Έτσι, οι δικαιούχοι του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά και όποιου προγράμματος αφορά στην ηλεκτροκίνηση, οι οποίοι αιτούνται ενίσχυσης έως και 1.500 ευρώ, θα απαλλάσσονται πλέον από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για τη συμμετοχή τους στις δράσεις και την είσπραξη των ενισχύσεων.
Η απόφαση ελήφθη διότι «φράκαραν» οι αιτήσεις του προηγούμενου προγράμματος καθώς πολλοί από τους δικαιούχους καθυστερούσαν να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες ενημερότητες. Και μάλιστα εν αναμονή του Β΄ Κύκλου του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (ο πρώτος έκλεισε στις 31 Δεκεμβρίου 2021), η ρύθμιση κρίθηκε απαραίτητη.
Αρχές Απριλίου ο Β΄Κύκλος
Ο Β΄Κύκλος, σύμφωνα με πληροφορίες θα ξεκινήσει στις αρχές Απριλίου με αυξημένες επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δικύκλων. Θα έχει προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ για το 2022, ενώ περιλαμβάνει και κοινωνικά κριτήρια για ΑμεΑ, τρίτεκνους αλλά και για νέους έως 29 ετών. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται επίσης για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον νησιωτικό χώρο, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR–Eco Islands.
Στον νέο κύκλο, για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ στον προηγούμενο κύκλο. Επίσης, προβλέπονται 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλιού οχήματος και 500 ευρώ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή. Η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ/όχημα στα νησιά.
Τα Άτομα με Αναπηρία θα λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ, όπως και οι νέοι έως 29 ετών ενώ οι οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο, έναντι συνολικά 1.000 ευρώ στον προηγούμενο Κύκλο.
Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως και L7e αυξάνεται από 20% σε 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης από 800 ευρώ σε 3.000 ευρώ. Για την αγορά ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων από νέους έως 29 ετών προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ.
Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένει στο 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Όσο για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης σε 8.000 ευρώ ανά όχημα. Μάλιστα, ο αριθμός των οχημάτων για τον οποίο μια εταιρεία δικαιούται επιδότηση δεν θα περιορίζεται όπως στον πρώτο κύκλο.
Επιπλέον, μεταξύ άλλων, οι επιχειρήσεις θα επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, ενώ θα μπορούν να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με 1.000 ευρώ/όχημα.
www.worldenergynews.gr