Ενέργεια

To Euro7 για τα ΙΧ φέρνει ρήξη στην ΕΕ: Ποιοι 8 θέτουν veto, γιατί

To Euro7 για τα ΙΧ φέρνει ρήξη στην ΕΕ: Ποιοι 8 θέτουν veto, γιατί
Οι κανόνες των προτύπων Euro 7 θέτουν τα όρια εκπομπών για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα, δηλαδή τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα λεωφορεία και τα φορτηγά, υπό ένα ενιαίο σύνολο κανόνων, όπως μεταφέρει το Euractiv
Βέτο θέτουν οκτώ κράτη μέλη στα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους ρύπους των Ι.Χ. ήτοι κατά των προτεινόμενων προτύπων εκπομπών ρύπων Euro 7 για τα αυτοκίνητα, που θέτει τους κανόνες των προτύπων Euro 7 για τα όρια εκπομπών όλων των μηχανοκίνητων οχημάτων, δηλαδή αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και ταφορτηγά, υπό ένα ενιαίο σύνολο κανόνων, μεταφέρει το Euractiv.
Οι νέοι κανόνες είναι ουδέτεροι ως προς το καύσιμο και την τεχνολογία, θέτοντας τα ίδια όρια ανεξάρτητα από το αν το όχημα χρησιμοποιεί βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά συστήματα κίνησης ή εναλλακτικά καύσιμα.

Η Τσεχία είναι επικεφαλής και μαζί της η Βουλγαρία, η Γαλλία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία έχουν υπογράψει ένα non-paper, το οποίο έχει αποσταλεί στη σουηδική προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Κατηγορούν την Κομισιόν ότι επιβαρύνει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με πρόσθετες υποχρεώσεις που υπερβαίνουν τα ήδη συμφωνηθέντα όρια εκπομπών και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Η απουσία της Γερμανίας

Παρά την προηγούμενη κριτική της για το Euro 7, η Γερμανία αποφάσισε να μην συμμετάσχει στον συνασπισμό, γεγονός που αποδίδεται σε εσωτερικούς πολιτικούς λόγους, σύμφωνα με το Hospodářské noviny.
«Ήμασταν οι πρώτοι που περιγράψαμε με σαφήνεια πέρυσι πώς το Euro 7 είναι ένα ελαττωματικό πρότυπο και οργανώσαμε άλλες χώρες για να υποστηρίξουν τη θέση μας και το πετύχαμε», δήλωσε ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Martin Kupka (ODS, ECR) στο Hospodářské noviny.

«Δημιουργήσαμε μια ισχυρή συμμαχία για μια πιο λογική μορφή του Euro 7 και πιστεύω ότι στα σημερινά οκτώ κράτη θα προστεθούν και άλλα και ότι θα είναι περισσότερα από δέκα», πρόσθεσε.
Ο συνασπισμός που αντιτίθεται στο Euro 7 θεωρεί τα προτεινόμενα όρια εκπομπών μη ρεαλιστικά, λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη δέσμευση της ΕΕ να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.

Γιατί αντιτίθενται

«Είμαστε αντίθετοι σε οποιεσδήποτε νέες απαιτήσεις για τις εκπομπές καυσαερίων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, καθώς θα αποσπάσουν τις επενδύσεις του τομέα από την πρόσφατα συμφωνηθείσα πορεία προς μηδενικές εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα», αναφέρεται στην επιστολή.
Ο συνασπισμός προσδιόρισε επτά συγκεκριμένους τομείς στους οποίους πιστεύει ότι απαιτούνται αλλαγές.

Η κυριότερη από αυτές είναι το αίτημα για αναβολή της εφαρμογής των προτεινόμενων κανόνων.
Ενώ η πρόταση αναφέρει ότι το νέο πρότυπο εκπομπών για τα αυτοκίνητα θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο του 2025 και τον Ιούλιο του 2027 για τα φορτηγά, ο συνασπισμός υποστηρίζει την παράταση τουλάχιστον τριών ετών για τα αυτοκίνητα και πέντε για τα φορτηγά.

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης