Ενέργεια

Σύγχυση για την φορολογία του 33% - Ασάφειες ως προς τον υπολογισμό υπεραξιών για τα αποθέματα ασφαλείας

Σύγχυση για την φορολογία του 33% - Ασάφειες ως προς τον υπολογισμό υπεραξιών για τα αποθέματα ασφαλείας
Μέχρι στιγμής όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά τόσο για το ύψος της φορολόγησης όσο και για την χρονική περίοδο αλλά και κυρίως για τη φορολογητέα ύλη

Απολύτως ασαφές και συγκεχυμένο παραμένει το περιβάλλον τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα σε ότι αφορά την φορολόγηση των επιπλέον εσόδων των εταιριών ορυκτών καυσίμων λόγω της ενεργειακής κρίσης.  Μια προοπτική που συνεχίζει να προκαλεί μείζονες αντιδράσεις κατ΄ αρχήν από τις εταιρίες διύλισης.
Όπως είναι γνωστό το σχέδιο Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εγκρίθηκε από Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας της 30η Σεπτεμβρίου προβλέπει τη φορολόγηση με ποσοστό κατ ελάχιστον 33% των υπερεσόδων των εταιριών ορυκτών καυσίμων.

Σε ότι αφορά την χρονική περίοδο επί της οποίας θα επιβληθεί η επιπλέον φορολόγηση το κείμενο της Κομισιόν που είδε το φως της δημοσιότητας αναφέρεται τα έτη 2022 και ή 2023. Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς πρόκειται για ένα ζήτημα μείζονος σημασίας που πρέπει να αποσαφηνιστεί καθώς είναι τελείως διαφορετικό να φορολογηθούν το ένα από τα δυο έτη, ή και τα δυο.

Επίσης παραμένει ανοιχτό το εάν η επιπλέον φορολόγηση αφορά και τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών. Παραμένει δε άγνωστο εάν στα κέρδη των εταιριών διύλισης θα συνυπολογιστούν τα αποθέματα ασφαλείας που υποχρεούνται να τηρούν, τα οποία όπως λέγεται χαρακτηριστικά τηρούνται και τις καλές και τις κακές ημέρες. Είναι περιουσία της εταιρίας που αλλάζει κάθε χρόνο αξία ή είναι κάτι το οποίο δίνει κέρδη και ζημιές.
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν επίσης ότι εταιρίες οποίες δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό φέρνοντας χρήματα στη χώρα δεν είναι δυνατόν να υποστούν επιπλέον φορολόγηση. Πολύ δε περισσότερο που οι εταιρίες του κλάδου στα χρόνια της πανδημίας είχαν τεράστιες απώλειες εσόδων λόγω της καθίζησης της αγοράς.

Πάντως μέχρι στιγμής όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά τόσο για το ύψος της φορολόγησης όσο και για την χρονική περίοδο αλλά και κυρίως για τη φορολογητέα ύλη. Μάλιστα και εντός Ελλάδος για το ζήτημα φαίνεται να υπάρχουν διαφορετικές τοποθετήσεις από τα υπουργεία Οικονομικών και Ενέργειας γεγονός που επιτείνει τη σύγχυση και την ανησυχία του κλάδου διύλισης.


Προς επιστράτευση στην Γαλλία

Σε παρέμβαση προχωρά η γαλλική κυβέρνηση, προκειμένου να μπει ένα τέλος στην  απεργία των διυλιστηρίων της χώρας, σύμφωνα με το Reuters.
Σύμφωνα με την πρωθυπουργό Elizabeth Borne η κυβέρνηση είναι προετοιμασμένη να υποχρεώσει εργαζομένους να επιστρέψουν στους χώρους εργασίας και στις αποθήκες τόσο της EXXON όσο και της TOTAL.

Οι απεργίες άσκησαν πίεση στην κυβέρνηση του προέδρου Emmanuel Macron, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός επέφερε υψηλότερους λογαριασμούς ρεύματος, με την Γαλλία πρωθυπουργό Elisabeth Borne να συγκαλεί έκτακτη συνεδρίαση για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων.

Περισσότερο από το 60% της ικανότητας διύλισης της Γαλλίας έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω των απεργιών, οδηγώντας τις τιμές του ντίζελ σε υψηλότερα επίπεδα και αυξάνοντας τις εισαγωγές του καυσίμου. Η βιομηχανική δράση, υπό την ηγεσία του γαλλικού συνδικάτου CGT, έχει επηρεάσει κυρίως τα διυλιστήρια και τις αποθήκες της γαλλικής μεγάλης πετρελαϊκής TotalEnergies αλλά και τις εγκαταστάσεις του αμερικανικού κολοσσού Exxon Mobil στη Γαλλία.

Στις προτάσεις των υπουργών περιλαμβάνεται το αίτημα στην TotalEnergies να παρατείνει για αρκετές ημέρες το πρόγραμμα εκπτώσεων στις τιμές των καυσίμων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης