Ενέργεια

Οι πρώτες βιομηχανίες που έκλεισαν LNG από το νέο σταθμό μεταφόρτωσης στη Ρεβυθούσα – Που θα γίνουν εξαγωγές το χειμώνα

Οι πρώτες βιομηχανίες που έκλεισαν LNG από το νέο σταθμό μεταφόρτωσης στη Ρεβυθούσα – Που θα γίνουν εξαγωγές το χειμώνα
Η εγχώρια ζήτηση έχει μειωθεί κατά 15% σύμφωνα με τα στοιχεία Σεπτεμβρίου, αλλά υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για εξαγωγές 2 bcm σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Μολδαβία, και Ουκρανία με κύριο σημείο το Σιδηρόκαστρο

«Ο πρώτος σταθμός μεταφόρτωσης LNG στην Νότια Ανατολική Ευρώπη είναι μια ευέλικτη υποδομή για την μεταφορά φυσικού αερίου και αποτελεί πλεονέκτημα στη διαχείριση της μεταφοράς LNG σε δήμους που δεν υπάρχει φυσικό αέριο. Τις επόμενες δύο εβδομάδες θα γεμίσουν οι αποθήκες της πλωτής πλατφόρμας για LNG»

Τα λόγια αυτά ανήκουν στη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, στο πλαίσιο των εγκαινίων του σταθμού ανεφοδιασμού με LNG φορτηγών στη Ρεβυθούσα.

Στη συνέχεια, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα εγκαινιαστεί νέο λιμάνι στη Ρεβυθούσα για την τροφοδοσία μικρών πλοίων, στοιχείο που δίνει τη δυνατότητα χρήσης LNG για μεταφορές. Μάλιστα, «οι νέες χρήσεις LNG εν μέσω μιας βαθιάς ενεργειακής κρίσης σύμφωνα με τον ΙΕΑ οδηγούν σε μείωση των εκπομπών  διοξειδίου αζώτου κατά  90% και των εκπομπών CO2 κατά 30%» σημείωσε.Πρόκειται για τo λεγόμενo small scale  LNG, που θα απευθύνεται σε 3 λιμάνια την Ηγουμενίτσα , το Ηράκλειο και την Πάτρα και θα είναι έτοιμα από αντίστοιχες υποδομές το 2024.

Ο στόχος, σύμφωνα με στελέχη του ΔΕΣΦΑ, είναι να δημιουργηθεί ένας εικονικός αγωγός, ώστε τα φορτηγά να τροφοδοτούν τη Δυτική Ελλάδα με LNG μέχρι να ξεκινήσει ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ. Η βέλτιστη απόσταση αναφορικά με το κόστος αναφοράς είναι 1.000-1.500 χλμ. Ήδη έχουν κλείσει δύο βιομηχανίες για  να τροφοδοτηθούν με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για την Χαρτοποιία Φθιώτιδας και τη βιομηχανία Κολιός.

Στα 60 τα φορία μέχρι τον Σεπτέμβριο η Ρεβυθούσα

Παράλληλα, η CEO του ΔΕΣΦΑ υπογράμμισε ότι η λύση βρίσκεται στη διαφοροποίηση του μείγματος ενέργειας και στη  χρηματοδότηση από την ΕΕ. Η δημιουργία της Ρεβυθούσας ήταν όραμα τη δεκαετία του 90 και σήμερα η επέκταση της αποθηκευτικής της ικανότητας ενισχύει το ρόλο της.

«Από την αρχή του χρόνου, η Ρεβυθούσα έχει τροφοδοτηθεί με 60 φορτία LNG μέχρι τον Σεπτέμβριο. Κατά τον τρόπο αυτό, έχει εισαχθεί ποσοστό μεγαλύτερο από το 40% για τις ανάγκες φυσικού αερίου της χώρας, ενώ παράλληλα καλύπτονται και οι γειτονικές χώρες (Βουλγαρία).Τις επόμενες δυο εβδομάδες Θα γεμίσει και η νέα πλωτή αποθήκη» είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, η εγχώρια ζήτηση έχει μειωθεί κατά 15% σύμφωνα με τα στοιχεία Σεπτεμβρίου, αλλά υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για εξαγωγές LNG, που αναμένονται της τάξης των  2 bcm και πρόκειται να κατευθυνθούν σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Μολδαβία, και Ουκρανία με κύριο σημείο το Σιδηρόκαστρο.

22_51.JPG

C.Rasmussen (DG REGIO): Το καλύτερο ενεργειακό μείγμα στην Ελλάδα

Μιλώντας στην παρουσίαση του νέου σταθμού ανεφοδιασμού με LNG στη Ρεβυθούσα, ο επικεφαλής του τμήματος Ελλάδος- Κύπρου της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Αστικής Πολιτικής (DG REGIO) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ,Carsten Rasmussen έδωσε τα εύσημα στην ενεργειακή πολιτική της Ελλάδας, λέγοντας ότι είχε από τα καλύτερα μείγματα διασυνδέσεων LNG και μεγάλων επενδύσεων στις ανανεώσιμες.

«Η Ελλάδα έλαβε στρατηγικές δράσεις για τη διασφάλιση επάρκειας όπως η υποδομή που εγκαινιάζεται σήμερα.  Η Υψηλή τεχνολογία του έργου δείχνει ότι η Ελλάδα και ο ΔΕΣΦΑ έχουν τεχνογνωσία. Είναι μια από τις στρατηγικές επενδύσεις της Ελλάδας που βρίσκεται μεταξύ των χωρών που έχει ενταχθεί στο νέο ταμείο ενεργειακής μετάβαση στη Δυτική Μακεδονία, τη Μεγαλόπολη τα νησιά του Αιγαίου ώστε να μη μείνει κανένας πίσω. Η Ελλάδα έχει από τα καλύτερα ενεργειακά μίγματα στην Ευρώπη» τόνισε.

Πλακιωτάκης: Η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταφορά και αποθήκευση LNG

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιώτικης χαρακτήρισε σημαντική τη σημερινή μέρα για την ενίσχυση και ενεργειακή επάρκεια της χώρας. Η ελληνική ναυτιλία ελέγχει 25% παγκοσμίως μεταφοράς πλοίων LNG και η  Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταφορά και αποθήκευση LNG. Η επένδυση θα καλύψει ανάγκες στη ναυσιπλοΐα αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Τέλος, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης έκανε λόγο για ένα έργο που ενώ είναι σχετικά μικρό (επένδυση 7,5 εκατ. ευρώ), είναι κρίσιμο για την αλυσίδα logistics του LNG. Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Regio) Carsten Rasmussen συνεχάρη την Ελλάδα για τη στρατηγική ενεργειακής ασφάλειας που εφήρμοσε πολλά χρόνια πριν ενώ επεσήμανε το ρόλο της χώρας μας ως βασικού προμηθευτή ενέργειας για την ευρύτερη περιοχή μέσω της Ρεβυθούσας αλλά και των νέων υποδομών ΥΦΑ που κατασκευάζονται.

15_15.JPG


Αναλυτικά:

Μια ακόμα ενεργειακή υποδομή εγκαινίασε ο ΔΕΣΦΑ, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ενεργειακό προφίλ της χώρας. Πρόκειται για τον νέο Σταθμό LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα, ο οποίος προσφέρει μια ευέλικτη λύση για την οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων ενέργειας, προσομοιώνοντας έναν εικονικό αγωγό, σε περιοχές και χρήστες εκτός του δικτύου, μέσω της φόρτωσης ειδικά σχεδιασμένων φορτηγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Ειδικότερα, μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής καθίσταται δυνατή η τροφοδοσία βιομηχανικών καταναλωτών, σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων που χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο, καθώς και οικιακών και εμπορικών καταναλωτών σε περιοχές που δεν συνδέονται με το δίκτυο μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ, με σημαντικά οφέλη.

Ο Σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα συνιστά την πρώτη ανάλογη εγκατάσταση στη Nοτιοανατολική Ευρώπη, καθιστώντας την Ελλάδα κόμβο ανεφοδιασμού και διανομής για την ευρύτερη περιοχή, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού, παρέχοντας τη δυνατότητα ανεφοδιασμού και σε γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, που δεν διαθέτουν υποδομές ΥΦΑ μεγάλης κλίμακας.

Τα εγκαίνια του νέου Σταθμού LNG Truck Loading πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου στη Ρεβυθούσα, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, του Υφυπουργού  Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη, του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Rasmussen Carsten, Head of Unit G3 for Greece and Cyprus, DG REGIO και της CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli.

Το έργο του Σταθμού LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα, συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκατ. έχει συγχρηματοδοτηθεί με ποσό 3,16 εκατ. από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020», καθώς και μέσω του Προγράμματος POSEIDON MED II.

Η νέα εγκατάσταση αποτελεί το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας Small-Scale LNG στην Ελλάδα, καθώς ο ΔΕΣΦΑ πρόκειται επίσης να κατασκευάσει και προβλήτα Small-Scale LNG που θα επιτρέψει και τον ανεφοδιασμό πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, καθώς την τροφοδοσία δορυφορικών σταθμών LNG.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σημείωσε: «Σήμερα είναι μία πολύ μεγάλη ημέρα για την ενίσχυση της ενεργειακής επάρκειας και αυτοτέλειας της χώρας μας. Μία πρωτοβουλία που παίρνει ο ΔΕΣΦΑ με απόλυτη στήριξη της Ελληνικής κυβέρνησης, μία πρωτοβουλία που φέρνει τη χώρα μας σε πολύ καλύτερο σημείο σε σύγκριση με πολλές άλλες χώρες σε επίπεδο ενεργειακής αυτονομίας, σε μία περίοδο μάλιστα που εκτός από τους πρωτοβουλίες που λαμβάνει η σημερινή κυβέρνηση η ελληνική ναυτιλία, περισσότερο από ποτέ, κυρίως χάρη στη διορατικότητα της Ελληνικής πλοιοκτησίας, αυτή τη στιγμή ελέγχει το 25% σε παγκόσμιο επίπεδο, των LNG carriers. Καλωσορίζουμε ως Υπουργείο Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής τα εγκαίνια του νέου σταθμού μεταφόρτωσης, ένα έργο το οποίο θα αναβαθμίσει σημαντικά και την ενεργειακή αυτονομία, την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας μας αλλά και ολόκληρης της νοτιανατολικής Ευρώπης, θα δώσει τη δυνατότητα για νέες χρήσεις του φυσικού αερίου σε νέες εφαρμογές και θα αναβαθμίσει τον ρόλο της χώρας μας στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη αλλά και στην ευρύτερη περιοχή».

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννης Τσακίρης, δήλωσε: «Ο Σταθμός Φόρτωσης Βυτιοφόρων LNG αποτελεί ένα μικρό μεν αλλά πολύ κρίσιμο έργο εφοδιαστική αλυσίδα του LNG στην χώρα μας. Το Υπουργειο Ανάπτυξης και Επενδύσεων χρηματοδοτεί αυτό το έργο με περίπου 3 εκ ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ 2014-20. Όπως επίσης χρηματοδοτεί και αλλά έργα υποδομών LNG και γενικότερα υποδομών ενέργειας προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει τη μέγιστη δυνατή ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια με το χαμηλότερο δυνατό κόστος ενέργειας για την οικονομία και την κοινωνία».

Ο Επικεφαλής του τμήματος Ελλάδος-Κύπρου της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (DG REGIO) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Carsten Rasmussen, ανέφερε: «Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τη διαφύλαξη της ασφάλειας και της διαφοροποίησης των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου προς τους Έλληνες πολίτες. Η αύξηση της χωρητικότητας LNG θα επιτρέψει την ολοκλήρωση και τη διαφοροποίηση του ενεργειακού μείγματος της χώρας στη συνολική μετάβαση σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών. Θα ήθελα, τέλος, να συγχαρώ τον ΔΕΣΦΑ και τους υπεύθυνος του έργου για την έγκαιρη και αποτελεσματική επένδυση εν μέσω ενός απαιτητικού lockdown για τον COVID-19»

Η CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, επεσήμανε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε στον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας τον Σταθμό LNG Τruck Loading, την πρώτη αντίστοιχη υποδομή στην περιφέρεια ΝΑ Ευρώπης, εκκινώντας μια ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας Small Scale LNG στην Ελλάδα, που μπορεί να φέρει την ενέργεια σε κάθε γωνιά της χώρας αλλά και στις γειτονικές χώρες. Ο ΔΕΣΦΑ συνεχίζει να επενδύει στον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας, που αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου φυσικού αερίου στην Ελλάδα -με το 43% της συνολικής ποσότητας φυσικού αερίου που εισάγει η χώρα να εισέρχεται από εδώ- και τη σημαντικότερη υποδομή εισαγωγής και αποθήκευσης LNG, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ασφάλεια και τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή».

 


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης