Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Elpedison: Γιατί προχωρά στο Thessaloniki FSRU - Θα συνδυασθεί με τη νέα μονάδα 860 MW

Elpedison: Γιατί προχωρά στο Thessaloniki FSRU - Θα συνδυασθεί με τη νέα μονάδα 860 MW

 Στα 170.000 κ.μ.ημερησίως η αποθηκευτική ικανότητα του νέου σταθμού ΥΦΑ

 

Έως τον Ιούνιο αναμένεται να ληφθεί και επισήμως από την Elpedison η επενδυτική απόφαση για την δημιουργίας μιας ακόμη μονάδας ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 860 MW, με καύση φυσικού αερίου στο βιομηχανικό συγκρότημα των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα η εταιρία κατέθεσε αίτηση στη ΡΑΕ για την απόκτηση άδειας κατασκευής και λειτουργίας ενός πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Θερμαϊκό Κόλπο.

Στόχος της Elpedison είναι η δημιουργία στη Θεσσαλονίκη, ενός συγκροτήματος ηλεκτροπαραγωγής που θα αποτελείται από δυο μονάδες συνολικής ισχύος 1260 MW και θα τροφοδοτείται με φυσικό αέριο από το νέο FSRU.
Όπως είναι γνωστό η Elpedison, που ήταν η πρώτη ιδιωτική εταιρία ηλεκτροπαραγωγής στη χώρα, διαθέτει αυτή τη στιγμή δυο μονάδες συνδυασμένου κύκλου καύσης φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη 400 MW που λειτουργεί από το 2006 στη Θίσβη Βοιωτίας ισχύος 420 MW που λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2010.

Η νέα μονάδα

Το ύψος επένδυσης της νέας μονάδας της Θεσσαλονίκης υπολογίζεται σε περίπου 400-450 εκατ. ευρώ και εν όψει της λήψης της οριστικής επενδυτικής απόφασης έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες διαμόρφωσης του χώρου εγκατάστασης της.
Ο σχεδιασμός προβλέπει η μονάδα να λειτουργήσει το 2025 μαζί με το FSRU το οποίο εκτιμάται ότι θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρία να έχει ασφάλεια εφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο, αφού εκτιμάται ότι το δίκτυο μεταφοράς αερίου από το νότιο σύστημα προς το βορρά, τα επόμενα χρόνια θα κορεσθεί όσο θα αυξάνεται η χρήση του LNG στο πλαίσιο και της πολιτικής της ΕΕ για απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο.

Δύο εναλλακτικές

Το νέο έργο, «Thessaloniki FSRU», θα αποτελείται από μία Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης & Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU) και θα αναπτυχθεί στον Θερμαϊκό Κόλπο, ανοικτά της Θεσσαλονίκης. Το ύψος της επένδυσης θα εξαρτηθεί από το εάν θα επιλεγεί η λύση της αγοράς ή της ενοικίασης της πλωτής δεξαμενής, δηλαδή του μετασκευασμένου LNG carrier. Υπολογίζεται ότι στην περίπτωση της αγοράς το ύψος της επένδυσης θα ανέλθει σε περίπου 250-300 εκατ. ευρώ, ενώ πολύ χαμηλότερο θα είναι στην περίπτωση της ενοικίασης.
Το FSRU θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. LNG και θα μπορεί να παραδώσει έως και 20 εκ. κ.μ. φυσικού αερίου ημερησίως. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών που θα συνδέει το FSRU με τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της Θεσσαλονίκης, καθώς και με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου στην περιοχή.
Η ανακοίνωση της κατασκευής του «Thessaloniki FSRU» από την Elpedison φέρνει πιο κοντά στην υλοποίηση και το σχέδιο για τη μονάδα παραγωγής ηλεκτρισμού που το προηγούμενο διάστημα έμοιαζε να είναι σε αναστολή λόγω και της ενεργειακής κρίσης.

Οι αλλαγές στον κλάδο

Ωστόσο εκτιμάται ότι η ενεργειακή κρίση αλλά και οι αλλαγές που αυτή επιφέρει στο ενεργειακό σύστημα της χώρας με την προαναγγελία της διατήρησης της μονάδας της ΔΕΗ Πτολεμαΐδα 5 σε καύση λιγνίτη έως το 2028, δημιουργεί νέες ανάγκες για την κάλυψη της ζήτησης ηλεκτρισμού. Άλλωστε εκτιμάται ότι άλλες τεχνολογίες παραγωγής ηλεκτρισμού πέραν του φυσικού αερίου, όπως τα πυρηνικά, το υδρογόνο, το βιοαέριο ή ακόμη και οι ΑΠΕ δεν μπορούν σε μεσοπρόθεσμη βάση δεκαπενταετίας να καλύψουν τις ανάγκες της ζήτησης.
Για παράδειγμα οι ΑΠΕ εάν δεν συνοδεύονται από συστήματα αποθήκευσης ενέργειας δεν εξασφαλίζουν αξιοπιστία στο σύστημα ενώ η παραγωγή ηλεκτρισμού από υδρογόνο χρειάζεται πολύ χρόνο για να καταστεί αποδοτική.

www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης