Η προσωρινή αλλαγή του καυσίμου που χρησιμοποιείται για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών έργων και δραστηριοτήτων στη βιομηχανία, από φυσικό αέριο σε άλλο αέριο ή σε υγρό καύσιμο, όπως ενδεικτικά βιοαέριο, υγραέριο ή πετρέλαιο, θεωρείται πλέον μη ουσιώδης τροποποίηση. Στο εξής για την περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα εκδίδεται απόφαση, η οποία είτε θα εγκρίνει την τροποποίηση άνευ ετέρου είτε δύναται να προβλέπει τυχόν πρόσθετους όρους, αλλά μόνο ως προς το τροποποιούμενο φυσικό αντικείμενο.
Μάλιστα, έως σήμερα σε περίπτωση που οι τροποποιήσεις απαιτούσαν απόψεις συγκεκριμένων υπηρεσιών που αφορούσαν στο τροποποιούμενο φυσικό αντικείμενο και οι οποίες δεν είχαν προσκομισθεί από τον φορέα του έργου ή της δραστηριότητας, η απόφαση έγκρισης της τροποποίησης προβλεπόταν να εκδίδεται εντός 25 εργάσιμων ημερών. Πλέον, για την εφαρμογή της συγκεκριμένης διαδικασίας αλλαγής καυσίμου, δεν απαιτούνται εκ νέου γνωμοδοτήσεις από συναρμόδιες υπηρεσίες. Η ίδια διαδικασία εφαρμόζεται και για τα υποστηρικτικά ή συνοδά έργα που απαιτούνται για την αλλαγή του καυσίμου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι αυτοτελή έργα.
Eξαίρεση από την μείωση της κατανάλωσης
Σε ότι αφορά στο φυσικό αέριο, έχει ληφθεί ήδη απόφαση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για τη μείωση της κατανάλωσης κατά 15% το πεντάμηνο Νοεμβρίου 2022 – Μαρτίου 2023, σε σχέση με τον μέσο όρο κατανάλωσης αερίου των πέντε προηγούμενων ετών, κατά την ίδια χρονική περίοδο.
Πολλές είναι οι βιομηχανίες οι οποίες έχουν υποβάλλει φάκελο στη ΡΑΕ για να ενταχθούν στη λίστα με τις «σημαντικές βιομηχανίες», οι οποίες θα εξαιρούνται από τη μείωση της κατανάλωσης, όπως προβλέπεται από τη σχετική απόφαση της ΕΕ. Έως σήμερα πάνω από 100 ελληνικές βιομηχανίες που λειτουργούν με φυσικό αέριο, έχουν ζητήσει να εξαιρεθούν από την εφαρμογή μέτρων μείωσης της κατανάλωσης αερίου. Και η λίστα αναμένεται να μεγαλώσει καθώς έχει δοθεί παράταση στη σχετική καταληκτική ημερομηνία η οποία μετατέθηκε για τις 10 Οκτωβρίου. Στη συνέχεια η ΡΑΕ θα έχει περιθώριο έως τις 20 Οκτωβρίου για να ολοκληρώσει την αξιολόγηση της και να καταρτίσει την τελική λίστα με τις «σημαντικές βιομηχανίες» για τη χώρα.
Πάντως ήδη είναι πολλές οι βιομηχανίες οι οποίες έχουν περιορίσει την κατανάλωση αερίου για λόγους περιορισμού του ενεργειακού κόστους τους και το έχουν υποκαταστήσει από κάποιο άλλο καύσιμο, όπως π.χ. τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ και της Μότορ Οιλ που κάνουν χρήση νάφθας. Την ίδια ώρα, ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να προτείνει στη ΡΑΕ έναν μηχανισμό διαγωνιστικών διαδικασιών μέσω των οποίων οι βιομηχανίες που θα περιορίζουν την κατανάλωση αερίου, θα αποζημιώνονται.
www.worldenergynews.gr