Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Business as usual: Εισαγωγές ρωσικού LNG στην ΕΕ - Στα 195 τα φορτία που ήρθαν στην Ευρώπη μέχρι τον Σεπτέμβριο

Business as usual: Εισαγωγές ρωσικού LNG στην ΕΕ - Στα 195 τα φορτία που ήρθαν στην Ευρώπη μέχρι τον Σεπτέμβριο
Η κινητικότητα στα ρωσικά λιμάνια  από όπου αναχωρούν τα φορτία LNG για τις διεθνείς αγορές, είναι η αδιαμφισβήτητη απόδειξη της δυσκολίας απογαλακτισμού της Γηραιάς Ηπείρου από το ρωσικό φυσικό αέριο

Κανονικά συνεχίζεται η τροφοδοσία της Ευρώπης με φυσικό αέριο, παρά το γεγονός ότι έκλεισε η στρόφιγγα των αγωγών,σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» της Κυριακής. Tα στοιχεία που παρουσιάζει η «Κ» αποτυπώνουν την παραδοξότητα που χαρακτηρίζει την αντιπαράθεση της Δύσης με τη Ρωσία από την αρχή της εισβολής στη Ουκρανία τον Φεβρουάριο. Τα δυτικά κράτη επιβάλλουν κυρώσεις στους Ρώσους και εξοπλίζουν τους Ουκρανούς. Ταυτόχρονα, αγοράζουν ρωσικό αέριο και πετρέλαιο, χρηματοδοτώντας την πολεμική μηχανή του Πούτιν. Η παραδοξότητα αντανακλά το γεγονός πως η Δύση και κυρίως η Ευρώπη, αποκοιμήθηκε ικανοποιημένη από τις χαμηλές τιμές των ρωσικών ενεργειακών προϊόντων και ξύπνησε εγκλωβισμένη και εξαρτημένη από τη Μόσχα.

Η κινητικότητα στα ρωσικά λιμάνια  από όπου αναχωρούν τα φορτία LNG για τις διεθνείς αγορές, είναι η αδιαμφισβήτητη απόδειξη της δυσκολίας απογαλακτισμού της Γηραιάς Ηπείρου από το ρωσικό φυσικό αέριο. Τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης από τη Γαλλία , το Βέλγιο και την Ολλανδία και πιο βόρεια στην Φινλανδία και τη Νορβηγία μέχρι το Νότο στην Ισπανία, δεν σταμάτησαν να υποδέχονται ρωσικής προέλευσης φορτία LNG από τις 24 Φεβρουαρίου που ξεκίνησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Μέχρι και τις 24 Σεπτεμβρίου 2022 από τα ρωσικά λιμάνια απέπλευσαν 256 πλοία LNG εκ των οποίων τα 195 κατευθύνθηκαν στην Ευρώπη και 61 στην Ιαπωνία. Από τα πλοία με προορισμό την Ευρώπη  τα 77 εκφόρτωσαν στο Βέλγιο (Zeebrugge), τα 46 στη Γαλλία (Montoir, Dunkirk) , τα 17 στην Ολλανδία ((Rotterdam) , 16 στην Φινλανδία (Roytta, Pori), 4 για Εσθονία (Tallinn),  2 για Λετονία (Klaipeda), 2 για Νορβηγία (Fredrikstad) και 31 για τα λιμάνια EL Ferrol, Bilbao, Huelva, Barcelona, Sagunto and Cartagena της Ισπανίας.

Τα φορτία ξεκίνησαν το ταξίδι τους για τα πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια από τρεις λιμενικούς σταθμούς που εξυπηρετούν την αγορά της Ευρώπης. Τα 132 φορτία απέπλευσαν από το λιμάνι Sabetta  στην Βόρεια Ρωσία , τα 62 από το λιμάνι Vysotsk  στη Βαλτική Θάλασσα και 1 από το λιμάνι Ust Luga που βρίσκεται επίσης στην Βαλτική Θάλασσα. Τα 61 φορτία με προορισμό τα Ιαπωνικά λιμάνια (Ports of Anegasaki, Himeji, Hiroshima, Hitachi, Ishikari, Kawasaki, Kisarazu, Kitakyushu, Nagoya, Niigata, Oita, Sakai, Sendai, Yokkaichi, Yokohama) αναχώρησαν από το λιμάνι Prigorodnoye στη Ρωσική Απω Ανατολή (λίγο πάνω από το Βορειότερο μέρος της Ιαπωνίας).

Το ίδιο διάστημα τα τάνκερ συνέχισαν να οργώνουν τις θάλασσες για τη μεταφορά ρωσικού αργού και πετρελαιοειδών. Τα συνολικά φορτία μάλιστα προς την διεθνή αγορά εμφανίζονται αυξημένα σε σχέση με τη αντίστοιχη περίοδο του 2021 . Από τα τρία ρωσικά λιμάνια αναχώρησαν προς διάφορους διεθνείς προορισμούς 1.859 τάνκερ ο διάστημα 24 Φεβρουαρίου 2022 έως και τις 24 Σεπτεμβρίου 2022 από 1. 844 το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαιοειδών δεν σταμάτησαν ούτε προς τις ΗΠΑ να και περιορίστηκαν στα 9 μόλις φορτία σε σχέση με τα 128 την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στην Ευρώπη τα φορτία ρωσικού πετρελαίου και πετρελαιοειδών ακολούθησαν το συγκεκριμένο διάστημα φθίνουσα πορεία στο σύνολό τους, αν και μερικές χώρες αύξησαν σημαντικά τις εισαγωγές , μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Συνολικά, την γεωπολιτικής έντασης αυτή περίοδο 1098 πλοία έφυγαν από τα ρωσικά λιμάνια με προορισμό την Ευρώπη από 1273 πέρυσι.  Οι εξαγωγές προς την Ελλάδα αυξήθηκαν στα 101 φορτία από 87, όπως και στην Ιταλία στα 186 φορτία από 139, το Βέλγιο, την Βουλγαρία και τις χώρες της Βαλτικής. Τα περισσότερα φορτία (231) και αυτή την περίοδο (από 241 πέρυσι) κατευθύνθηκαν στην Ολλανδία, που αποτελεί διεθνή κόμβο μεταφοράς πετρελαίου. Το λιμάνι Μούδρος στη Λήμνο υποδέχτηκε τα 26 φορτία που έφτασαν στην Ελλάδα ενώ δεύτερος προορισμός εμφανίζονται οι Αγ. Θεόδωροι στην Κόρινθο με 26 φορτία και ακολουθούν ο Πειραιάς (13 φορτία) , η Νεάπολη (12) και  η Θεσσαλονίκη (9). Μικρότερη διακίνηση ρωσικού αργού έγινε μέσω των λιμανιών Αργοστολίου, Καρύστου, Καλαμάτας, Καλού Λιμένα και Αγ. Γεωργίου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι  τρέχουσες κυρώσεις της Ε.Ε. για το πετρέλαιο, οι οποίες συμφωνήθηκαν τον Ιούνιο, περιλαμβάνουν εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται δια θαλάσσης, απαγόρευση της παροχής των υπηρεσιών που χρειάζονται για τη μεταφορά πετρελαίου (ασφάλιση, μεσιτεία και χρηματοδότηση) αλλά και εξαιρέσεις για τις παραδόσεις μέσω αγωγών. Αυτό το πακέτο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ τον Δεκέμβριο σε ό,τι αφορά το αργό πετρέλαιο που μεταφέρεται δια θαλάσσης και στις αρχές του 2023 για τα προϊόντα διύλισης πετρελαίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης