Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΔΕΗ Blue: Στόχος η εγκατάσταση 2.000 φορτιστών για το 2022 - Απαιτούνται παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των δικτύων

ΔΕΗ Blue: Στόχος η εγκατάσταση 2.000 φορτιστών για το 2022 - Απαιτούνται παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των δικτύων
Η ΔΕΗ φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, στοχεύοντας στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Η εγκατάσταση 2.000 φορτιστών εντός του 2022 βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της ΔΕΗ για τη διείσδυσή της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Διοίκηση της επιχείρησης θα επιχειρήσει εφέτος όχι απλώς να πιάσει τον πρώτο στόχο που έχει βάλει, αλλά να τον διπλασιάσει. Να θυμίσουμε ότι το 2020 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης αναφερόμενος στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της επιχείρησης είχε μιλήσει για την τοποθέτηση πανελλαδικά, 1.000 σταθμών φόρτισης στα επόμενα 2-3 χρόνια. Απώτερος στόχος της είναι μεσοπρόθεσμα η τοποθέτηση 10.000 σταθμών φόρτισης.

Ήδη η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο φορτιστών σε περισσότερες από 65 πόλεις, σε συνεργασία με αλυσίδες καταστημάτων και με σούπερ μάρκετ, ενώ έχει εγκαταστήσει και 15 ταχυφορτιστές στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και σε καταστήματα ΙΚΕΑ.

Η ΔΕΗ φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, στοχεύοντας στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Έτσι, η ΔΕΗ BLUE, ο επιχειρησιακός της βραχίονας στην ηλεκτροκίνηση, υλοποιεί με σταθερά βήματα την επιχειρηματική της στρατηγική, υλοποιώντας το business plan για τον «πράσινο» ενεργειακό μετασχηματισμό της, στον οποίο η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται πολύ ψηλά. Η επιχείρηση πέρα από τα Μνημόνια Συνεργασίας (MoU) που έχει υπογράψει με την Fraport Greece, την ΑΒ Βασιλόπουλος και την Beat. συνεργάζεται και με την ΕΛΙΝΟΙΛ σχεδιάζοντας δράσεις για την προώθηση και διεύρυνση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, και ειδικά στα νησιά όπου έχουν σημαντική παρουσία οι σταθμοί ανεφοδιασμού της ΕΛΙΝΟΙΛ.

Οι ενεργειακοί όμιλοι στον κλάδο

Πέρα από τη ΔΕΗ, δίκτυα φορτιστών αναπτύσσουν και άλλες εταιρείες όπως τα ΕΛΠΕ και η NRG ώστε η χώρα να είναι έτοιμη για την επόμενη ημέρα. Στην Ελλάδα στόχος είναι το 30% των νέων οχημάτων έως το τέλος του 2030 να είναι ηλεκτρικά. Στον πρώτο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, το ενδιαφέρον σχεδόν μονοπώλησαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Γι΄ αυτό έρχεται ο δεύτερος κύκλος με πιο γενναίες επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο οποίος θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1η.12.2021 και οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως τις 31.12.2023.

Τα ποσοστά επιδοτήσεων, όπως ανακοίνωσε προ ημερών το ΥΠΕΝ, αυξάνονται ώστε να ενθαρρυνθούν περισσότεροι πολίτες στην αλλαγή οχήματος. Μεταξύ άλλων για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ (από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο), προβλέπονται 1.000 ευρώ για απόσυρση του παλιού οχήματος, 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή κ.λπ. Για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα.

Μετά το "Κινούμαι ηλεκτρικά" αναμένεται η προκήρυξη του "Φορτίζω παντού" με κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης για την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε περιοχές όπου δεν συμφέρει τις εταιρείες να επενδύσουν, με στόχο να καλυφθεί όλη η χώρα με δίκτυα φόρτισης και όχι μόνο οι μεγάλες πόλεις και οι εθνικοί οδοί.

Ποιές παρεμβάσεις χρειάζονται για να αναπτυχθούν τα δίκτυα

Επίσης, πέρα από την ελάφρυνση των καταναλωτών από το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος, θα πρέπει να ληφθεί και ειδική μέριμνα για το κόστος της φόρτισης, δεδομένων και των συνεχόμενων ανατιμήσεων στις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας. Το υπουργείο Ενέργειας και η ΡΑΕ εξετάζουν το θέμα προκειμένου να βρουν μια εφικτή λύση (π.χ. μείωση του ΦΠΑ στον συγκεκριμένο τομέα) καθώς οι τιμές πώλησης του ρεύματος στα σημεία φόρτισης διαμορφώνονται μέχρι και τα 60 λεπτά του ευρώ ανά κιλοβατώρα. Άλλωστε, η ίδια η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων του ΥΠΕΝ κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας προσφάτως σε ημερίδα, αναγνώρισε την ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση, ώστε να μην αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά.

Τα ΕΛΠΕ 
έχουν εγκαταστήσει 35 ταχυφορτιστές που καλύπτουν γεωγραφικά όλη τη χώρα σύμφωνα με ρεπορτάζ της "Καθημερινής της Κυριακής" και στοχεύουν σε έναν αριθμό 100 ταχυφορτιστών μέχρι το τέλος του έτους. Η NRG ξεκίνησε με την εγκατάσταση ενός ταχυφορτιστή σε κάθε ΣΕΑ της Ιονίου οδού πριν ακόμη θεσμοθετηθεί το πλαίσιο για την αγορά της ηλεκτροκίνησης, βλέποντας εγκαίρως ότι η χώρα θα έπρεπε να προσαρμοστεί στην Οδηγία της Κομισιόν για την υποχρεωτική εγκατάσταση σταθμού φόρτισης ανά 60χλμ στους αυτοκινητόδρομους και τους κεντρικούς οδικούς άξονες. Μέχρι σήμερα, όπως τονίζει ο κ. Πετρής, επικεφαλής της αρμόδιας διεύθυνσης στην NRG έχει εγκαταστήσει 33 ταχυφορτιστές και 71 απλούς και σύντομα θα θέσει σε λειτουργία επιπλέoν 15 απλούς και 7 ταχυφορτιστές, καλύπτοντας 91 πολεις σε όλη την Ελλάδα.

Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα στην περίπτωση των ταχυφορτιστών, για τους οποίους η εγκατάσταση απαιτεί επαύξηση ισχύος και γίνονται εξαιρετικά περίπλοκα όταν απαιτεί νέο υποσταθμό
Το θέμα της τιμής φόρτισης, απασχολεί επίσης τις εταιρίες, ειδικά στην παρούσα συγκυρία των υψηλών τιμών. Η τιμή φόρτισης για ταχυφορτιστές κυμαίνεται γύρω στα 50-62 λεπτά/ kWh. Η φόρτιση χρεώνεται ως υπηρεσία με συντελεστή ΦΠΑ 24% και θα μπορούσε να μειωθεί στα χαμηλά επίπεδα του 6% που ισχύει για την ηλεκτρική ενέργεια, σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς και να μειωθεί το κόστος φόρτισης κατά 15% περίπου.

Ένα επιπλέον ζήτημα που θέτει η αγορά είναι το υψηλό κόστος εγκατάστασης, το οποίο μόλις σε ποσοστό 20-25% αντιστοιχεί στο μηχάνημα, με το μεγαλύτερο ποσοστό να αντιπροσωπεύει το κόστος σύνδεσης με το δίκτυο όταν απαιτείται επαύξηση ισχύος ή νέος μετασχηματιστής. Κάποιες εταιρίες προτείνουν την επιδότησή μέρους αυτού του κόστους από το Ταμείο Ανάκαμψης.

www.worldenergynews.gr



















Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης