Mελέτη της γερμανικής ασφαλιστικής εταιρείας Allianz, αποκαλύπτει πως από όλες της ευρωπαϊκες οικονομίες, εκείνη που είναι πιο ευάλωτη από τις εισαγωγές αυτοκινήτων και θα μπορούσε να χάσει περίπου το 0,4% του ΑΕΠ της εάν δεν ληφθούν μέτρα, είναι η... Σλοβακία, όπως μεταφέρει το Euractiv.
Η Σλοβακία παράγει τα περισσότερα αυτοκίνητα ανά κάτοικο στην Ένωση και είναι το πιο ευάλωτο κράτος μέλος της ΕΕ, ενώ μεταξύ άλλων ευάλωτων χωρών περιλαμβάνονται και οι Τσεχική Δημοκρατία, Γερμανία, Σουηδία και Πολωνία, σύμφωνα με την έκθεση.
Κινεζική επέλαση
Τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα (EV) αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και θα μπορούσαν να τους κοστίσουν 7 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε διαφυγόντα κέρδη μέχρι το 2030, εκτός εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναλάβουν δράση.
Από το 2019, έχει αυξηθεί από λιγότερο από 1% σε 5% το πρώτο εξάμηνο του 2022, καθώς οι εισαγωγές κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών αυξάνονται εδώ και αρκετά χρόνια, το ίδιο και το μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Κίνα διέθεσε επίσης σημαντικό ποσό χρημάτων σε επιδοτήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και σε υποδομές φόρτισης. Έχει επίσης ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαίων και Αμερικανών ανταγωνιστών της στην πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών.
«Αν θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Κίνα ήταν στο περιθώριο στην παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τώρα πλέον δεν ισχύει κάτι τέτοιο για τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε στη EURACTIV Σλοβακίας ο Patrik Križanský, διευθυντής της Σλοβακικής Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων (SEVA).
Λήψη μέτρων
Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας ζητούν δράση σε επίπεδο ΕΕ για την προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
«Δεδομένης της στρατηγικής σημασίας του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα μπορούσαν να επιδιώξουν αμοιβαίους εμπορικούς όρους με την Κίνα και τις ΗΠΑ, καθώς και να προωθήσουν την υιοθέτηση των BEV μέσω βελτιωμένων υποδομών φόρτισης», αναφέρει η μελέτη.
«Επιπλέον, επιτρέποντας τις κινεζικές επενδύσεις στην τοπική συναρμολόγηση αυτοκινήτων θα μπορούσε να δημιουργηθεί μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στην περιοχή, ενώ η αύξηση της αυτάρκειας σε πρώτες ύλες κρίσιμες για την κατασκευή μπαταριών και η επένδυση σε τεχνολογίες μπαταριών επόμενης γενιάς θα βοηθήσει περαιτέρω τον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας να προετοιμαστεί για τις προκλήσεις του αύριο», προστίθεται.
www.worldenergynews.gr
Allianz (Μελέτη): Ποιες πέντε ευρωπαϊκές χώρες απειλούνται από την Κίνα στα EV, ποια περισσότερο
Ανησυχητική για την οικονομία της Σλοβακίας είναι η κινεζική κυριαρχία στα ηλεκτρικά Ι.Χ. σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύει το Euractiv