Χωρίς πωλήσεις αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από το 2035, με μια μικρή, αλλά σημαντική, εξαίρεση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα, που μπορεί να αποδειχθεί τροχοπέδη, όπως προειδοποιεί ο W. Todts στο energypost.
Στα τέλη Μαρτίου, οι χώρες της ΕΕ έδωσαν την τελική έγκριση για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035.
Έγινε αφότου η Γερμανία υποστήριξε και κέρδισε μια εξαίρεση για αυτοκίνητα που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα.
Ο William Todts εκτελεστικός διευθυντής της T&E υποστηρίζει την απόφαση, αλλά προειδοποιεί ότι αυτή η σανίδα σωτηρίας για τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα χρησιμοποιηθεί από τους υποστηρικτές και το λόμπι πετρελαίου για να εμποδίσει την ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά, σε άρθρο του στο energypost και εξηγεί γιατί.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικά
Παραθέτει έρευνα της T&E που δείχνει ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικά από την ηλεκτρική κινητικότητα.
Ο Todts δίνει τη σύνοψή του για την ιστορία του λόμπι για τα ηλεκτρονικά καύσιμα.
Αν και η δυναμική για την πλήρη κυριαρχία της ηλεκτρικής κινητικότητας στο δρόμο φαίνεται πλέον εξασφαλισμένη, η ταχύτητα με την οποία συμβαίνει αυτό έχει σημασία και γι' αυτό οι λομπίστες του ηλεκτρονικού καυσίμου πρέπει να διατηρούνται υπό έλεγχο, λέει ο Todts.
Και έτσι, μετά από εβδομάδες δράματος, το έπος των ηλεκτρονικών καυσίμων τελείωσε.
Στόχος χωρίς αλλαγές
Αν και το FDP και οι συνεργάτες του έσπευσαν να κηρύξουν τη νίκη, στην πραγματικότητα ο στόχος μηδενικών εκπομπών 100% υιοθετήθηκε χωρίς αλλαγές.
Οι μηχανές έριξαν μια πολύ αδύναμη σανίδα σωτηρίας, ανάλογα με μια σειρά από νέες νομικές πράξεις.
Ακόμα κι αν δημιουργηθεί ένα carve-out, τα ηλεκτρονικά καύσιμα δεν θα ταιριάζουν με τα EV.
Αλλά αυτή είναι μόνο η μισή ιστορία.
Οι υποστηρικτές του λόμπι των ηλεκτρονικών καυσίμων, η βιομηχανία πετρελαίου κυρίως, δεν αναζητούν έναν δίκαιο ανταγωνισμό μεταξύ των ηλεκτρονικών καυσίμων και των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) – επιδιώκουν να εκτροχιάσουν τη μαζική ηλεκτροκίνηση, γιατί ηττήθηκαν ολοκληρωτικά πριν από λίγες εβδομάδες, χάρη στον Scholz και το FDP.
Η ιστορία
Η προέλευση του έπους των ηλεκτρονικών καυσίμων χρονολογείται από την εποχή μετά το Dieselgate.
Πριν από το 2015 η βιομηχανία πετρελαίου δεν ανησυχούσε πολύ για τα πρότυπα CO2 της Ευρώπης.
Στη συνέχεια, η Dieselgate, η Συμφωνία του Παρισιού και η άνοδος των EVs άλλαξαν τα πάντα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια θανάσιμη απειλή για το... μεγάλο πετρέλαιο – από την στιγμή που αυτοκίνητα κυκλοφορούν ηλεκτρικά, θα ακολουθήσουν φορτηγάκια και φορτηγά και η μισή ζήτηση πετρελαίου εξατμίζεται.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, από το 2016, το λόμπι πετρελαίου στην Ευρώπη έχει εντείνει την προώθηση των «καθαρών καυσίμων» ως εναλλακτική λύση για τα EV.
Βιοντίζελ από... φοινικέλαιο
Μετά τη Συμφωνία του Παρισιού, η συναίνεση στην Ευρώπη είναι ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Έτσι, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, ο δεσμός αυτοκίνητο - καύσιμο, δεν μπορεί απλώς να παραμένει προσκολλημένος στο δίπολο ντίζελ και βενζίνη.
Οι προτάσεις τους χρειάζονται μια επένδυση αξιοπιστίας για το κλίμα.
Μέχρι το 2016, οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ είχαν απογοητευτεί βαθιά με τα βιοκαύσιμα (σημαντική υπενθύμηση: το 50% του βιοντίζελ ήταν... φοινικέλαιο).
Κάπως έτσι ήρθε στο προσκήνιο το e-fuels, μια παλιά ιδέα, που πρόσφατα προωθήθηκε από την Audi ως εξειδικευμένο έργο R&D και PR.
Χαμηλή απόδοση ηλεκτρονικών καυσίμων
Πολλά έχουν ειπωθεί για την απόλυτη βλακεία της μετατροπής των σπάνιων πράσινων ηλεκτρονίων σε υδρογόνο, και στη συνέχεια του συνδυασμού τους με το CO2 που αναρροφάται από την ατμόσφαιρα για να το κάψει τελικά σε αναποτελεσματικούς βενζινοκινητήρες αυτοκινήτων.
Το διάσημο πλέον γράφημα της T&E (παρακάτω) δείχνει την εντυπωσιακά χαμηλή απόδοση των καυσίμων.
Έχουν νόημα μόνο για σχέδια, τα οποία δεν έχουν εναλλακτική από την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Έτσι, ναι, τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι καύσιμα φαντασίας για αυτοκίνητα, γι' αυτό η βιομηχανία λαδιών και κινητήρων δεν επενδύει πραγματικά σε αυτά.
Δεν είναι ηλίθιοι.
Λόμπι ηλεκτρονικών καυσίμων
Το 2019, η ΕΕ ξεκίνησε την Πράσινη Συμφωνία.
Μέχρι τότε εταιρείες όπως η Volkswagen, η Mercedes και η Audi, είχαν δεσμευτεί για την ηλεκτροκίνηση, και οι εταιρείες πετρελαιοειδών με επίγνωση του κύρους τους (Shell, BP, Total) δεν ήθελαν να γίνει αντιληπτό ότι επιτίθεντο σε έναν από τους κεντρικούς νόμους της Ευρώπης για το κλίμα.
Έτσι δημιουργήθηκε μια νέα ομάδα, που θα μπορούσε να... το κάνει: η eFuel Alliance.
Όπως θα συμπεράνει οποιοσδήποτε αντικειμενικός παρατηρητής, μια «συμμαχία» που δημιουργήθηκε από τη βιομηχανία πετρελαίου και υποστηρίζεται από εταιρείες όπως η Exxon, η Eni και προμηθευτές αυτοκινήτων, είναι κάτι περισσότερο από αστρόσκονη για να σκορπιστεί.
Ο Guardian το εξηγεί καλά αυτό.
Εκστρατεία παραπληροφόρησης και πολιτικό παιχνίδι
Οι υποστηρικτές του ηλεκτρονικού καυσίμου προχώρησαν στη συνέχεια στην έναρξη μιας εκπληκτικής εκστρατείας... παραπληροφόρησης όπως φάνηκε.
Σύμφωνα με τη ΜΚΟ υπέρ της διαφάνειας, LobbyControl, η γερμανική ομοσπονδία πετρελαϊκών βιομηχανιών (Uniti, επίσης ιδρυτές της eFuel Alliance) δημιούργησε μια ψεύτικη «εκστρατεία βάσης» (fuelsforfuture), με ένα πρακτορείο δημοσίων σχέσεων του Βερολίνου να διοργανώνει «διαδηλώσεις» υπέρ των ηλεκτρονικών καυσίμων και να τοποθετεί πανό σε πρατήρια καυσίμων.
Παρ' όλα αυτά, οι δικηγόροι της ΕΕ απέρριψαν το τέχνασμα της Big Oil και ενέκριναν το πρότυπο CO2 για τα αυτοκίνητα.
Τότε ήταν που η συμμορία των ηλεκτρονικών καυσίμων έπαιξε το ατού της: το FDP.
Ασύστολα υπέρ των γρήγορων αυτοκινήτων και των μεγάλων κινητήρων, οι Γερμανοί φιλελεύθεροι ήταν χαμηλά στις δημοσκοπήσεις και αναζητούσαν αγώνα να ανέλθουν.
Με την ευγενική άδεια του Καγκελάριου Scholz, ο υπουργός Μεταφορών Wissing δημιούργησε έναν... πανικό, συνεργαζόμενος με την ιταλική ακροδεξιά για να εκτροχιάσουν μια συμφωνία στην οποία είχε ήδη συναινέσει η Γερμανία.
Εξακολουθεί να αποτελεί απειλή για τα πρότυπα CO2 του αυτοκινήτου
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ζημιά είναι περιορισμένη.
Δεν θα υπάρχουν περισσότερα από μια χούφτα αυτοκίνητα με 100% συνθετικά καύσιμα το 2035.
Και αν η Porsche 911 μπορεί να αγοραστεί ως αυτοκίνητο 100% ηλεκτρονικών καυσίμων το 2035, ποιος νοιάζεται;
Όμως, η βιομηχανία πετρελαίου έχει πλέον παραβιάσει τα πρότυπα CO2 των αυτοκινήτων που αφορούσαν πάντα τους καθαρούς κινητήρες και όχι τα καύσιμα που ρυθμίζονται χωριστά.
Θα επιδιώξουν να επεκτείνουν την ετικέτα «κλιματικά ουδέτερη» σε όλες τις ψεύτικες πράσινες λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων και θα πιέσουν για ένα αδιαφανές σύστημα πίστωσης, ώστε να μην χρειάζεται να διασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητα θα λειτουργούν με 100% ηλεκτρονικά καύσιμα.
Αυτό, εάν ισχύει η τρέχουσα συναίνεση υπέρ του κλίματος.
Ορισμένες από τις εταιρείες πίσω από το έπος των ηλεκτρονικών καυσίμων αρνούνται την κλιματική αλλαγή εκτός Ευρώπης.
Με μισή ευκαιρία, θα καταστρέψουν την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ και τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα της ΕΕ, όπως ακριβώς έκαναν με την κλιματική κληρονομιά του Obama όταν ο Trump ανέβηκε στην εξουσία.
Κάποιοι λένε ότι η ηλεκτροδότηση θα κερδίσει ούτως ή άλλως.
Και θα γίνει.
Το ερώτημα είναι τώρα ένα ζήτημα της ταχύτητας και της κλίμακας.
Το παιχνίδι της βιομηχανίας πετρελαίου είναι να επιβραδύνει τα πράγματα στην Ευρώπη και να αυξήσει τη ζήτηση ορυκτών αλλού.
Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η άνοδος των EV θα είναι τόσο γρήγορη και πλήρης, καθιστώντας τα EV προσιτά για όλους, εντός και εκτός Ευρώπης, και έτσι να εξαφανίσουμε τις υπάρχουσες και τις νέες αγορές των βαρώνων του πετρελαίου.
Αυτό δεν είναι κάποιο είδος παιχνιδιού.
Όπως διατύπωσε πολύ ξεκάθαρα η IPCC, το μέλλον του πλανήτη μας και των παιδιών μας απαιτεί από εμάς να εγκαταλείψουμε το πετρέλαιο, τον άνθρακα και το φυσικό αέριο με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Για αυτό ακριβώς θα εργαστούμε τα επόμενα χρόνια.
O William Todts είναι Εκτελεστικός Διευθυντής Μεταφορών & Περιβάλλοντος (T&E), στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Πράσινων Μεταφορών (European federation of green transport NGOs)
www.worldenergynews.gr
Έγινε αφότου η Γερμανία υποστήριξε και κέρδισε μια εξαίρεση για αυτοκίνητα που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα.
Ο William Todts εκτελεστικός διευθυντής της T&E υποστηρίζει την απόφαση, αλλά προειδοποιεί ότι αυτή η σανίδα σωτηρίας για τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα χρησιμοποιηθεί από τους υποστηρικτές και το λόμπι πετρελαίου για να εμποδίσει την ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά, σε άρθρο του στο energypost και εξηγεί γιατί.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικά
Παραθέτει έρευνα της T&E που δείχνει ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικά από την ηλεκτρική κινητικότητα.
Ο Todts δίνει τη σύνοψή του για την ιστορία του λόμπι για τα ηλεκτρονικά καύσιμα.
Αν και η δυναμική για την πλήρη κυριαρχία της ηλεκτρικής κινητικότητας στο δρόμο φαίνεται πλέον εξασφαλισμένη, η ταχύτητα με την οποία συμβαίνει αυτό έχει σημασία και γι' αυτό οι λομπίστες του ηλεκτρονικού καυσίμου πρέπει να διατηρούνται υπό έλεγχο, λέει ο Todts.
Και έτσι, μετά από εβδομάδες δράματος, το έπος των ηλεκτρονικών καυσίμων τελείωσε.
Στόχος χωρίς αλλαγές
Αν και το FDP και οι συνεργάτες του έσπευσαν να κηρύξουν τη νίκη, στην πραγματικότητα ο στόχος μηδενικών εκπομπών 100% υιοθετήθηκε χωρίς αλλαγές.
Οι μηχανές έριξαν μια πολύ αδύναμη σανίδα σωτηρίας, ανάλογα με μια σειρά από νέες νομικές πράξεις.
Ακόμα κι αν δημιουργηθεί ένα carve-out, τα ηλεκτρονικά καύσιμα δεν θα ταιριάζουν με τα EV.
Αλλά αυτή είναι μόνο η μισή ιστορία.
Οι υποστηρικτές του λόμπι των ηλεκτρονικών καυσίμων, η βιομηχανία πετρελαίου κυρίως, δεν αναζητούν έναν δίκαιο ανταγωνισμό μεταξύ των ηλεκτρονικών καυσίμων και των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) – επιδιώκουν να εκτροχιάσουν τη μαζική ηλεκτροκίνηση, γιατί ηττήθηκαν ολοκληρωτικά πριν από λίγες εβδομάδες, χάρη στον Scholz και το FDP.
Η ιστορία
Η προέλευση του έπους των ηλεκτρονικών καυσίμων χρονολογείται από την εποχή μετά το Dieselgate.
Πριν από το 2015 η βιομηχανία πετρελαίου δεν ανησυχούσε πολύ για τα πρότυπα CO2 της Ευρώπης.
Στη συνέχεια, η Dieselgate, η Συμφωνία του Παρισιού και η άνοδος των EVs άλλαξαν τα πάντα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια θανάσιμη απειλή για το... μεγάλο πετρέλαιο – από την στιγμή που αυτοκίνητα κυκλοφορούν ηλεκτρικά, θα ακολουθήσουν φορτηγάκια και φορτηγά και η μισή ζήτηση πετρελαίου εξατμίζεται.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, από το 2016, το λόμπι πετρελαίου στην Ευρώπη έχει εντείνει την προώθηση των «καθαρών καυσίμων» ως εναλλακτική λύση για τα EV.
Βιοντίζελ από... φοινικέλαιο
Μετά τη Συμφωνία του Παρισιού, η συναίνεση στην Ευρώπη είναι ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Έτσι, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, ο δεσμός αυτοκίνητο - καύσιμο, δεν μπορεί απλώς να παραμένει προσκολλημένος στο δίπολο ντίζελ και βενζίνη.
Οι προτάσεις τους χρειάζονται μια επένδυση αξιοπιστίας για το κλίμα.
Μέχρι το 2016, οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ είχαν απογοητευτεί βαθιά με τα βιοκαύσιμα (σημαντική υπενθύμηση: το 50% του βιοντίζελ ήταν... φοινικέλαιο).
Κάπως έτσι ήρθε στο προσκήνιο το e-fuels, μια παλιά ιδέα, που πρόσφατα προωθήθηκε από την Audi ως εξειδικευμένο έργο R&D και PR.
Χαμηλή απόδοση ηλεκτρονικών καυσίμων
Πολλά έχουν ειπωθεί για την απόλυτη βλακεία της μετατροπής των σπάνιων πράσινων ηλεκτρονίων σε υδρογόνο, και στη συνέχεια του συνδυασμού τους με το CO2 που αναρροφάται από την ατμόσφαιρα για να το κάψει τελικά σε αναποτελεσματικούς βενζινοκινητήρες αυτοκινήτων.
Το διάσημο πλέον γράφημα της T&E (παρακάτω) δείχνει την εντυπωσιακά χαμηλή απόδοση των καυσίμων.
Έχουν νόημα μόνο για σχέδια, τα οποία δεν έχουν εναλλακτική από την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Έτσι, ναι, τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι καύσιμα φαντασίας για αυτοκίνητα, γι' αυτό η βιομηχανία λαδιών και κινητήρων δεν επενδύει πραγματικά σε αυτά.
Δεν είναι ηλίθιοι.
Λόμπι ηλεκτρονικών καυσίμων
Το 2019, η ΕΕ ξεκίνησε την Πράσινη Συμφωνία.
Μέχρι τότε εταιρείες όπως η Volkswagen, η Mercedes και η Audi, είχαν δεσμευτεί για την ηλεκτροκίνηση, και οι εταιρείες πετρελαιοειδών με επίγνωση του κύρους τους (Shell, BP, Total) δεν ήθελαν να γίνει αντιληπτό ότι επιτίθεντο σε έναν από τους κεντρικούς νόμους της Ευρώπης για το κλίμα.
Έτσι δημιουργήθηκε μια νέα ομάδα, που θα μπορούσε να... το κάνει: η eFuel Alliance.
Όπως θα συμπεράνει οποιοσδήποτε αντικειμενικός παρατηρητής, μια «συμμαχία» που δημιουργήθηκε από τη βιομηχανία πετρελαίου και υποστηρίζεται από εταιρείες όπως η Exxon, η Eni και προμηθευτές αυτοκινήτων, είναι κάτι περισσότερο από αστρόσκονη για να σκορπιστεί.
Ο Guardian το εξηγεί καλά αυτό.
Εκστρατεία παραπληροφόρησης και πολιτικό παιχνίδι
Οι υποστηρικτές του ηλεκτρονικού καυσίμου προχώρησαν στη συνέχεια στην έναρξη μιας εκπληκτικής εκστρατείας... παραπληροφόρησης όπως φάνηκε.
Σύμφωνα με τη ΜΚΟ υπέρ της διαφάνειας, LobbyControl, η γερμανική ομοσπονδία πετρελαϊκών βιομηχανιών (Uniti, επίσης ιδρυτές της eFuel Alliance) δημιούργησε μια ψεύτικη «εκστρατεία βάσης» (fuelsforfuture), με ένα πρακτορείο δημοσίων σχέσεων του Βερολίνου να διοργανώνει «διαδηλώσεις» υπέρ των ηλεκτρονικών καυσίμων και να τοποθετεί πανό σε πρατήρια καυσίμων.
Παρ' όλα αυτά, οι δικηγόροι της ΕΕ απέρριψαν το τέχνασμα της Big Oil και ενέκριναν το πρότυπο CO2 για τα αυτοκίνητα.
Τότε ήταν που η συμμορία των ηλεκτρονικών καυσίμων έπαιξε το ατού της: το FDP.
Ασύστολα υπέρ των γρήγορων αυτοκινήτων και των μεγάλων κινητήρων, οι Γερμανοί φιλελεύθεροι ήταν χαμηλά στις δημοσκοπήσεις και αναζητούσαν αγώνα να ανέλθουν.
Με την ευγενική άδεια του Καγκελάριου Scholz, ο υπουργός Μεταφορών Wissing δημιούργησε έναν... πανικό, συνεργαζόμενος με την ιταλική ακροδεξιά για να εκτροχιάσουν μια συμφωνία στην οποία είχε ήδη συναινέσει η Γερμανία.
Εξακολουθεί να αποτελεί απειλή για τα πρότυπα CO2 του αυτοκινήτου
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ζημιά είναι περιορισμένη.
Δεν θα υπάρχουν περισσότερα από μια χούφτα αυτοκίνητα με 100% συνθετικά καύσιμα το 2035.
Και αν η Porsche 911 μπορεί να αγοραστεί ως αυτοκίνητο 100% ηλεκτρονικών καυσίμων το 2035, ποιος νοιάζεται;
Όμως, η βιομηχανία πετρελαίου έχει πλέον παραβιάσει τα πρότυπα CO2 των αυτοκινήτων που αφορούσαν πάντα τους καθαρούς κινητήρες και όχι τα καύσιμα που ρυθμίζονται χωριστά.
Θα επιδιώξουν να επεκτείνουν την ετικέτα «κλιματικά ουδέτερη» σε όλες τις ψεύτικες πράσινες λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων και θα πιέσουν για ένα αδιαφανές σύστημα πίστωσης, ώστε να μην χρειάζεται να διασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητα θα λειτουργούν με 100% ηλεκτρονικά καύσιμα.
Αυτό, εάν ισχύει η τρέχουσα συναίνεση υπέρ του κλίματος.
Ορισμένες από τις εταιρείες πίσω από το έπος των ηλεκτρονικών καυσίμων αρνούνται την κλιματική αλλαγή εκτός Ευρώπης.
Με μισή ευκαιρία, θα καταστρέψουν την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ και τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα της ΕΕ, όπως ακριβώς έκαναν με την κλιματική κληρονομιά του Obama όταν ο Trump ανέβηκε στην εξουσία.
Κάποιοι λένε ότι η ηλεκτροδότηση θα κερδίσει ούτως ή άλλως.
Και θα γίνει.
Το ερώτημα είναι τώρα ένα ζήτημα της ταχύτητας και της κλίμακας.
Το παιχνίδι της βιομηχανίας πετρελαίου είναι να επιβραδύνει τα πράγματα στην Ευρώπη και να αυξήσει τη ζήτηση ορυκτών αλλού.
Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η άνοδος των EV θα είναι τόσο γρήγορη και πλήρης, καθιστώντας τα EV προσιτά για όλους, εντός και εκτός Ευρώπης, και έτσι να εξαφανίσουμε τις υπάρχουσες και τις νέες αγορές των βαρώνων του πετρελαίου.
Αυτό δεν είναι κάποιο είδος παιχνιδιού.
Όπως διατύπωσε πολύ ξεκάθαρα η IPCC, το μέλλον του πλανήτη μας και των παιδιών μας απαιτεί από εμάς να εγκαταλείψουμε το πετρέλαιο, τον άνθρακα και το φυσικό αέριο με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Για αυτό ακριβώς θα εργαστούμε τα επόμενα χρόνια.
O William Todts είναι Εκτελεστικός Διευθυντής Μεταφορών & Περιβάλλοντος (T&E), στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Πράσινων Μεταφορών (European federation of green transport NGOs)
www.worldenergynews.gr