Ο τερματικός σταθμός πρέπει να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τα τέλη Μαρτίου
Η προσφυγή σε διοικητικό δικαστήριο περιλαμβάνει «προληπτικό αίτημα» για αναστολή των εργασιών για τη δημιουργία της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), ανέφερε ο δήμος σε ανακοίνωση. Πρόσθεσε ότι ήταν βέβαιο ότι οι δικαστές θα αποφανθούν γρήγορα για το αίτημα.
Ο ιταλικός φορέας εκμετάλλευσης δικτύου φυσικού αερίου Snam έχει ήδη ξεκινήσει τις προκαταρκτικές εργασίες στο Piombino, αλλά δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής του αγωγού που θα συνδέει το FSRU με το δίκτυο φυσικού αερίου.
Ο δήμαρχος του Piombino, Francesco Ferrari, ηγήθηκε των τοπικών διαμαρτυριών κατά του έργου, ισχυριζόμενος ότι υπάρχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια, το περιβάλλον και τις τοπικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ιχθυοκαλλιέργειας.
«Γνωρίζουμε την ενεργειακή έκτακτη ανάγκη και ότι τα νέα μέτρα παροχής φυσικού αερίου είναι προς το εθνικό συμφέρον, αλλά αυτό δεν μπορεί να αγνοήσει τις εγγυήσεις ασφάλειας για την κοινότητα στο Piombino », ανέφερε η ανακοίνωση.
Ο Ferrari είναι μέλος του κόμματος Brothers of Italy του πρωθυπουργού Giorgia Meloni. Η κυβέρνηση πιέζει για τον πλωτό τερματικό σταθμό LNG ως μέρος των σχεδίων για διαφοροποίηση των ενεργειακών προμηθειών της Ιταλίας στον απόηχο του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Αντικατάσταση προμηθειών
Ο τερματικός σταθμός πρέπει να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τα τέλη Μαρτίου για να βοηθήσει την Ιταλία να αντικαταστήσει τις συρρικνούμενες προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου, δήλωσε ο Claudio Descalzi, Διευθύνων Σύμβουλος του ενεργειακού ομίλου Eni , προσθέτοντας ότι η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου είναι ζωτικής σημασίας για την αναπλήρωση τις αποθήκες φυσικού αερίου της χώρας μέχρι τον επόμενο χειμώνα.
Η Eni θα χρησιμοποιήσει το τερματικό για την εισαγωγή LNG.
Η Ρώμη αναμένει να λάβει περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα επιπλέον LNG κυρίως από αφρικανικές χώρες καθώς και από το Κατάρ και τις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τον επόμενο χειμώνα, ανέφεραν πηγές στο Reuters.
Οι νέοι όγκοι δεν μπορούν να χωρέσουν στους τρεις υπάρχοντες τερματικούς σταθμούς LNG της Ιταλίας. Αυτό σημαίνει ότι στην Piombino, το δεύτερο πρόσφατα αποκτηθείν FRSU που η Snam σχεδιάζει να δημιουργήσει το 2024 και μια ήδη προγραμματισμένη επέκταση ενός από τους υπάρχοντες τερματικούς σταθμούς θα πρέπει να απορροφήσει τις νέες ροές.
Πέρυσι η Ρωσία παρείχε το 38% της ιταλικής συνολικής κατανάλωσης φυσικού αερίου ενώ φέτος η Αλγερία έγινε ο μεγαλύτερος προμηθευτής καυσίμων της Ρώμης.
www.worldenergynews.gr