίσκονται στην τελική ευθεία και προχωρά η ανέγερσή τους.
Υπενθυμίζεται ότι η «Αριάδνη» έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση με τα 200 εκατ. ευρώ να προέρχονται από ιδία κεφάλαια, περίπου 400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, 200 εκατ. ευρώ από το ομολογιακό δάνειο της Eurobank και άλλα τόσα από χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
www.worldenergynews.gr