Οι προμήθειες πετρελαίου Urals στην περιοχή STS της Καλαμάτας αυξήθηκαν στα 210.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) αυτόν τον μήνα, από περίπου 150.000 bpd αφίξεων τον Μάιο
Το ανώτατο όριο τιμής του ρωσικού πετρελαίου που επιβλήθηκε από την Ομάδα των Επτά χωρών (G7) απαγορεύει τη μεταφορά των ποσοτήτων που πωλούνται πάνω από τα 60 δολ. ανά βαρέλι και τυχόν παραβιάσεις θα προκαλούσαν κυρώσεις.
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν οι κύριοι αγοραστές του ρωσικού πετρελαίου Urals και το μπλοκ έθεσε επίσης εμπάργκο στις προμήθειες αργού της Μόσχας από τις 5 Δεκεμβρίου πέρυσι αναγκάζοντας τους πωλητές να στέλνουν τους όγκους τους σε ασιατικά λιμάνια.
Οι εξαγωγές πετρελαίου Urals από τη Ρωσία στην Ινδία και την Κίνα, που τώρα είναι οι κύριοι αγοραστές της κατηγορίας, είναι περίπλοκες λόγω της μεγάλης διαδρομής, έτσι πολλοί πωλητές αναζητούν επιλογές μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο (STS) στα διεθνή ύδατα σε όλη την Ευρώπη για να μειώσουν το κόστος .
Οι προμήθειες πετρελαίου Urals στην περιοχή STS της Καλαμάτας αυξήθηκαν στα 210.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) μέχρι στιγμής αυτόν τον μήνα, από περίπου 150.000 bpd αφίξεων τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv και τους υπολογισμούς του Reuters.
Τον Απρίλιο δεν έγιναν προμήθειες πετρελαίου Urals στην Καλαμάτα, σύμφωνα με την Refinitiv.
Κόμβος STS
Η υπεράκτια Καλαμάτα χρησιμεύει ως βασικός κόμβος STS για τα Urals από τότε που τέθηκε σε ισχύ η απαγόρευση της ΕΕ και αντιπροσωπεύει περισσότερες από τις μισές από αυτές τις δραστηριότητες, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης Vortexa.
Οι ρωσικές προμήθειες πετρελαίου στις εγκαταστάσεις STS στα ανοικτά των ευρωπαϊκών ακτών μειώθηκαν τον Μάρτιο μετά την απότομη αύξηση της δραστηριότητας τους χειμερινούς μήνες.
Στις αρχές Απριλίου οι τιμές του πετρελαίου των Ουραλίων εκτινάχθηκαν πάνω από το ανώτατο όριο τιμών, αυξάνοντας τους κινδύνους για τους δυτικούς πλοιοκτήτες.
Μετά τη χαλάρωση των τιμών, οι εργασίες με πετρέλαιο Urals σε εγκαταστάσεις STS που βρίσκονται κοντά στην Ελλάδα έγιναν λιγότερο επικίνδυνες για τους παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς.
Ένας άλλος λόγος πίσω από τη χαμηλότερη δραστηριότητα STS με το ρωσικό πετρέλαιο ήταν ο περισσότερος έλεγχος από ορισμένες αρχές της ΕΕ. Για παράδειγμα, η Ισπανία έχει ζητήσει αυστηρότερο έλεγχο των μεταφορών πετρελαίου που αφορούν δεξαμενόπλοια στη θάλασσα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, τοποθεσίες γύρω από τον Ατλαντικό Ωκεανό, συμπεριλαμβανομένων σημείων κοντά στα Κανάρια Νησιά της Ισπανίας, αναδείχθηκαν ως νέα σημεία για τη δραστηριότητα STS που περιλαμβάνει φορτία Urals, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Vortexa.
www.worldenergynews.gr