Είναι η Ευρώπη ο... λαγός στον παγκόσμιο αγώνα μπαταριών; - Ή μήπως τρέχει σαν χελώνα, διερωτάται το Euractiv Transport Brief
Μια νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου... παγώνει την φιλοδοξία της Ευρώπης να γίνει η παγκόσμια δύναμη των μπαταριών, προειδοποιώντας ότι κινδυνεύει να χάσει την κούρσα των μπαταριών όπως επισημαίνουν σε ανάλυσή τους, οι αναλυτές Sean Goulding Carroll, Jonathan Packroff στην Euractiv Transport Brief.
Υπάρχει μια ορισμένη ευρωκεντρική γραμμή σκέψης που τείνει να παρουσιάσει την Ευρώπη «ως την ήπειρο με όλες τις απαντήσεις», ως ένας ακμάζων «κήπος» σε σύγκριση στις υπόλοιπες «ζούγκλες» του κόσμου, επισημαίνει ο Sean Goulding Carroll.
Η αυτοαντίληψη της Ευρώπης είναι μερικές φορές σε αντίθεση με την πραγματικότητα, καθώς η ήπειρος πολύ συχνά παραπαίει από τη μια κρίση στην άλλη, κρίση του ευρώ, μεταναστευτική ενεργειακή... φαινομενικά χωρίς προνοητικότητα και χωρίς απαντήσεις σε πολλά από τα ερωτήματα που έχουν σημασία.
Νέο πλήγμα για το «εγώ» της Ευρώπης οι μπαταρίες
Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα (19 Ιουνίου) από το όργανο που είναι επιφορτισμένο με την επίβλεψη της χρήσης των κονδυλίων της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA), αποτελεί περαιτέρω πλήγμα στην ταυτότητα της ΕΕ ως το κορυφαίο φως του πλανήτη.
Η Ευρώπη ακολουθεί τους παγκόσμιους ανταγωνιστές στην παραγωγή μπαταριών, βασικό συστατικό για μεγάλο μέρος της πράσινης μετάβασης, κυρίως ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρει η έκθεση.
«Η Ευρώπη φιλοδοξεί να γίνει μια παγκόσμια δύναμη μπαταριών για να διασφαλίσει την οικονομική της κυριαρχία.
Θα πετύχει; Οι πιθανότητες δεν φαίνονται καλές», είπε η Annemie Turtelboom, μέλος του ECA που ηγήθηκε του ελέγχου.
Η έλλειψη εγχώριας παραγωγής θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγάλο πονοκέφαλο όταν έρθει η ώρα να στραφούν στην πώληση οχημάτων μηδενικών εκπομπών το 2035.
Στην πραγματικότητα, εάν δεν υπάρχουν αρκετές μπαταρίες, η Ευρώπη θα μπορούσε να καταλήξει να καθυστερήσει την ημερομηνία σταδιακής κατάργησης , προειδοποίησαν οι ελεγκτές.
Έλλειψη πρώτων υλών
Η άλλη επιλογή είναι ότι η Ευρώπη εξαρτάται από μπαταρίες από το εξωτερικό ή από εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα (EV), τα οποία θα είχαν το διπλό αποτέλεσμα να βλάψουν την εγχώρια βιομηχανία μπαταριών και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης.
Οι λόγοι για τους αγώνες της Ευρώπης είναι πολλοί, προτείνει η έκθεση των ελεγκτών, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης τοπικών κρίσιμων πρώτων υλών, της δυσκολίας ανταγωνισμού με άλλες παγκόσμιες περιοχές για την προσέλκυση κατασκευαστών (ιδίως των Ηνωμένων Πολιτειών, που ρίχνουν χρήματα στους κατασκευαστές μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων). και υψηλό ενεργειακό κόστος σε συνδυασμό με υψηλές τιμές πρώτων υλών.
Οι ελεγκτές αμφισβήτησαν τη σοφία της ΕΕ να ορίζει μια ημερομηνία σταδιακής κατάργησης των ρυπογόνων οχημάτων χωρίς να τη συνδέει με ποσοτικούς, χρονικά περιορισμένους στόχους για την αύξηση της εγχώριας παραγωγής μπαταριών.
Τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά θα δουν αναπόφευκτα τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα να αυξάνεται, αλλά θα μπορέσει η Ευρώπη να ανταποκριθεί στις επακόλουθες απαιτήσεις μπαταριών στο εσωτερικό;
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ δεν έχουν σαφή εικόνα, φαίνεται.
Η εξάρτηση από τρίτες χώρες σημαίνει επίσης ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να καθορίσει τιμές για πρώτες ύλες ή μπαταρίες, πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να γίνουν πιο ακριβά, σύμφωνα με ελεγκτές.
«Εάν εξαρτάσαι από τρίτες χώρες, σημαίνει ότι, φυσικά, δεν έχεις τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας στα χέρια σου», είπε ο Turtelbloom. «Όπως είδαμε με τις χώρες του ΟΠΕΚ και με τη Ρωσία, εξαρτάστε από την τιμή που ορίζεται από τρίτη χώρα».
Κάθε τόσο, είναι καλό για την Ευρώπη να κάνει έναν έλεγχο πραγματικότητας.
Η ήπειρος έχει κάνει μεγάλα βήματα στην οικοδόμηση της βιομηχανίας μπαταριών της και θα συνεχίσει να βελτιώνεται, με τη διαρκή υποστήριξη της ΕΕ, αλλά έχει δρόμο να διανύσει προτού γίνει σημαντικός παίκτης στην παγκόσμια αγορά μπαταριών.
Ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Κοινοβουλίου θέλει 100% μείωση των εκπομπών για τα φορτηγά
Εν όψει των διαπραγματεύσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο των κρατών μελών σχετικά με τα προτεινόμενα πρότυπα CO2 για βαρέα οχήματα, ο βουλευτής των Πρασίνων Yannick Jadot παρουσίασε τις τροπολογίες του στην πρόταση της Επιτροπής, μεταφέρει ο Jonathan Packroff.
Μεταξύ άλλων, θέλει να ενισχύσει τον στόχο μείωσης των εκπομπών για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα για το 2030, το 2035 και το 2040.
Αντί της μείωσης των μέσων εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων κατά 45%, 65% και 90%, όπως προτείνει η Επιτροπή, ο Jadot ζητά μειώσεις εκπομπών κατά 65%, 95% και 100% για τις τρεις ημερομηνίες, αντίστοιχα.
Ο Jadot είπε ότι ήταν «έκπληκτος» από την πρόταση της Επιτροπής καθώς «δεν είναι σύμφωνη με την εκτίμηση επιπτώσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», είπε στους δημοσιογράφους την Τρίτη (20 Ιουνίου).
«Αναγνωρίζουν ότι τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι ένας ρυπογόνος τομέας και ότι θα πρέπει να λογοδοτήσει για τις εκπομπές του», είπε.
Ο Jadot πρότεινε επίσης αλλαγές στον ορισμό των «οχημάτων μηδενικών εκπομπών», τα οποία η Επιτροπή είχε προτείνει να οριστούν ως οχήματα που εκπέμπουν «όχι περισσότερο από 5 g/(t∙km) [τόνο χιλιόμετρο] ή 5 g/(p∙km ) [ατομικό χιλιόμετρο] CO2”, το οποίο ο Jadot θέλει να αλλάξει σε 1g CO2 ανά t∙km ή p∙km, αντίστοιχα.
Ενώ ο επικεφαλής διαπραγματευτής της συντηρητικής ομάδας του ΕΛΚ, Jens Gieseke, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει μια «μάχη» για το «άνοιγμα της τεχνολογίας» σε αυτή τη νομοθεσία, ο Jadot είπε ότι δεν περιμένει «έναν ολοκληρωτικό αποκλεισμό από το ΕΛΚ», όπως αυτό που συμβαίνει. με τον νόμο για την αποκατάσταση της φύσης.
«Συναντήθηκα με όλους.
Είναι λίγο πολύ φιλόδοξο, αλλά το ΕΛΚ εξακολουθεί να βρίσκεται στις διαπραγματεύσεις», είπε ο Jadot.
www.worldenergynews.gr
Υπάρχει μια ορισμένη ευρωκεντρική γραμμή σκέψης που τείνει να παρουσιάσει την Ευρώπη «ως την ήπειρο με όλες τις απαντήσεις», ως ένας ακμάζων «κήπος» σε σύγκριση στις υπόλοιπες «ζούγκλες» του κόσμου, επισημαίνει ο Sean Goulding Carroll.
Η αυτοαντίληψη της Ευρώπης είναι μερικές φορές σε αντίθεση με την πραγματικότητα, καθώς η ήπειρος πολύ συχνά παραπαίει από τη μια κρίση στην άλλη, κρίση του ευρώ, μεταναστευτική ενεργειακή... φαινομενικά χωρίς προνοητικότητα και χωρίς απαντήσεις σε πολλά από τα ερωτήματα που έχουν σημασία.
Νέο πλήγμα για το «εγώ» της Ευρώπης οι μπαταρίες
Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα (19 Ιουνίου) από το όργανο που είναι επιφορτισμένο με την επίβλεψη της χρήσης των κονδυλίων της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA), αποτελεί περαιτέρω πλήγμα στην ταυτότητα της ΕΕ ως το κορυφαίο φως του πλανήτη.
Η Ευρώπη ακολουθεί τους παγκόσμιους ανταγωνιστές στην παραγωγή μπαταριών, βασικό συστατικό για μεγάλο μέρος της πράσινης μετάβασης, κυρίως ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρει η έκθεση.
«Η Ευρώπη φιλοδοξεί να γίνει μια παγκόσμια δύναμη μπαταριών για να διασφαλίσει την οικονομική της κυριαρχία.
Θα πετύχει; Οι πιθανότητες δεν φαίνονται καλές», είπε η Annemie Turtelboom, μέλος του ECA που ηγήθηκε του ελέγχου.
Η έλλειψη εγχώριας παραγωγής θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγάλο πονοκέφαλο όταν έρθει η ώρα να στραφούν στην πώληση οχημάτων μηδενικών εκπομπών το 2035.
Στην πραγματικότητα, εάν δεν υπάρχουν αρκετές μπαταρίες, η Ευρώπη θα μπορούσε να καταλήξει να καθυστερήσει την ημερομηνία σταδιακής κατάργησης , προειδοποίησαν οι ελεγκτές.
Έλλειψη πρώτων υλών
Η άλλη επιλογή είναι ότι η Ευρώπη εξαρτάται από μπαταρίες από το εξωτερικό ή από εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα (EV), τα οποία θα είχαν το διπλό αποτέλεσμα να βλάψουν την εγχώρια βιομηχανία μπαταριών και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης.
Οι λόγοι για τους αγώνες της Ευρώπης είναι πολλοί, προτείνει η έκθεση των ελεγκτών, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης τοπικών κρίσιμων πρώτων υλών, της δυσκολίας ανταγωνισμού με άλλες παγκόσμιες περιοχές για την προσέλκυση κατασκευαστών (ιδίως των Ηνωμένων Πολιτειών, που ρίχνουν χρήματα στους κατασκευαστές μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων). και υψηλό ενεργειακό κόστος σε συνδυασμό με υψηλές τιμές πρώτων υλών.
Οι ελεγκτές αμφισβήτησαν τη σοφία της ΕΕ να ορίζει μια ημερομηνία σταδιακής κατάργησης των ρυπογόνων οχημάτων χωρίς να τη συνδέει με ποσοτικούς, χρονικά περιορισμένους στόχους για την αύξηση της εγχώριας παραγωγής μπαταριών.
Τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά θα δουν αναπόφευκτα τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα να αυξάνεται, αλλά θα μπορέσει η Ευρώπη να ανταποκριθεί στις επακόλουθες απαιτήσεις μπαταριών στο εσωτερικό;
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ δεν έχουν σαφή εικόνα, φαίνεται.
Η εξάρτηση από τρίτες χώρες σημαίνει επίσης ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να καθορίσει τιμές για πρώτες ύλες ή μπαταρίες, πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να γίνουν πιο ακριβά, σύμφωνα με ελεγκτές.
«Εάν εξαρτάσαι από τρίτες χώρες, σημαίνει ότι, φυσικά, δεν έχεις τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας στα χέρια σου», είπε ο Turtelbloom. «Όπως είδαμε με τις χώρες του ΟΠΕΚ και με τη Ρωσία, εξαρτάστε από την τιμή που ορίζεται από τρίτη χώρα».
Κάθε τόσο, είναι καλό για την Ευρώπη να κάνει έναν έλεγχο πραγματικότητας.
Η ήπειρος έχει κάνει μεγάλα βήματα στην οικοδόμηση της βιομηχανίας μπαταριών της και θα συνεχίσει να βελτιώνεται, με τη διαρκή υποστήριξη της ΕΕ, αλλά έχει δρόμο να διανύσει προτού γίνει σημαντικός παίκτης στην παγκόσμια αγορά μπαταριών.
Ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Κοινοβουλίου θέλει 100% μείωση των εκπομπών για τα φορτηγά
Εν όψει των διαπραγματεύσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο των κρατών μελών σχετικά με τα προτεινόμενα πρότυπα CO2 για βαρέα οχήματα, ο βουλευτής των Πρασίνων Yannick Jadot παρουσίασε τις τροπολογίες του στην πρόταση της Επιτροπής, μεταφέρει ο Jonathan Packroff.
Μεταξύ άλλων, θέλει να ενισχύσει τον στόχο μείωσης των εκπομπών για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα για το 2030, το 2035 και το 2040.
Αντί της μείωσης των μέσων εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων κατά 45%, 65% και 90%, όπως προτείνει η Επιτροπή, ο Jadot ζητά μειώσεις εκπομπών κατά 65%, 95% και 100% για τις τρεις ημερομηνίες, αντίστοιχα.
Ο Jadot είπε ότι ήταν «έκπληκτος» από την πρόταση της Επιτροπής καθώς «δεν είναι σύμφωνη με την εκτίμηση επιπτώσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», είπε στους δημοσιογράφους την Τρίτη (20 Ιουνίου).
«Αναγνωρίζουν ότι τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι ένας ρυπογόνος τομέας και ότι θα πρέπει να λογοδοτήσει για τις εκπομπές του», είπε.
Ο Jadot πρότεινε επίσης αλλαγές στον ορισμό των «οχημάτων μηδενικών εκπομπών», τα οποία η Επιτροπή είχε προτείνει να οριστούν ως οχήματα που εκπέμπουν «όχι περισσότερο από 5 g/(t∙km) [τόνο χιλιόμετρο] ή 5 g/(p∙km ) [ατομικό χιλιόμετρο] CO2”, το οποίο ο Jadot θέλει να αλλάξει σε 1g CO2 ανά t∙km ή p∙km, αντίστοιχα.
Ενώ ο επικεφαλής διαπραγματευτής της συντηρητικής ομάδας του ΕΛΚ, Jens Gieseke, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει μια «μάχη» για το «άνοιγμα της τεχνολογίας» σε αυτή τη νομοθεσία, ο Jadot είπε ότι δεν περιμένει «έναν ολοκληρωτικό αποκλεισμό από το ΕΛΚ», όπως αυτό που συμβαίνει. με τον νόμο για την αποκατάσταση της φύσης.
«Συναντήθηκα με όλους.
Είναι λίγο πολύ φιλόδοξο, αλλά το ΕΛΚ εξακολουθεί να βρίσκεται στις διαπραγματεύσεις», είπε ο Jadot.
www.worldenergynews.gr