Ενέργεια

Στην εγκατάσταση δύο μονάδων FSRU προχωρεί η Ιταλία - Η χωρητικότης άνω των 10bcm

Στην εγκατάσταση δύο μονάδων FSRU προχωρεί η Ιταλία - Η χωρητικότης άνω των 10bcm

Εντολή στη Snam να διαπραγματευτεί την απόκτηση μιας FSRU και τη μίσθωση μιας δεύτερης

Η Ιταλία σχεδιάζει να εγκαταστήσει δύο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) για να ενισχύσει τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως μέρος των σχεδίων για τη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό αέριο, δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Ενέργειας της Ιταλίας.

«Σήμερα αναθέσαμε επίσημα στην (όμιλο αερίου) Snam να διαπραγματευτεί την απόκτηση μιας FSRU και τη μίσθωση μιας δεύτερης», δήλωσε ο Roberto Cingolani σε κοινοβουλευτική ακρόαση.

Τα σχόλιά του επιβεβαίωσαν πηγές που νωρίτερα είχαν δηλώσει στο Reuters ότι τα δύο πλοία, συνολικής χωρητικότητας άνω των 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm), θα βρίσκονται στο Τυρρηνικό Πέλαγος και, πιθανώς, στην Αδριατική Θάλασσα.

Τα πλοία θα βρίσκονται σε λιμάνια κοντά στην υπάρχουσα υποδομή του αγωγού, ανέφερε μία από τις πηγές.

Η Ρώμη εισάγει περίπου 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τη Ρωσία κάθε χρόνο - περίπου το 40% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της - και επιδιώκει να διαφοροποιήσει τον ενεργειακό της εφοδιασμό στον απόηχο της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία.

Ο Cingolani είπε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία χρόνια για να αντικατασταθούν πλήρως οι ρωσικές εισαγωγές, αλλά σημείωσε ότι 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα θα μπορούσαν να αντικατασταθούν "σχεδόν μεσοπρόθεσμα" μέσω μέτρων, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης περισσότερου LNG.
Η Ιταλία επιθυμεί να αυξήσει τις εισαγωγές LNG από αγορές όπως το Κατάρ, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Μοζαμβίκη, αλλά αυτή τη στιγμή διαθέτει μόνο τρεις μονάδες LNG που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% των ημερήσιων εισαγωγών.

Διαχείριση δικτύου

Η Snam , της οποίας ο κύριος μέτοχος είναι το κράτος, διαχειρίζεται το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Ιταλίας και το μεγαλύτερο μέρος της επιχείρησης αποθήκευσης αερίου της χώρας. Διαθέτει επίσης περιουσιακά στοιχεία εργοστασίου LNG.

Η εγκατάσταση FSRU είναι ταχύτερη από την κατασκευή σταθερών τερματικών σταθμών, αλλά η ζήτηση για πλοία έχει αυξηθεί απότομα καθώς οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη προσπαθούν να βρουν γρήγορους τρόπους για να εξασφαλίσουν περισσότερα φορτία LNG.

Ο ολλανδικός πάροχος δικτύου Gasunie βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Γερμανία για τη χρήση FSRU στο λιμάνι της πόλης Brunsbuettel, ενώ η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Τουρκία λέγεται ότι δοκιμάζουν την αγορά.
"Υπάρχουν φιλοδοξίες από τις κυβερνήσεις να φέρουν πρόσθετες δυνατότητες επαναεριοποίησης στην Ευρώπη. Θα δούμε επιπλέον 6 FSRU αυτόν τον χειμώνα", δήλωσε πηγή του κλάδου.

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης