Η ΕΕ πρέπει να αναγνωρίσει τον κρίσιμο ρόλο των υποδομών στα ευρωπαϊκά λιμάνια, προκειμένου να ανταποκριθούν στην ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών projects και στο πλαίσιο του δικτύου μεταφορών (TEN-T), σύμφωνα με την WindEurope.
Σύμφωνα με τα όσα ορίζει το Green Deal, η ΕΕ επιδιώκει την πράσινη ενεργειακή μετάβαση και αναγνωρίζει τον ρόλο της αναθεωρημένης πολιτικής σε αυτόν τον τομέα.
Με την πολιτική της για τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει να οικοδομήσει μια αποτελεσματική και υψηλής ποιότητας υποδομή μεταφορών που θα αποτελείται από δρόμους, σιδηροδρόμους, πλωτές οδούς και ναυτιλιακές διαδρομές. Για τον λόγο αυτό, η ΕΕ επιδιώκει να καταστήσει τα δίκτυα μεταφορών της Ευρώπης κατάλληλα για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Οι εκτιμήσεις της WindEurope
Η WindEurope εκτιμά ότι μόνο μέχρι το 2030 η Ευρώπη θα χρειαστεί να επενδύσει 8,5 δισ. ευρώ στις λιμενικές της υποδομές. Αυτό θα απαιτήσει υποστήριξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να βοηθηθούν οι χώρες και οι θαλάσσιες περιοχές να συντονίσουν και να δημιουργήσουν τις απαραίτητες επενδύσεις.
Η WindEurope και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) προτρέπουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη να αναγνωρίσουν τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν τα λιμάνια στην επίτευξη μείωσης του άνθρακα μέσω της αιολικής ενέργειας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της WindEurope, Giles Dickson δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Τα λιμάνια είναι βασικοί κόμβοι logistics για την υπεράκτια αιολική ενέργεια. Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε υπεράκτια αιολική ενέργεια χωρίς επίσης να επεκτείνουμε και να αναβαθμίσουμε τις λιμενικές υποδομές της Ευρώπης. Τα λιμάνια εξασφαλίζουν επίσης αξιόπιστη και ασφαλή παραγωγή ενέργειας στη θάλασσα, αλλά αυτές οι βασικές δραστηριότητες λειτουργίας και συντήρησης δεν καλύπτονται από τα ισχύοντα κριτήρια πρόσβασης των λιμένων στο δίκτυο TEN-T»
www.worldenergynews.gr