Ορισμένοι από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αργού πετρελαίου στη Μέση Ανατολή αυξάνουν σημαντικά τις εξαγωγές ντίζελ τους στην Ευρώπη, η οποία αγωνίζεται για καύσιμα εν μέσω μιας τεράστιας κρίσης μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, σύμφωνα με το Oilprice.
Η κρίση ντίζελ στην Ευρώπη λόγω των κυρώσεων στη Ρωσία έχει ανατρέψει τις αγορές προϊόντων πετρελαίου παγκοσμίως. Τα περιθώρια διύλισης ντίζελ έχουν τετραπλασιαστεί από την αρχή του έτους, καθώς οι μεγάλοι αγοραστές ντίζελ είτε αποφεύγουν όλα τα ενεργειακά προϊόντα που προέρχονται από τη Ρωσία είτε αναμένουν κάποιου είδους εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο.
O υπολογισμός
Οι όγκοι ντίζελ από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη τον Απρίλιο αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν στα 379.000 βαρέλια την ημέρα (bpd), αντισταθμίζοντας την αναμενόμενη απώλεια 166.000 bpd ρωσικού εφοδιασμού ντίζελ, σύμφωνα με τα προγράμματα φόρτωσης και τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Οι εξαγωγές ντίζελ του Αραβικού Κόλπου στην Ευρώπη ορίζονται αυτόν τον μήνα στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Οκτώβριο του 2020, σύμφωνα με εκτιμήσεις του διεθνούς μέσου.
Η Ρωσία αναμένεται να είναι ο μοναδικός μεγαλύτερος προμηθευτής ντίζελ στην Ευρώπη τον Απρίλιο, με περισσότερα από 600.000 bpd. Ωστόσο, οι κυρώσεις και η απειλή εμπάργκο θα μπορούσαν να μειώσουν περαιτέρω τη ρωσική προσφορά, επιδεινώνοντας την κρίση ντίζελ στην Ευρώπη. Οι εξαγωγές ντίζελ από το Primorsk, το βασικό λιμάνι αποστολών καυσίμων της Ρωσίας στη Βαλτική Θάλασσα, είναι πιθανό να υποχωρήσουν έως και 30% τον Μάιο.
Τα αποθέματα ντίζελ παγκοσμίως ήταν ήδη χαμηλά ακόμη και πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αλλά η έλλειψη έχει πλέον επιδεινωθεί από τη χαμηλότερη παγκόσμια προσφορά ντίζελ από τη Ρωσία.
www.worldenergynews.gr