Ο αγωγός, εάν εγκριθεί, θα έχει χωρητικότητα έως και 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως
Η Ισπανία έχει τη μεγαλύτερη ικανότητα στην Ευρώπη για την επαναεριοποίηση εισαγόμενου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από προμηθευτές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά η μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω των Πυρηναίων είναι πρόβλημα.
Ο αγωγός, εάν εγκριθεί, θα έχει χωρητικότητα έως και 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, δήλωσε ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Snam, Stefano Venier, σε τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.
«Όντας υπεράκτια, είναι πιο εύκολο να αναπτυχθεί παρά στο έδαφος», δήλωσε προσθέτοντας ότι η μελέτη σκοπιμότητας για το έργο θα διαρκέσει τρεις έως τέσσερις μήνες.
Μεταφορά LNG
Ο Venier είπε ότι ο όμιλος θα εξετάσει επίσης μια πιθανή επανεκκίνηση του έργου Midcat των 8 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως για τη μεταφορά ισπανικού LNG στη Γαλλία.
«Είναι μια σημαντική ευκαιρία που βλέπουμε στο εύλογο εγγύς μέλλον», είπε, προσθέτοντας ότι η προηγούμενη κυβερνητική αντίθεση στο έργο έχει αντιστραφει. Η Snam είναι μέτοχος της Midcat μέσω της μονάδας Terega.
Η Snam, της οποίας ο μεγαλύτερος επενδυτής είναι η κρατική CDP, σχεδιάζει επίσης να αποκτήσει δύο πλοία επαναεριοποίησης για την επεξεργασία επιπλέον προμήθειας LNG.
Ο Venier είπε ότι ανέμενε ένα από τα πλοία να λειτουργήσει το επόμενο έτος και το δεύτερο το 2024. Η Ιταλία έχει επί του παρόντος μόνο τρεις τερματικούς σταθμούς LNG.
Νωρίτερα την Πέμπτη, ο μεγαλύτερος όμιλος αγωγών φυσικού αερίου της Ευρώπης δήλωσε ότι τα βασικά του κέρδη κατά τους πρώτους τρεις μήνες αυξήθηκαν κατά 5,2% στα 588 εκατομμύρια ευρώ , ενισχυμένα εν μέρει από τους υψηλότερους όγκους μεταφερόμενου φυσικού αερίου.
Ο όμιλος, ο οποίος διαχειρίζεται σχεδόν το σύνολο των δραστηριοτήτων μεταφοράς και αποθήκευσης φυσικού αερίου της Ιταλίας, αναμένει ότι η ζήτηση φυσικού αερίου στην Ιταλία φέτος θα μειωθεί εν μέρει λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας.
www.worldenergynews.gr