Ιδιωτικές εταιρείες και κυβερνητικά εργαστήρια ξόδεψαν 500 εκατομμύρια δολάρια στις αλυσίδες εφοδιασμού τους πέρυσι
Η σύντηξη συμβαίνει όταν οι πυρήνες δύο ελαφρών ατόμων όπως το υδρογόνο, που θερμαίνονται σε ακραίες θερμοκρασίες, συγχωνεύονται σε έναν βαρύτερο πυρήνα απελευθερώνοντας τεράστιες ποσότητες ενέργειας.
Αναζητώντας να κυριαρχήσουν στη διαδικασία σύντηξης χρησιμοποιώντας λέιζερ ή μαγνήτες, ιδιωτικές εταιρείες και κυβερνητικά εργαστήρια ξόδεψαν 500 εκατομμύρια δολάρια στις αλυσίδες εφοδιασμού τους πέρυσι, σύμφωνα με την έρευνα της Ένωσης Βιομηχανίας Σύντηξης (FIA).
Αυτές οι δαπάνες αναμένεται να εκτιναχθούν στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι τη στιγμή που οι εταιρείες σύντηξης θα αναπτύξουν τον πρώτο τους σταθμό ηλεκτροπαραγωγής και δυνητικά τρισεκατομμύρια δολάρια σε μια ώριμη βιομηχανία σύντηξης, που εκτιμάται ότι θα είναι κάπου μεταξύ 2035 και 2050, ανέφερε η έρευνα .
Χάλυβας και σκυρόδεμα
Μεγάλο μέρος της δαπάνης της εφοδιαστικής αλυσίδας αναμένεται να διατεθεί σε χάλυβα υψηλής ποιότητας και σκυρόδεμα και υπεραγώγιμο σύρμα για την κατασκευή μονάδων όπου τα καύσιμα θα θερμαίνονται σε περισσότερους από 100 εκατομμύρια βαθμούς Κελσίου σε ειδικούς θαλάμους. Τα χρήματα θα πάνε επίσης σε σούπερ μαγνήτες, λέιζερ και τροφοδοτικά.
Ο Andrew Holland, επικεφαλής της FIA, δήλωσε ότι υπάρχει περιορισμένη ανησυχία για τον γεωπολιτικό κίνδυνο στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς κανένα κρίσιμο μέρος ή υλικό δεν αντιμετωπίζει ελλείψεις σε παγκόσμιο επίπεδο ή προέρχεται μόνο από ασταθείς χώρες.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση ειλικρινά είναι η κλίμακα», είπε ο Holland. «Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι εταιρείες της εφοδιαστικής αλυσίδας γνωρίζουν ότι η σύντηξη έρχεται, ώστε να μπορούν να κάνουν τις επενδύσεις για να κλιμακωθούν».
Ενώ υπάρχει παγκόσμια έλλειψη τριτίου, ένα καύσιμο που πολλές εταιρείες σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν για την πυροδότηση εγκαταστάσεων σύντηξης, ο Holland είπε ότι αυτό δεν προκαλεί ανησυχία επειδή οι εταιρείες σχεδιάζουν να αναπαράγουν τρίτιο στις μονάδες σύντηξης με τη χρήση λιθίου.
Ένα εργοστάσιο σύντηξης θα χρειαζόταν μόνο την ποσότητα λιθίου που βρίσκεται σε περίπου τέσσερα ηλεκτρικά οχήματα, υπολόγισε.
www.worldenergynews.gr