Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αύξηση του στόλου στα τάνκερς LNG των Ελλήνων εφοπλιστών την ώρα που το καύσιμο αυτό υποκαθιστά το φυσικό αέριο αγωγού των Ρώσων στο σύνολο της Ευρωπαϊκής οικονομίας.
Με ταχύ ρυθμό θα διογκωθεί τα επόμενα χρόνια ο στόλος πλοίων μεταφοράς LNG και LPG των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς συνεχίζουν τις επενδύσεις σε νέο τονάζ, φτάνοντας, μάλιστα, σε αριθμό-ρεκόρ στη διάρκεια της περσινής χρονιάς.
Σύμφωνα με report του οίκου δεδομένων VesselsValue, το 2021 οι Έλληνες παρήγγειλαν 18 LNG carriers, συνολικής αξίας 3,63 δισ. δολαρίων και 14 LPG carriers, αξίας 823 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, για «εκρηκτική» αύξηση εν συγκρίσει με τις παραγγελίες για μόλις 1 LNG carrier και 4 LPG carriers, που τοποθετήθηκαν το 2020.
Αυτοί οι αριθμοί κατατάσσουν τους Έλληνες στην πρώτη θέση της λίστας των εφοπλιστών με τις μεγαλύτερες επενδύσεις στους κλάδους των gas carriers, σε παγκόσμιο επίπεδο, για το 2021. Ακολουθούν οι Νοτιοκορεάτες με παραγγελίες αξίας 2,45 δισ. σε LNG carriers και 1,32 δισ. σε LPG carriers και οι Ιάπωνες με επενδύσεις αξίας 2,24 δισ. σε πλοία μεταφοράς LNG και 1,1 δισ. σε βαπόρια μεταφοράς LPG.
Μία mega παραγγελία σε LNG carriers τοποθέτησε εσχάτως η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση. Η παραγγελία αφορά δύο πλοία, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, με το συνολικό κόστος να προσεγγίζει τα 435 εκατ. δολάρια.
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
https://m.naftemporiki.gr/story/1835557/yper-stolos-lng-carriers-apo-ellines-efoplistes
www.worldenergynews.gr