Motor Oil: Aναζητεί ευκαιρίες εξαγορών νέων ΑΠΕ μέσω της MORE

Motor Oil: Aναζητεί ευκαιρίες εξαγορών νέων ΑΠΕ  μέσω της MORE
Η εγκατεστημένη ισχύς της MORE εκτιμάται ότι έως τα τέλη του έτους θα ξεπεράσει τα 880  MW
Ευκαιρίες εξαγορών στον τομέα των  Ανανεώσιμων  Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) μέσω της MORE, αναζητά ο όμιλος Motor Oil  ενώ ταυτόχρονα προχωρά και στην υλοποίηση των έργων που ήδη διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, τόνισε χθες ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής Πέτρος Τζαννετάκης, κατά την τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα της Motor Oil Hellas του 2022.
Η εγκατεστημένη ισχύς της MORE έπειτα από την εξαγορά της ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος έχει φτάσει στα 772 MW και εκτιμάται ότι έως τα τέλη του έτους θα ξεπεράσει τα 880  MW. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, η ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος είχε πέρυσι κέρδη 84 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ένα ελάχιστο ποσό  αποτυπώθηκε στα  EBITDA του ομίλου καθώς η εξαγορά ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο.
  Oι λεπτομέρειες για τον σταθμό «Διώρυγα GAS»

Σχετικά με τον πλωτό τερματικό σταθμό φυσικού αερίου (FSRU) “Διώρυγα GAS”, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας ο επικεφαλής του ομίλου επεσήμανε ότι ακόμα εξετάζονται ορισμένες λεπτομέρειες καθώς το περιβάλλον αλλάζει, «πλέον τα πλοία έγιναν πιο ακριβά και πιο δύσκολο να τα βρεις». “Δε λέμε ότι δεν θα προχωρήσουμε αλλά ότι ακόμη κοιτάμε πολλές λεπτομέρειες και θα χρειαστούμε λίγο περισσότερο χρόνο για την Τελική Επενδυτική Απόφαση», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι θα είναι θετική μόνο «εάν έχουμε τις αποδόσεις που θέλουμε». Ανέφερε πάντως ότι το  market test πήγε καλά και το έργο έχει συμπεριληφθεί στις στρατηγικές επενδύσεις.
  Παράλληλα, για τη μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Κομοτηνή σημείωσε ότι οι εργασίες κατασκευής από την κοινή εταιρεία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωρούν κανονικά και η συμφωνία του project finance υπεγράφη στις αρχές του μήνα. Επίσης, τον Φεβρουάριο η Motor Oil  υπέγραψε συμφωνία δανείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση της  ανάπτυξης δικτύου φορτιστών από τη θυγατρική της, την  NRG, η οποία στα τέλη του 2022 διέθετε   780 σημεία φόρτισης.
 Ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε και τις σημαντικές εξαγορές του 2022  του 30% της Ελλάκτωρ, του 75% της ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος, της Θαλής που δραστηριοποιείται στη διαχείριση αποβλήτων και της Verd που δραστηριοποιείται   στην αγορά βιοκαυσίμων  και επεσήμανε ότι συνολικά οι επενδύσεις το 2022 ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ. Για το 2023   προβλέπονται επενδύσεις 270 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων και στους άλλους τομείς. Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, το περιβάλλον διύλισης παραμένει ισχυρό και θετικό και τα περιθώρια διύλισης παραμένουν τους πρώτους μήνες του 2023 σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Σχετικά με την ελληνική αγορά καυσίμων ανέφερε ότι η κατανάλωση βενζίνης προσέγγισε τα επίπεδα του 2019 (2,046 εκατ. μετρικούς τόνους από 2,27 εκατ. το 2019), αλλά και η κατανάλωση ντίζελ επέστρεψε σε υψηλότερα επίπεδα ( 2,72 εκατ. μετρικούς τόνους από 2,68 εκατ. το 2019). Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται σε ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα.  Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, το μέρισμα που θα δώσει η εταιρεία για το 2022 θα είναι το υψηλότερο από κάθε άλλη χρονιά (θα διανείμει   συνολικό μέρισμα 1,6 ευρώ ανά μετοχή με τα 0,4 ευρώ να έχουν ήδη διανεμηθεί ως προμέρισμα) ενώ μιλώντας για το 2023 προέβλεψε ότι αν είναι καλές οι επιδόσεις της εταιρείας και το ευρύτερο περιβάλλον, το μέρισμα θα είναι και πάλι καλό.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης