Τελευταία Νέα

Bloomberg: Η Νότια Κορέα ανεβάζει ταχύτητα για τις μπαταρίες LFP

Bloomberg: Η Νότια Κορέα ανεβάζει ταχύτητα για τις μπαταρίες LFP

Ποιες εταιρείες αναπτύσσουν κυψέλες LFP για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

 

Οι γίγαντες των μπαταριών της Νότιας Κορέας έχουν μέχρι σήμερα επικεντρωθεί κυρίως στις κυψέλες νικελίου και σε μεγάλο βαθμό έχουν παραμελήσει την έρευνα σε κυψέλες με βάση το σίδηρο, τις οποίες η Κίνα ευνοεί, επικαλούμενη τις φτωχότερες επιδόσεις τους σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν αυτή την αντίληψη σύμφωνα με το Bloomberg Hyperdrive.

Οι τρεις βασικοί κατασκευαστές μπαταριών της Κορέας — LG Energy Solution, Samsung SDI και SK On — στηρίζονται στη λεγόμενη τεχνολογία μπαταριών λιθίου-σιδηροφωσφορικού (LFP) πλέον, σύμφωνα με τον Byoungwoo Kang, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Pohang Επιστημών και Τεχνολογίας που διεξάγει έρευνα με κορεατικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Ο πιο «παθιασμένος» παίκτης φαίνεται να είναι η SK On, είπε ο Kang, καθώς προσπαθεί να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της.

Η SK On παρουσίασε το πιλοτικό της προϊόν για μπαταρίες LFP στο συνέδριο InterBattery στη Σεούλ τον Μάρτιο. Το προϊόν μπορεί να ενισχύσει την ενεργειακή πυκνότητα σε χαμηλή θερμοκρασία, σύμφωνα με την εταιρεία.

«Η SK On πέτυχε να εφαρμόσει τις τεχνολογίες γύρω από την κατασκευή ηλεκτροδίων και υλικών μπαταριών υψηλής περιεκτικότητας νικελίου σε μπαταρίες LFP», δήλωσε ο Hwang Jae-youn, αντιπρόεδρος της SK On που είναι υπεύθυνος για την ανταγωνιστικότητα της τεχνολογίας, σύμφωνα με το Hyperdrive. «Η SK On προσπαθεί να ανταποκριθεί σε διάφορες απαιτήσεις των πελατών και να ενισχύσει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα μέσω της διαφοροποίησης των χαρτοφυλακίων».

Η LG Energy Solution και η Samsung SDI ανακοίνωσαν επίσης ότι αναπτύσσουν κυψέλες LFP για EV. Η LG σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο LFP στην Αριζόνα για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, ενώ η Samsung εντάχθηκε σε ένα έργο υπό την ηγεσία της Κορέας για την κατασκευή μπαταριών LFP έως το 2026.

Ενώ οι μπαταρίες LFP είναι φθηνότερες και θεωρούνται ασφαλέστερες από τις μπαταρίες νικελίου (δεν περιέχουν νικέλιο, κοβάλτιο και μαγνήσιο, με αποτέλεσμα χαμηλότερο κόστος κατασκευής), έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε ψυχρά κλίματα, και δεν στηρίζουν την αυτονομία οδήγησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Οι κορεατικές εταιρείες μπαταριών απέφευγαν ιστορικά αυτή την τεχνολογία για αυτόν τον λόγο.

Αλλά αυτή η στάση άλλαξε τους τελευταίους μήνες καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών καταβάλλουν διάφορες προσπάθειες για να ξεπεράσουν αυτές τις αδυναμίες. Μια καινοτόμος μέθοδος που χρησιμοποιεί η CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, είναι η λεγόμενη «τεχνολογία ανάμειξης», που αναμειγνύει μπαταρίες νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου (NCM) και λιθίου-μαγγανίου-σιδήρου-φωσφορικού (LMFP) για την ενίσχυση της ενεργειακής πυκνότητας σύμφωνα με έκθεση του Κορεατικού Ινστιτούτου Διεθνούς Οικονομικής Πολιτικής. Η τεχνολογία αναμένεται να εφαρμοστεί σε μια νέα μπαταρία που ονομάζεται M3P, ανέφερε η έκθεση.

«Η τεχνολογία ανάμειξης της CATL εξέπληξε τους Κορεάτες αντιπάλους», είπε ο Kang. «Η τεχνολογία φαίνεται να αυξάνει την αυτονομία σε περίπου 400 χιλιόμετρα (248 μίλια) με μία μόνο φόρτιση».

Συνομιλίες για προμήθεια

Σε σεμινάριο για την τεχνολογία μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων επόμενης γενιάς στη Σεούλ τον περασμένο μήνα, το πιο δημοφιλές θέμα συζήτησης ήταν το LFP.Αξιωματούχος της LG Energy είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες για την προμήθεια κυψελών LFP. Ο κατασκευαστής Ecopro BM, προμηθευτής της Samsung SDI και της Ford, αποκάλυψε σχέδια για μια πιλοτική γραμμή LFP μέχρι το τέλος του 2023.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την πλευρά τους αγκαλιάζουν τις κυψέλες LFP προκειμένου να προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε φθηνότερη τιμή. Η Ford ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ένα εργοστάσιο μπαταριών LFP 35 γιγαβατώρων στο Μίσιγκαν σε συνεργασία με την CATL, το πρώτο εργοστάσιο στις ΗΠΑ για LFP. Εν τω μεταξύ, η Tesla παράγει οχήματα που τροφοδοτούνται από μπαταρίες LFP στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, ενώ η Mercedes-Benz, η Volkswagen και η Rivian έχουν δεσμευτεί να χρησιμοποιούν LFP για ορισμένα από τα οχήματά τους.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα κενά στον νόμο για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ για να κερδίσουν φορολογικές πιστώσεις και να εισέλθουν στην αγορά των ΗΠΑ, δήλωσε η Park Chul-Wan, καθηγήτρια στο Seojeong College, σύμβουλος του προεδρικού γραφείου της Κορέας. Ορισμένες συνθήκες - συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι ο σίδηρος δεν έχει ταξινομηθεί ως κρίσιμο ορυκτό από τον IRA - μπορεί να δώσουν στις κινεζικές εταιρείες το περιθώριο να βρουν έναν τρόπο μέσω της νομοθεσίας των ΗΠΑ, είπε.

«Οι κορεάτες κατασκευαστές μπαταριών δεν έχουν τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς που πλησιάζει στην εμπορευματοποίηση, ενώ η CATL και η BYD γράφουν μια νέα ιστορία για την τεχνολογία μπαταριών LFP», δήλωσε ο Park, αναφερόμενος στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα και έχει τη δική της τεχνολογία μπαταρίας Blade.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης