Παρουσιάστηκε από την κυβέρνηση Biden χθες (10/2) το σχέδιο για τη διάθεση περίπου 5 δισ. δολαρίων μέσα σε μία πενταετία σχετικά με την κατασκευή χιλιάδων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως μεταδίδει το CNBC, το Κογκρέσο ενέκρινε τη χρηματοδότηση αυτή προς αμερικανικές πολιτείες στο πλαίσιο του νομοσχεδίου αναβάθμισης των υποδομών ύψους ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων τον περασμένο Νοέμβριο.
Σημειώνεται ότι ο Λευκός Οίκος επιθυμεί να παρακινήσει τους Αμερικανούς να εγκαταλείψουν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρά το γεγονός ότι οι προσπάθειες διασφάλισης ουσιαστικής επιπρόσθετης χρηματοδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν παραμείνει στάσιμες στο Κογκρέσο.
Το σχέδιο
Η αμερικανική κυβέρνηση θα διαθέσει 615 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2022, αλλά οι πολιτείες των ΗΠΑ θα πρέπει πρώτα να καταθέσουν τις προτάσεις τους προκειμένου να κερδίσουν μία ομοσπονδιακή έγκριση. Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών των ΗΠΑ, «η χώρα αντιμετωπίζει διαφορετικές προκλήσεις σχετικά με το δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε αγροτικές και αστικές περιοχές. Θα υπάρξουν προσαρμογές και αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που πρέπει οι πολιτείες να έρθουν σε εμάς με προτάσεις και όχι με τον οποιονδήποτε άλλον τρόπο».
Από το 2030 ο Αμερικανός πρόεδρος επιθυμεί το 50% όλων των νέων οχημάτων που θα πωλούνται να είναι ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά με 500.000 νέους σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Παράλληλα, οι πολιτείες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε επενδύσεις στο οδικό δίκτυο που τις συνδέει.Οι αμερικανικές πολιτείες θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή φορτιστών συνεχούς ρεύματος ταχείας φόρτισης. Οι σταθμοί θα πρέπει να διαθέτουν υποδοχές για την ταυτόχρονη φόρτιση τουλάχιστον τεσσάρων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η σημασία των υποδομών
H εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης θα πρέπει να γίνεται σε απόσταση 80 χιλιομέτρων στο οδικό δίκτυο μεταξύ των πολιτειών και σε απόσταση 1,6 χιλιομέτρων από τις εθνικές οδούς.
Οι ομοσπονδιακές χρηματοδοτήσεις θα καλύπτουν το 80% του κόστους της εγκατάστασης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με ιδιωτικές και πολιτειακές χρηματοδοτήσεις να συμπληρώνουν το υπόλοιπο ποσό.
Ο Λευκός Οίκος υποστηρίζει νομοθεσία που παραμένει στάσιμη στο Κογκρέσο για την αύξηση της φοροαπαλλαγής των 7.500 δολαρίων που ισχύει σήμερα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε άνω των 12.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη σε αμερικανικά σωματεία, ενώ οι φοροαπαλλαγές θα ξεπερνούν τα 4.000 δολάρια για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα. Τέλος, η υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, δήλωσε στο Reuters ότι η κυβέρνηση επιθυμεί «να προσελκύσει περισσότερες εταιρίες φόρτισης σε αρχικό επίπεδο».
www.worldenergynews.gr