Μελέτη για αναβάθμιση του λιμανιού Mohammedia κοντά στην Καζαμπλάνκα για να φιλοξενήσει μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG
Το Μαρόκο βασιζόταν για μεγάλο μέρος των αναγκών του σε φυσικό αέριο - περίπου 1 δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα (bcm) ετησίως - σε έναν αγωγό που διοχέτευε αλγερινό φυσικό αέριο στην Ισπανία, έως ότου σταμάτησε τον περασμένο Οκτώβριο από το Αλγέρι, στο πλαίσιο της επιδείνωσης των σχέσεων μεταξύ των περισσότερων χωρών του Μαγκρέμπ.
Είτε πλωτές είτε στην ξηρά, διεξάγονται μελέτες για την επιλογή της «πιο άμεσης λύσης», είπε η Μπενάλι στους δημοσιογράφους.
Η χώρα ζήτησε προσφορά τον Ιανουάριο για μια μελέτη σχετικά με την αναβάθμιση του λιμανιού Mohammedia κοντά στην Καζαμπλάνκα για να φιλοξενήσει μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG (FSRU).
Το Mohammedia και το μεσογειακό λιμάνι Nador φαίνεται να είναι καλύτερα εξοπλισμένα για να φιλοξενήσουν τερματικούς σταθμούς επαναεριοποίησης, συμπλήρωσε.
«Αλλά μπορούμε να προετοιμάσουμε τουλάχιστον τέσσερα λιμάνια», είπε, επικαλούμενη τα λιμάνια Kenitra και Jorf Lasfar.
Διεθνή αγορά LNG
«Είναι σημαντικό για την ενεργειακή κυριαρχία του Μαρόκου να έχει δυνατότητα επαναεριοποίησης στην επικράτειά μας και στον θαλάσσιο χώρο μας», είπε.
Το Μαρόκο θα εισέλθει στη διεθνή αγορά LNG «τις επόμενες ημέρες», κάνοντας χρήση της αχρησιμοποίητης χωρητικότητας στα ισπανικά τερματικά, ανέφερε χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Εκτός από την Ισπανία, το Μαρόκο συζήτησε τον Νοέμβριο με την Πορτογαλία και τη Γαλλία σχετικά με την αξιοποίηση της υποχρησιμοποιούμενης ικανότητας επαναεριοποίησης.
"Έχουν τερματικούς σταθμούς επαναεριοποίησης που χρησιμοποιούνται ελάχιστα, και έχουμε έναν αγωγό που πρέπει να χρησιμοποιηθεί", είπε η Benali.
Ο αγωγός είναι το κλειδί για την τροφοδοσία δύο μικρών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής που τροφοδοτούν τα βορειοδυτικά και βορειοανατολικά του Μαρόκου, τα οποία επί του παρόντος εξαρτώνται από το εθνικό δίκτυο.
www.worldenergynews.gr