Τελευταία Νέα

Το πρώτο «πράσινο» εκπαιδευτικό κέντρο από την Aegean στο Ελευθέριος Βενιζέλος

Το πρώτο «πράσινο» εκπαιδευτικό κέντρο από την Aegean στο Ελευθέριος Βενιζέλος
Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της εταιρείας θα καταναλώνει μόνο πράσινη ενέργεια που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ συνολικής ισχύος 3 MW, τα οποία θα τοποθετηθούν στο κέλυφος της εγκατάστασης,

Ένα από τα πρώτα πράσινα hangar της Ευρώπης έβαλε σε τροχιά υλοποίησης η Aegean στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η μεγάλη επένδυση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, συνολικού ύψους 140 εκατ. ευρώ, θα τροφοδοτείται με 100% ανανεώσιμη ενέργεια από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της. Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της εταιρείας, και μοναδικό στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα καταναλώνει μόνο πράσινη ενέργεια που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ συνολικής ισχύος 3 MW, τα οποία θα τοποθετηθούν στο κέλυφος της εγκατάστασης, αλλά και στον περιβάλλοντα χώρο της Τεχνικής Βάσης στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Το αρχικό βήμα για την υλοποίηση της μεγάλης επένδυση της Aegean, που θα δημιουργήσει το πρώτο οικοσύστημα για τις αερομεταφορές στη χώρα με διεθνή εμβέλεια, ανακοινώθηκε εχθές σε ειδική εκδήλωση στην Τεχνική Βάση της εταιρείας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο ελληνικός αερομεταφορέας θα συνεργαστεί σε μορφή joint venture με την καναδική CAE, κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης για πιλότους και πληρώματα καμπίνας.

Μέσω αυτής της κοινοπραξίας θα δημιουργηθεί το πρώτο σύγχρονο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα, χωρητικότητας επτά προσομοιωτών πλήρους πτήσης. Το εκπαιδευτικό κέντρο Aegean - CAE θα αποτελέσει μέρος της νέας Τεχνικής Βάσης, συνολικής έκτασης 85.000 τ.μ., στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, που εξελίσσεται έτσι σε ένα από τα πιο πράσινα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Ήδη το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει μπει στην τελική ευθεία για να πετύχει το 2025 τον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, όταν άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια βλέπουν το net zero το 2050.
Σημειώνεται ότι από το 2005 ως το 2021 έχει μειώσει το αποτύπωμά του πάνω από 40%. Παρά το σοβαρό πλήγμα της πανδημίας, που οδήγησε στην αναβολή του μεγαλύτερου μέρους των επενδύσεων, το όραμα να καταστεί το πιο «πράσινο» αεροδρόμιο στην Ευρώπη έμεινε ζωντανό.
Στον χώρο του αερολιμένα λειτουργεί από το 2011 φωτοβολταϊκή εγκατάσταση, ισχύος 8 MWp, μια επένδυση ύψους τότε 20 εκατ. ευρώ. Την ερχόμενη εβδομάδα θα γίνουν και τα επίσημα εγκαίνια του νέου μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου, ισχύος 16 MWp, για το οποίο η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) είχε δώσει το πράσινο φως τον Μάιο του 2021. Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι το μοναδικό Carbon Neutral αεροδρόμιο στην Ελλάδα, καταγράφει δηλαδή ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, έχοντας λάβει και τη σχετική πιστοποίηση του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI - Europe) από το 2016.

Ενεργειακή κατανάλωση

Σε αυτό τον δρόμο θα οδηγήσει και το νέο hangar της Aegean και της CAE, που αναμένεται να λειτουργήσει ως το τέλος του 2023. Θα είναι ο πιο αναβαθμισμένος τεχνολογικά και ενεργειακά κόμβος αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για τη λειτουργία του, το Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων θα καταναλώνει 100% ανανεώσιμη ενέργεια χάρη στην εγκατάσταση 35.000 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ, συνολικής ισχύος 3 MW ή 4,4 GWh ετησίως.
Με συνολική έκταση 85.000 τ.μ. το πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά στην Ελλάδα θα καλύψει ένα σημαντικό κενό σε υποδομές σε τοπικό επίπεδο για υπηρεσίες υποστήριξης τρίτων. Ο δεύτερος άξονας θα είναι η λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως και 10 θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων. Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η υφιστάμενη Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN. Στη φάση πλήρους ανάπτυξης, το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει ως και 3.500 πιλότους το χρόνο, σε 42.000 ώρες εκπαίδευσης, και πολλαπλάσιο αριθμό πληρωμάτων καμπίνας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης