Κανονισμούς για τις εισαγωγές ετοιμάζει η ΕΕ
Σύμφωνα με το Reuters το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα τρέχοντα σχέδια και έργα από εταιρείες στην περιοχή του λιμανιού και τις χώρες εξαγωγής θα μπορούσαν να παραδίδουν 4,6 εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως έως το 2030.
Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης θα προέλθει από εισαγωγές, οι οποίες θα μπορούσαν να φτάσουν τους 4 εκατομμύρια τόνους έως το 2030, με την τοπική παραγωγή να υπολογίζεται στους 600.000 τόνους περίπου, σύμφωνα με τα σχέδια.
Πράσινο και μπλε υδρογόνο
Τόσο η εισαγωγή όσο και η παραγωγή θα είναι ένα μείγμα «πράσινου» υδρογόνου, το οποίο προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και «μπλε» υδρογόνου, που παράγεται από φυσικό αέριο σε μια διαδικασία κατά την οποία οι εκπομπές CO2 δεσμεύονται και αποθηκεύονται.
Επί του παρόντος, δεν εισάγεται πράσινο ή μπλε υδρογόνο στο Ρότερνταμ, δήλωσε εκπρόσωπος του λιμανιού, προσθέτοντας ότι η προηγούμενη προσδοκία του ήταν να φτάσει τους 1,5 εκατομμύρια τόνους βιώσιμου υδρογόνου μέχρι το 2030.
Το υδρογόνο στο Ρότερνταμ προέρχεται επί του παρόντος μόνο από αέριο σε μια διαδικασία που δημιουργεί σημαντικές εκπομπές CO2.
Το υδρογόνο είναι μια εναλλακτική λύση στο φυσικό αέριο ως ενέργεια και πρώτη ύλη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρησιμοποιεί το υδρογόνο που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κατά τη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια.
10+10 εκατ. τόνους θέλει η ΕΕ
Η ΕΕ θέλει να παράγει 10 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου μέχρι το 2030 και να εισάγει επιπλέον 10 εκατομμύρια τόνους, δήλωσε την Τρίτη ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής πολιτικής για το κλίμα, Frans Timmermans.
Ωστόσο, για να "απογειωθεί" το πράσινο υδρογόνο, οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η ενέργεια από ορυκτά καύσιμα δεν θα είναι πλέον φθηνότερη από βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει την επόμενη εβδομάδα μια ευρεία ανάπτυξη σχεδίων «συμβάσεων με διαφορά» CO2 για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος και την υποστήριξη έργων πράσινου υδρογόνου, δήλωσε ο Timmermans.
Η ΕΕ θα προτείνει επίσης κανονισμούς που θα ορίζουν ποιοι τύποι υδρογόνου θεωρούνται "πράσινοι", οι οποίοι σύμφωνα με το λιμάνι είναι απαραίτητοι για να διασφαλιστεί ότι το υδρογόνο που εισάγεται από εκτός Ευρώπης θα γίνει επίσης αποδεκτό ως πράσινο.
Η Ευρώπη χρησιμοποιεί ήδη υδρογόνο σε ορισμένες βιομηχανικές διεργασίες, αλλά το 90% αυτού παράγεται επί του παρόντος από αέριο σε μια διαδικασία που εκπέμπει CO2.
www.worldenergynews.gr