Συνάντηση με τη Διοίκηση του ΑΔΜΗΕ ζήτησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) καθώς θεωρεί επιβεβλημένη μια συζήτηση σχετικά με τους λόγους που έχουν οδηγήσει στην καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του Δυτικού Διαδρόμου. Έτσι, το tête-à-tête των δύο πλευρών έχει κλειδώσει και θα γίνει εντός του μήνα.
Σε κάθε περίπτωση ο Ρυθμιστής της αγοράς, σύμφωνα με πληροφορίες, αναγνωρίζει ότι μέρος της ευθύνης για την αργοπορία φέρει και το ΥΠΕΝ καθώς καθυστέρησε την τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του 2014, για την αναγκαία αλλαγή της διαδρομής του λεγόμενου «Δυτικού Διαδρόμου», παρακάμπτοντας την Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας Καλαβρύτων, η οποία είχε μπλοκάρει το έργο. Το έργο τελικά πήρε περιβαλλοντικούς όρους προς τα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου.
Η νέα Γραμμή Μεταφοράς 400 kV μεταξύ ΚΥΤ Μεγαλόπολης και ΚΥΤ Πάτρας (Δυτικός Διάδρομος) που αφορά στη Γραμμή Μεταφοράς, η οποία θα συνδέσει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το ΚΥΤ Πάτρας έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%. Για το εναπομείναν τμήμα της γραμμής (δύο από τους 400 πυλώνες) όμως, που βρίσκεται υπό κατασκευή στην περιοχή των Καλαβρύτων, το έργο προχωρά πλέον με την εναλλακτική όδευση και αναμένεται να ολοκληρωθεί εκτός απροόπτου, εντός του β΄ εξαμήνου του 2023, με καθυστέρηση δύο ετών.
Εναλλακτική όδευση από τον ΑΔΜΗΕ
Ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να προχωρήσει σε διαφορετική όδευση ενός τμήματος μήκους 2,6 χλμ, στην περιοχή της Ιεράς Μονής, με τη μετακίνηση δυτικότερα και την τοποθέτηση επτά πυλώνων σε νέες θέσεις. Οι αντιδράσεις των μοναχών εμπόδισαν την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2020 με αποτέλεσμα τη de facto τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος. Με την απόφαση του πρωτοδικείου Καλαβρύτων, μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει η μοναστική κοινότητα, οι εργασίες για τη διέλευση των δύο πυλώνων της γραμμής μεταφοράς 400 kV πάγωσαν το έργο των 110 εκατ. ευρώ. Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου είχε σχεδιαστεί το 2006, υπεγράφη η ΑΕΠΟ το 2014 και ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2018.
Εντός του 2019 ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση νέας αυτεπαγωγής αντιστάθμισης στο ΚΥΤ Αχελώου και τον επόμενο χρόνο η εγκατάσταση τριών νέων αυτεπαγωγών αντιστάθμισης 400 kV / 70 MVAr (μία στο ΚΥΤ Διστόμου και δύο στο ΚΥΤ Μεγαλόπολης) καθώς και η εγκατάσταση μίας νέας αυτεπαγωγής αντιστάθμισης 400 kV / 100 MVAr στο ΚΥΤ Μεγαλόπολης. Επίσης, την ίδια χροιά είχαν ολοκληρωθεί και τα Τερματικά Αντιρρίου και Καστριτσίου, η εγκατάσταση των καλωδίων 400 kV Ρίου – Αντιρρίου και η εναέρια γραμμή μεταφοράς 400 kV «ΚΥΤ Μεγαλόπολης – Σύστημα», εκτός από τους δύο πυλώνες για την εγκατάσταση των οποίων υπήρξαν οι αντιδράσεις.
Ο «Δυτικός Διάδρομος» αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, καθώς θα ανοίξει τον απαραίτητο επιπλέον ηλεκτρικό χώρο στο κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου προκειμένου να «χωρέσει» όλη την παραγόμενη ενέργεια από τη μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, η οποία λειτουργεί σε περιορισμένη ισχύ, αλλά και για την είσοδο νέων έργων ΑΠΕ στο ηλεκτρικό σύστημα, για τα οποία σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης.
www.worldenergynews.gr