Ενέργεια

Διώρυγα Gas: Έως τις 25 Ιανουαρίου "τρέχει" το market test

Διώρυγα Gas: Έως τις 25 Ιανουαρίου

Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον

 

Εξαιρετικά υψηλό ενδιαφέρον για δέσμευση χωρητικότητας στον πλωτό σταθμό τερματικό σταθμό υγροποιημένου αερίου που προωθεί η «Διώρυγα Gas», θυγατρική της Motor Oil, εκδηλώθηκε στο market test το οποίο θα παραμείνει «ανοιχτό» έως τις 25 Ιανουαρίου.

Το δεύτερο δεσμευτικό market test που βρίσκεται σε εξέλιξη επρόκειτο να λήξει χθες 15 Δεκεμβρίου, όμως αποφασίστηκε η αλλαγή της καταληκτικής ημερομηνίας λόγω του έντονου ενδιαφέροντος και προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος σε όλους τους υποψηφίους να συμμετάσχουν στη διαδικασία.
Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη μη δεσμευτική φάση του market test, που είχε διενεργηθεί από τις 22 Οκτωβρίου 2021 ως τις 14 Ιανουαρίου 2022 είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον 15 εταιρίες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ας σημειωθεί ότι στην εν εξελίξει τελική φάση του market test μπορούν να λάβουν μέρος και ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στο πρώτο στάδιο.

Δημιουργία ΑΣΦΑ

Το πρότζεκτ της Διώρυγα Gas προβλέπει τη δημιουργία ενός Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) με πλατφόρμα πρόσδεσης και φόρτου – εκφόρτωσης, πλωτή αποθηκευτική δεξαμενή LNG, χωρητικότητας 135.000-210.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου αερίου, μονάδα επαναεριοποίησης και διοχέτευσης στο σύστημα 132.000 KWh/ημέρα (48,2εκ. KWh ετησίως) με λειτουργία 24 ώρες τη μέρα/365 μέρες το χρόνο, καθώς και χερσαίο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου στο σημείο διασύνδεσης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς. Το πλωτό τερματικό θα εγκατασταθεί στον κόλπο των Αγίων Θεοδώρων, κοντά στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Μοτορ Οιλ. Είναι ο πρώτος πλωτός σταθμός LNG που προγραμματίζεται να εγκατασταθεί στη Νότιο Ελλάδα, που έχει και τη μεγαλύτερη κατανάλωση φυσικού αερίου.

To LNG θα μεταφέρεται στη μονάδα από ειδικά πλοία, μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητας 263.000m3 (τα οποία θα αγκυροβολούν παράλληλα στη μονάδα FSRU - ship to ship transfer) και θα αποθηκεύεται στις ειδικά σχεδιασμένες κρυογενικές δεξαμενές του σταθμού.
Στη συνέχεια, θα επαναεριοποιείται εντός της μονάδας και θα διοχετεύεται στο εθνικό σύστημα. Εκτός της απευθείας παροχής φυσικού αερίου στο σύστημα, ο σταθμός θα έχει τη δυνατότητα μεταφόρτωσης LNG σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας ή σε βυτιοφόρα φορτηγά.
Mε την προσθήκη του κατάλληλου εξοπλισμού, η Διώρυγα Gas θα έχει τη δυνατότητα απευθείας εισαγωγής υδρογόνου στο εθνικό δίκτυο (Hydrogen-ready).

Επενδυτική απόφαση

Η επενδυτική απόφαση για το έργο θα ληφθεί αφού ολοκληρωθεί το market test με στόχο το FSRU να τεθεί σε λειτουργία ως το τέλος του 2024.
Σημειώνεται ότι η Διώρυγα Gas έχει ήδη καταθέσει τον επενδυτικό φάκελο του έργου, προϋπολογισμού 339,6 εκατ. ευρώ στο Enterprise Greece, με στόχο την ένταξη του στις στρατηγικές επενδύσεις, πράγμα που θα σημάνει την ταχεία αδειοδότησή του.
Το FSRU στους Αγίους Θεοδώρους αναμένεται να ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας με την προσθήκη ενός νέου σημείου εισόδου LNG από τρίτες χώρες, χωρίς να απαιτείται διασύνδεση μέσω αγωγού. Πέρα από την εξυπηρέτηση της εγχώριας αγοράς, το έργο εκτιμάται ότι θα στηρίξει την ανάδειξη της Ελλάδας σε πύλη εισόδου φυσικού αερίου για την ΝΑ Ευρώπη.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης