Ρωσικό περιφερειακό δικαστήριο ανέστειλε για 30 ημέρες τις δραστηριότητες του Caspian Pipeline Consortium λόγω περιβαλλοντικών παραβιάσεων, αναφέρουν ρωσικά μέσα ενημέρωσης.
Η παραβίαση ήταν διαρροή που σημειώθηκε κατά τη φόρτωση δεξαμενόπλοιου υπό ελληνική σημαία πέρυσι στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ.
Η εταιρεία απέδωσε το ατύχημα σε προβλήματα εξοπλισμού και είπε, σε απάντηση της δικαστικής απόφασης, ότι ενεργούσε εντός του νομικού πλαισίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Πρόσθεσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Το μεγαλύτερο διεθνές έργο μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο
Το Caspian Pipeline Consortium είναι το μεγαλύτερο διεθνές έργο μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο, στο οποίο συμμετέχουν ρωσικές και καζακικές εταιρείες για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τα κοιτάσματα του Καζακστάν και της Ρωσίας στο λιμάνι του Novorossiysk στη Μαύρη Θάλασσα μέσω αγωγού μήκους 1.500 km.
Η Chevron έχει μερίδιο 15% στην εταιρεία.
Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης αναφέρουν ότι ο αγωγός CPC εξακολουθούσε να διοχετεύει πετρέλαιο από το πρωί της Τετάρτης.
Ο αγωγός είναι η μεγαλύτερη διέξοδος για το πετρέλαιο του Καζακστάν, το οποίο χρησιμοποιεί για να μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του αργού του στις παγκόσμιες αγορές, ιδίως στην Ευρώπη.
Νωρίτερα φέτος, ο αγωγός υπέστη ζημιά σε μια καταιγίδα και το μεγαλύτερο μέρος της ροής πετρελαίου κατά μήκος του ανεστάλη για ένα μήνα.
Η Κοινοπραξία Caspian Pipeline δέχθηκε πυρά πέρυσι αφού ανέφερε ότι η αρχική διαρροή πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα από τη Συμφωνική Minerva ήταν μόνο 200 τετραγωνικά μέτρα, συνολικά 12 κυβικά μέτρα αργού.
Πολύ σύντομα προέκυψε ότι η διαρροή ήταν, στην πραγματικότητα, πολύ μεγαλύτερη, έως και 80 τετραγωνικά χιλιόμετρα, με βάση την έρευνα δορυφορικών δεδομένων από τη Ρωσική Ακαδημία Επιστημών.
Οι ρωσικές αρχές άνοιξαν ποινική έρευνα για το περιστατικό αμέσως μετά. Αρχικά, η ρυθμιστική αρχή του κλάδου των μεταφορών της χώρας, Rostransnadzor, ήθελε να αναστείλει τη λειτουργία της Κοινοπραξίας του Caspian Pipeline για 90 ημέρες, αλλά το δικαστήριο του Novorossiysk το μείωσε σε 30 ημέρες.
Ο αγωγός CPC έχει ετήσια δυναμικότητα 35 εκατομμυρίων τόνων αργού πετρελαίου, αύξηση από τους αρχικούς 28,2 εκατομμύρια τόνους που ίσχυαν από το 2005.
Ρωσικό δικαστήριο έκλεισε τη στρόφιγγα του αγωγού Κασπίας λόγω περιβαλλοντικών παραβιάσεων
Ο αγωγός της Κασπίας είναι η μεγαλύτερη διέξοδος για το πετρέλαιο του Καζακστάν, το οποίο χρησιμοποιεί για να μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του αργού του στις παγκόσμιες αγορές, ιδίως στην Ευρώπη.