Η Σαουδική Αραβία, κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου, θα μπορούσε να μειώσει τις τιμές Οκτωβρίου για τις περισσότερες ποιότητες αργού που πουλά στην Ασία μετά τη βουτιά στα spot premium καθώς η χλιαρή ζήτηση καυσίμων και τα αυξανόμενα φορτία arbitrage ασκούν πίεση στις τιμές του πετρελαίου στην περιοχή.
Ο κρατικός πετρελαϊκός κολοσσός Saudi Aramco θα μειώσει την επίσημη τιμή πώλησης (OSP) για το ναυαρχίδα του αργού πετρελαίου Arab Light κατά περίπου 4,50 δολάρια το βαρέλι τον Οκτώβριο, σύμφωνα με πέντε πηγές διύλισης που ρωτήθηκαν από το Reuters στις 29 Αυγούστου.
Αυτό θα σημαίνει την πρώτη μείωση της τιμής της Σαουδικής Αραβίας σε τέσσερις μήνες αφότου η χώρα αύξησε τα OSP τον Σεπτέμβριο σε υψηλά επίπεδα 10,95 δολαρίων το βαρέλι για το Arab Extra Light έναντι του μέσου όρου του Ομάν/Ντουμπάι και 9,80 δολαρίων το βαρέλι για το Arab Light.
Τα spot premium για τους περιφερειακούς δείκτες αναφοράς Ντουμπάι, Ομάν και Μούρμπαν υποχώρησαν κατακόρυφα τον Αύγουστο, καθώς οι φόβοι για παγκόσμια ύφεση και η συρρίκνωση της διαφοράς μεταξύ των κλάσεων που συνδέονται με το Ντουμπάι και το Brent μείωσαν τη ζήτηση για αργό πετρέλαιο Μέσης Ανατολής.
Η Σαουδική Αραβία συνήθως λαμβάνει στοιχεία από τη δομή της αγοράς του Ντουμπάι, η οποία αντανακλά την διαφορά τιμής του πρώτου και του τρίτου μήνα, κατά τον καθορισμό των τιμών. Τον Αύγουστο, το spread υποχώρησε περίπου 4,26 δολάρια το βαρέλι.
"Η συνολική ζήτηση στην Ασία δεν είναι πολύ ισχυρή. Καθώς περισσότερα φορτία αρμπιτράζ από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Δυτική Αφρική ρέουν στην Ασία, οι ανησυχίες για τη στενότητα της προσφοράς έχουν ως επί το πλείστον χαλαρώσει", δήλωσε ένας από τους ερωτηθέντες.
Παρά τις προσδοκίες για ανάκαμψη της ζήτησης από την Ινδία και την Ινδονησία όταν περάσει η εποχή των μουσώνων στα τέλη Σεπτεμβρίου, η κατανάλωση καυσίμου στην Κίνα, τον κορυφαίο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο, θα μπορούσε να είναι ακόμα ζοφερή καθώς η χώρα συνεχίζει να αντιμετωπίζει τους περιορισμούς του COVID-19.
Η Sinopec, το Νο. 1 διυλιστήριο πετρελαίου της Ασίας, προβλέπει ότι η απόδοση του διυλιστηρίου θα μειωθεί κατά 8% κατά το δεύτερο εξάμηνο σε σχέση με ένα χρόνο πριν και ο ετήσιος όγκος επεξεργασίας για το 2022 θα μειωθεί κατά 6% έναντι του 2021.
«Ορισμένα σαουδαραβικά φορτία που μεταφέρθηκαν στη Δύση επιστρέφουν τώρα στην Ασία λόγω της υποτονικής ζήτησης στην Ευρώπη, η οποία θα μειώσει επίσης τις τιμές», είπε ένας άλλος ερωτώμενος.
Ορισμένοι μεγάλοι παραγωγοί πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, έχουν επισημάνει τη δυνατότητα εισαγωγής περικοπών στην παραγωγή για την εξισορρόπηση της αγοράς πετρελαίου
Οι OSP αργού της Σαουδικής Αραβίας συνήθως ανακοινώνονται γύρω στην πέμπτη κάθε μήνα και καθορίζουν την τάση για τις τιμές του Ιράν, του Κουβέιτ και του Ιράκ, επηρεάζοντας περισσότερα από 9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) αργού με προορισμό την Ασία.
Η Saudi Aramco καθορίζει τις τιμές του αργού με βάση τις συστάσεις των πελατών και αφού υπολογίσει τη μεταβολή της αξίας του πετρελαίου της τον περασμένο μήνα, με βάση τις αποδόσεις και τις τιμές των προϊόντων.
www.worldenergynews.gr