Αισιόδοξο τόνο στις προοπτικές εισαγωγής LNG στην Ευρώπη το 2023, δίνει σε ρεπορτάζ της η Argus Media, επισημαίνοντας ότι η συνολική ευρωπαϊκή χωρητικότητα θα μπορούσε να ανέλθει σε περίπου 250 εκατομμύρια τόνους/έτος μέχρι το τέλος του επόμενου έτους από 210 εκατομμύρια τόνους/έτος σήμερα. Και όλα αυτά εφόσον οριστικοποιηθούν τα προγραμματισμένα έργα και επεκτάσεις.
Η απότομη άνοδος επικεντρώνεται κυρίως στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, με τα νέα δρομολογημένα γερμανικά FSRU να κατευθύνουν το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης. Εκτός της Γερμανίας, έχουν δρομολογηθεί και άλλα έργα στην Ευρώπη των οποίων η διαφορά έγκειται στην προγραμματισμένη τους λειτουργία, η οποία δεν είναι και τόσο σαφής και ξεκάθαρη.
Τα σχέδια στην Ευρώπη
Η Γερμανία ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας φυσικού αερίου από τη Ρωσία τα τελευταία χρόνια, αλλά έχει επιταχύνει σημαντικά τα σχέδιά της να ξεκινήσει τις εισαγωγές LNG. Η χώρα σχεδιάζει να συνδέσει στο δίκτυο δέκα τερματικούς σταθμούς LNG την επόμενη δεκαετία, και έχει επίσης υπογράψει μια σειρά συμβάσεων προμήθειας με παραγωγούς.
Παράλληλα, η Τουρκία θα μπορούσε να προσθέσει στα 34,8 εκατομμύρια τόνους/έτος υφιστάμενη εισαγωγική της ικανότητα μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους. Το προγραμματισμένο έργο εισαγωγής Saros πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον επόμενο μήνα, με το Vasant FSRU των 180.000 m³ να θεωρείται ότι έχει εξασφαλιστεί από την Botas της χώρας για το έργο. Το έργο Saros αναμένεται να έχει 20 εκατομμύρια m³/ημέρα ικανότητα επαναεριοποίησης, που θα ισοδυναμούσε με περίπου 5,6 εκατομμύρια τόνους/έτος δυναμικότητας εισαγωγής LNG.
Η Γαλλία σχεδιάζει να ενισχύσει τις δυνατότητες εισαγωγής LNG μέσω της επέκτασης των υφιστάμενων έργων, ενώ παράλληλα θα εξασφαλίσει ένα επιπλέον FSRU. Οι διαδικασίες βελτιστοποίησης και αποσυμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής Dunkirk και Fos Cavaou πρόκειται να αυξήσουν την ικανότητα εισαγωγής κατά 2 εκατομμύρια τόνους/έτος και στους δύο τερματικούς σταθμούς έως τις αρχές του επόμενου έτους. Η TotalEnergies σχεδιάζει επίσης να φέρει online το τερματικό εισαγωγών της Χάβρης χωρητικότητας 2,9 εκατομμυρίων τόνων/έτος, χρησιμοποιώντας το Cape Ann FSRU 145.000 m³, το οποίο έχει προγραμματιστεί να φτάσει τον Ιούνιο του 2023.
Η ιταλική Snam σχεδιάζει να συνδέσει έναν τερματικό σταθμό 3,8 εκατομμυρίων τόνους/έτος στο Piombino χρησιμοποιώντας το Golar Tundra 170.000 m³, αν και η έντονη αντίθεση στο έργο από τις τοπικές αρχές θα μπορούσε να απειλήσει την προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας του τον Μάιο.
Η Αλβανία σκοπεύει να ξεκινήσει τις εργασίες της στις εγκαταστάσεις εισαγωγής της στην Αυλώνα τον Ιούλιο, αλλά είναι άγνωστο ποιο FSRU θα χρησιμοποιηθεί, δεδομένου ότι το Excelsior προορίζεται τώρα για τη δεύτερη εγκατάσταση του Wilhelmshaven.
Ο προγραμματισμένος τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG του Βασιλικού στην Κύπρο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τη λειτουργία του, με την κατασκευή του τερματικού σταθμού να ξεκινά το 2020 και μια αρχική ημερομηνία έναρξης να έχει στόχο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Τέλος, στην χώρα μας η Motor Oil σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία το Dioriga Gas χωρητικότητας 3,3 εκατομμυρίων τόνους/έτος στα τέλη του επόμενου έτους ή πιθανώς στις αρχές του 2024, γεγονός που θα το καταστήσει τη δεύτερη εγκατάσταση εισαγωγής στην Ελλάδα.