Οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου των ΗΠΑ δοκιμάζουν στο... δρόμο μείγματα ανανεώσιμων πηγών βενζίνης που λένε ότι θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές από τα συμβατικά αυτοκίνητα σε επίπεδα ανταγωνιστικά με τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) όπως μεταφέρει το Reuters.
Τα καύσιμα που προωθούνται από τη Chevron Corp και την Exxon Mobil Corp, εάν διατεθούν στο εμπόριο, ενδεχομένως θα παρατείνουν τη διάρκεια ζωής της αγοράς βενζίνης ως μέρος της παγκόσμιας μετάβασης σε καθαρότερα καύσιμα και ηλεκτρικά οχήματα.
"Πιστεύουμε πραγματικά ότι πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για το ελαφρύ όχημα", δήλωσε ο Πρόεδρος της Chevron της Americas Products Andy Walz σε εκδήλωση την Τετάρτη για οδική δοκιμή του καυσίμου.
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μόνη απάντηση».
Η Chevron και η Exxon αποκάλυψαν τις προηγούμενες ημέρες αποτελέσματα δοκιμών από συνεργασίες με την αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor Corp που χρησιμοποιεί ανανεώσιμη βενζίνη μερικώς κατασκευασμένη από σπόρους σόγιας ή άλλες μη ορυκτές πρώτες ύλες.
Τα μείγματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τον υπάρχοντα στόλο αυτοκινήτων και βενζινάδικα των ΗΠΑ, δήλωσαν οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν καθώς η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Joe Biden πρότεινε την περασμένη εβδομάδα νέα πρότυπα ρύπανσης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν έως και τα δύο τρίτα των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στις ΗΠΑ έως το 2032, σύμφωνα με κυβερνητικούς υπολογισμούς.
Το να φέρουμε το κόστος αυτών των μειγμάτων ανανεώσιμων πηγών βενζίνης σε προσιτά επίπεδα θα εξαρτηθεί από τις υποστηρικτικές κυβερνητικές πολιτικές, είπε η Exxon.
Η Chevron πρόσθεσε ότι μπορεί να περάσουν χρόνια μέχρι να είναι διαθέσιμο το ανανεώσιμο καύσιμο στις αντλίες.
Βιοντίζελ και ανανεώσιμο ντίζελ
«Πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί κρατική βοήθεια για να τεθεί σε λειτουργία και να αποκτήσει κλίμακα», είπε ο Walz, αναφερόμενος στα υπάρχοντα κίνητρα όπως αυτά που παρέχονται για το βιοντίζελ και το ανανεώσιμο ντίζελ.
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να αυξηθεί η κλίμακα στη βενζίνη από ανανεώσιμες πηγές θα ήταν μέσω της τιμής του άνθρακα, αλλά δεν είναι όλες οι δικαιοδοσίες έτοιμες για αυτό, δήλωσε ο Balaji Krishnamurthy, αντιπρόεδρος στρατηγικής και βιωσιμότητας της Chevron.
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικές μετρήσεις για τη μέτρηση των εκπομπών.
Η Exxon είπε ότι η βενζίνη της από ανανεώσιμες πηγές θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές έως και 75% σε σύγκριση με τη συμβατική βενζίνη σε βάση κύκλου ζωής.
Η Chevron είπε ότι το μείγμα της ήταν περισσότερο από 40% μικρότερης εντάσεως άνθρακα από την παραδοσιακή βενζίνη, συμπεριλαμβανομένης της έντασης άνθρακα της κατασκευής του οχήματος.
www.worldenergynews.gr