Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Οι κίνδυνοι για τις προμήθειες LNG - "Στο θεό" τα ναύλα, έλλειμμα μέχρι και 26 εκατ τόνοι στα σενάρια

Οι κίνδυνοι για τις προμήθειες LNG -

Τα ποσοστά για την έγχυση ετήσιων και τριμηνιαίων όγκων παράδοσης φυσικού αερίου από σημεία LNG σε αγωγούς μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων θα μειωθούν κατά 40%

 

Η Γερμανία θα μειώσει τα ποσοστά τροφοδοσίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στους αγωγούς της από νέους πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG το επόμενο έτος, ανακοίνωσε η ρυθμιστική αρχή δικτύου την Παρασκευή, καθώς η χώρα επιδιώκει να μειώσει την εξάρτηση από το φυσικό αέριο από τη Ρωσία.

Τα ποσοστά για την έγχυση ετήσιων και τριμηνιαίων όγκων παράδοσης φυσικού αερίου από σημεία LNG σε αγωγούς μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων θα μειωθούν κατά 40% σε σχέση με τα χερσαία τιμολόγια, ανέφερε η ρυθμιστική αρχή σύμφωνα με το Reuters.

Αυτό από μόνο του όμως δεν σημαίνει πολλά πράγματα, καθώς η αγορά δυσκολεύει για τις προμήθειες LNG και ένα θερμό καλοκαίρι μπορεί να οδηγήσει εκτός στόχων τις αποθεματοποιήσεις στην Ευρώπη ενόψει χειμώνα.
Κάτι τέτοιο μπορεί να επιβαρύνει επικίνδυνα εκ νέου τις ενεργειακές τιμές με κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις.
Όλα θα κριθούν από την πορεία της ζήτησης κατά τους θερινούς μήνες και από την δυνατότητα "χτισίματος" των αποθεμάτων.

Ο γερμανικός οργανισμός διέπει τέτοια τιμολόγια σε έναν ρυθμιζόμενο τομέα όπου οι καταναλωτές μοιράζονται το κόστος της μεταφοράς μέσω δικτύου ως μέρος των λογαριασμών τους.«Με την έκπτωση, ορίζουμε τις κατάλληλες χρεώσεις στα σημεία τροφοδοσίας από σημεία τροφοδοσίας LNG χωρίς να χάνουμε άλλους χρήστες του δικτύου», δήλωσε ο Klaus Mueller, πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων, Bundesnetzagentur.

Την ίδια ώρα στα 120.000 δολάρια την ημέρα έχουν ανέβει τα ναύλα για τα LNG Tankers στην εναγώνια προσπάθεια της Ευρώπης για εξεύρεση φορτίων LNG, σύμφωνα με την Platou Securities, υψηλότερη τιμή των τελευταίων 10 ετών,σύμφωνα με το Oilprice.com.
Η ADNOC πρόσφαρα αγόρασε 3 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG, 175.000 κυβικών μέτρων το καθένα, που είναι πολύ υψηλότερο από τα 137.000 κυβικά μέτρα που αφορούν την τρέχουσα χωρητικότητα.
Σύμφωνα με την RYSTAD αν η Ευρώπη επιμείνει να μειώσει κατά 2/3 μέχρι το τέλος του 2022 τότε οι ανάγκες προμήθειας θα έχουν έλλειμμα της τάξης των 26 εκατ μετρικών τόνων.

Η πολιτική της Ευρώπης αποσταθεροποίησε το σύνολο της αγοράς, αναφέρει η Rystad Energy, καθώς η προμήθεια του καυσίμου καθίσταται προβληματική.
Η αγορά εξεράγη , είναι αδύνατο να βρει κανείς πλοία ικανού εκτοπίσματος για την μεταφορά του καυσίμου, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς στους Financial Times.

Τέσσερα FSRU ετοιμάζονται στην Γερμανία

Ο γερμανικός οργανισμός Bundesnetzagentur διέπει τέτοια τιμολόγια σε έναν ρυθμιζόμενο τομέα, όπου οι καταναλωτές μοιράζονται το κόστος της μεταφοράς μέσω δικτύου ως μέρος των λογαριασμών τους.«Με την έκπτωση, ορίζουμε τις κατάλληλες χρεώσεις στα σημεία τροφοδοσίας από σημεία τροφοδοσίας LNG χωρίς να χάνουμε άλλους χρήστες του δικτύου», δήλωσε ο Klaus Mueller, πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων.

Η Γερμανία τον περασμένο μήνα άνοιξε τον δρόμο για τέσσερις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) οι οποίε θα λειτουργούν κατά μήκος της ακτής της Βόρειας Θάλασσας προκειμένου να εξασφαλίσει περισσότερο LNG και να διαφοροποιήσει τις προμήθειες φυσικού αερίου της μακριά από τη Ρωσία.

Η ανακοίνωση της Bundesnetzagentur με έδρα τη Βόννη ανέφερε ότι η έκπτωση θα καταστήσει τη προμήθεια LNG της Γερμανίας ανταγωνιστική με αυτή της Ολλανδίας και της Γαλλίας, όπου υπάρχουν ήδη τεράστια παράκτια τερματικά.
Τα δίκτυα αγωγών υψηλής πίεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διασχίζουν την ήπειρο και η διευρυμένη υποδομή LNG θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τους κανόνες της ενιαίας αγοράς ενέργειας, ανέφερε η ρυθμιστική αρχή.
Στόχος είναι να εναρμονίσουν τα οικονομικά οφέλη για τα κράτη μέλη και να επιτρέψουν στους διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς (ΔΣΜ) να λειτουργούν και να εξισορροπούν τα αλληλεξαρτώμενα συστήματα.

Ερωτήματα για την πορεία των τιμών

Αυτά βέβαια αποτελούν την υλοποίηση της πολιτικής απεξάρτησης από το ρώσικο αέριο.
Όμως εδώ μπαίνει μια ακόμα αβεβαιότητα, καθώς η αγορά όπως αναφέρουν αυτοί που γνωρίζουν αναμένεται δύσκολη στο επόμενο διάστημα.

Κομβικές θα είναι οι θερινές θερμοκρασίες καθώς ένα ακόμα θερμό καλοκαίρι μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες καταναλώσεις, που θα αποδυναμώσουν πλήρως την προσπάθεια δημιουργίας αποθεμάτων, τα οποία σύφωνα με εκτιμήσεις δεν ξεπερνούν το 30%. Υπό τις παρούσες συνθήκες και με τέτοια δεδομένα τα spikes και οι άνοδοι των τιμών για να καλυφθεί η αύξηση ζήτησης του φθινοπώρου, μπορούν να καταστούν εφιαλτικά.

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης